אבי לוי מליסרון
צילום: אביב אברמוב.

מילואות רוכשת 20% מלהב אנרגיה ב-25 מיליון שקל

מדובר בשווי חברה של כ-125 מיליון שקל ללהב אנרגיה, חברת הבת של להב אל.אר
נתנאל אריאל |
נושאים בכתבה להב אל.אר

תאגיד מילואות שמאגד מפעלים בגליל המערבי, ישקיע כ-25 מיליון שקל תמורת 20% ממניות חברת הבת להב אנרגיה ירוקה, חברת בת של חברת הנדל"ן המניב להב 0.94%  אל.אר. 

לאחרונה קרן נוקד רכשה 20% בלהב אנרגיה ירוקה, בתמורה ל-25 מיליון שקל ולפי שווי חברה של כ-125 מיליון שקל (אחרי הכסף). נוקד תרוויח גם היא מההסכם החדש, כך ששווי העסקה אחרי הכסף לנוקד יהיה כ-157 מיליון שקל.

להב אנרגיה מקימה פרויקטים בתחום הפוטו-וולטאי, על גבי מאגרי מים, שטחים פתוחים, גגות וסככות, בהיקף כולל של כ-200 מגה-וואט, כאשר לאחר רכישת השליטה בדלק ישראל על ידי להב אל.אר יכולה כעת להב אנרגיה גם לפרוש קולטים על הגגות של תחנות הדלק של החברה. בעקבות ההסכם היא תוכל להניח קולטים נוספים בשטחים של מילואות, שיש לה כ-475 דונם, מתוכם 67.5 אלף מ"ר מניב מושכרים וכ-102 מ"ר שטחים פתוחים. 

על פי החברות, בבעלות מילואות 3 מאגרי מים למסירה מיידית, עליהם ניתן, עפ"י הערכה, להקים כ-45 מגה-וואט בבנייה במיידית בדפנות המאגרים ובשטח הצף. 4 מאגרים נוספים ימסרו במהלך השנתיים הקרובות, עליהם ניתן להקים כ-50 מגה-וואט, בבנייה מיידית בדפנות המאגרים ובשטח הצף. ו-3 מאגרים חדשים שייבנו תוך 3 שנים עליהם יוקם כ-65 מגה וואט בבנייה מידית בדפנות המאגרים ובשטח הצף.

למשקי מילואות כ-22,000 דונם מטעי אבוקדו, 60,000 דונם מטעי בננות, 55,000 דונם גידולי שדה שניתן לפתחם לפרויקטים פוטו-וולטאי, כך שמדובר על פי החברות בפוטנציאל להקמה של יותר מ-200 מגה-וואט על מאגרי מים, גגות וסככות, אגרו וד-שימוש ובנייה עתידית.

על פי ההסכם, מילואות תפעל להפנות שטחים, גגות, מאגרים המתאימים לפיתוח מתקנים נוספים של אנרגיה ירוקה מתחדשת מול קיבוצים ומושבי מילואות ולמול קיבוצים ומושבים נוספים ברחבי הארץ. מילואות נמצא בבעלות 25 קיבוצים ומושבים צפונית לחיפה ועד לראש הנקרה באזור הגליל המערבי והעליון. מפעליה העיקריים הם מילועוף ומילובר, ויש לה גם חטיבות של פירות, ירקות, מאגרי מים, משקי המפרץ, שילוח לוגיסטיקה, נכסי נדל"ן ועוד.

  

אבי לוי, יו"ר מועצת המנהלים של להב אל.אר: "להב אנרגיה ירוקה מהווה זרוע חזקה לצמיחת קבוצת להב אל.אר. השותפות עם מילואות וקרן נוקד יהווה נדבך לפיתוח והמשך הצמיחה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

להב דיווחה לאחרונה כי היא תקים פרויקט קרקעי של כ-33 מגה וואט בתחום הפוטו-וולטאי, בשטח של 200 דונם לאחר שחתמה על הסכם עם מושב בדרום הארץ, על קרקע שנמצאת בהליכי רישוי מתקדמים. על פי החברה, היא תשקיע בפרויקט כ-100 מיליון שקל שאותם תממן בהלוואות בנקאיות לזמן ארוך ומהון עצמי, וצופה ממנו הכנסות של כ-12 מיליון שקל לשנה ו- NOI שנתי של 10 מיליון שקל.

 

החברה רכשה לאחרונה שישה נכסים מחברת הספורט הצרפתית Decathlon תמורת 26 מיליון אירו. דקטלון צפויה לשכור אותם מלהב לטווח הארוך; שכר הדירה בנכסים הינו 2 מיליון אירו, כאשר ממוצע שנות השכירות בנכסים הינו כ-8.33 שנים

בדוחותיה לרבעון השני של 2021 דיווחה החברה לאחר השלמת רכישת השליטה בדלק ישראל (75% לצד אורי מנצור, 40% חלקה של להב) על רווח של 71.6 מיליון שקל ברבעון השני של השנה מול 7.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. על בסיס 100% הכנסות מגזר האנרגיה המתחדשת הסתכמו ברבעון ב-3.4 מיליון שקל (1.3 מיליון שנה קודם לכן), אלה מתחום הנדל"ן המניב בארץ עמדו על 5.2 מיליון שקל ובגרמניה על כ-10 מיליון (10.9 מכלל פעילות הנדל"ן המניב בתקופה המקבילה).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.