רמי לוי נכנס לתחום הביטוח בשת"פ עם מגדל
אחרי הסופרים, קופיקס, שירותי טלפונייה וגם התחככות עם סקטור התעופה, רמי לוי -0.39% הודיע כי הוא נכנס לתחום מתן שירותי ביטוח. את התהליך תלווה חברת הביטוח מגדל שתעניק "שירותי תפעול מלאים וכוללים הנדרשים להפעלת סוכנות הביטוח ולהענקת תנאים תחרותיים למבוטחי הסוכנות החדשה".
לפי הדיווח של החברות לבורסה, הן התקשרו בהסכם ביום שלישי האחרון, כשההסכם כולל חברת ביטוח שנמצאת בשליטתה של מגדל. "מגדל והסוכנות המתפעלת יספקו שירותי ייעוץ ותמיכה בהקמת סוכנות ביטוח ייעודית אשר תהיה בבעלותה המלאה של החברה, ואשר תשרת את לקוחותיה בתחומי ביטוח שונים", נכתב.
כאמור, בתחילת השבוע הודיע לוי כי אין בכוונתו לממש אופציה של רכישת 24% מחברת ישראייר, לאחר שקיבלה אופציה לרכוש את המניות במחיר שבו רכש אותן מנאמן האג"ח של אי.די.בי.
ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה נימקו את החלטתם בכך ששיעור ההחזקות בישראייר שהוצע לחברה במסגרת האופציה אינו מקנה יכולת לשלוט בפעילות הנרכשת, אשר מהווה תחום פעילות חדש עבור החברה, דבר אשר אינו תואם את מדיניות החברה בעת הזו.
- ישראייר: ה-EBITDAR טיפס ל-45.7 מיליון דולר ונתח השוק עלה, אבל התפוסה ירדה
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.אנונימי 13/05/2021 20:57הגב לתגובה זואני ירושלמי ואוהב לקנות אצלו.אתמול בגלל המצב קניתי מחננות אחרת.
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותאלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים
אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45% , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים.
והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.
לא חתונה קתולית
גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.
אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.
- הנשיא ממשיך לעשות בושות...
- כמה יקבל רובי ריבלין על הפרסומת לרסק עגבניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה).
אחים חג'ג. קרדיט: קבוצת חג'ג'קפיצה במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
בחודשיים האחרונים מכרה חג'ג' עשרות דירות, בעיקר בפרויקט FIRST שמוקם בשדה דב - מהלך שהוביל לירידה משמעותית בסיכון הפיננסי ולעלייה בשולי הרווח הגולמי. עם זאת, ההכנסות מתחילת השנה נותרו יציבות יחסית, והרווח הגולמי עלה במעט לעומת אשתקד. החברה גם צמצמה את
התלות בתל אביב, ורשמו מכירות גם בקריית אונו, פתח תקווה ויבנה
קבוצת חג'ג' פרסמה אמש לבורסה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2025, כשהנתונים משקפים תחושת הקלה מסוימת, בייחוד לעומת השנה הקודמת, שהיתה מאתגרת. לפי הדו״חות, החברה הצליחה למכור ברבעון זה 112 יחידות דיור בשווי כולל של כ-896 מיליון שקל כולל מע״מ - קפיצה חדה לעומת 21 יחידות בלבד בשווי של כ-145 מיליון שקל כולל מע״מ בתקופה המקבילה אשתקד. הנתון הנוכחי מצביע על התאוששות מהירה ומיסוד מחדש של קצב מכירות.
בסיכום של תשעת החודשים הראשונים של השנה, היקף השיווק של החברה הגיעה ליותר מ-2.1 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.55 מיליארד שקל מרכישת דירות במתחם שדה דב, וכ-450 מיליון שקל ממכירות בפרויקטים אחרים שמקדם הקבוצה. יתרת הסכום מיוחסת לחברת ההתחדשות העירונית שבבעלותה. מתוך ההיקף הכולל, כ-1.5 מיליארד שקל מגיעים מהסכמי מכר חתומים ומחייבים; ושאר ההכנסות צפויות להתממש בקרוב, אם יוסמכו כראוי.
אחד הנתונים הבולטים בדו״ח היה העלייה בשולי הרווח הגולמי. ברבעון השלישי שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-41%, ובתשעת החודשים הראשונים של 2025 הגיע הנתון הזה לכ-43%. אלה עליות ניכרות לעומת כ-36% ו-39 בהתאמה בתקופה המקבילה אשתקד. אף שההכנסות הכוללות באותה תקופה - 287 מיליון שקל - כמעט זהות לאלה של 2024 (313 מיליון שקל), הרווח הגולמי כמעט לא השתנה - 122 מיליון שקל ב-2025 לעומת 124 מיליון שקל בשנה הקודמת. הנתונים מעידים על שיפור באפקטיביות התפעולית, אולי כתוצאה ממיקוד בפרויקטים רווחיים יותר, כמו שדה דב.
החברה מדגישה בדיווח שלה כי העובדה שכבר חלק נכבד מהדירות בפרויקט FIRST שדה דב נמכרו, מהווה עדות ל"ביקוש גבוה ויכולת לממש רווחים משמעותיים". לדברי החברה, מהפרויקט הזה צפוי להגיע רווח גולמי של מאות מיליוני שקלים, והיקף גדול ממכירותיו סייע להקטין את הסיכון הפיננסי. מעבר לכך, קבוצת חג'ג' מעריכה כי בפרויקטים שהיא מקימה כיום - כ-11 פרויקטים בשלבי הקמה או תכנון שונים - מצטבר רווח שלא הוכר עדיין ושמגיע לכ-2.7 מיליארד שקל; רווחים אלה עשויים להתבטא בדו"חות בשנים הקרובות.
- עידו חג'ג': "קצב המכירות הגבוה - תוצאה של האסטרטגיה שלנו"; החברה מכרה 166 דירות בשדה דב
- מגורים, מסחר ומלונאות: חג'ג' נדל"ן מרחיבה את הפורטפוליו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אמרו בחברה כי השנה הם לא הסתמכו רק על תל־אביב: מכירות כבר נרשמו בערים כמו קריית אונו, פתח תקווה, יבנה ואפילו בשכונת הדר-יוסף בתל-אביב, במסגרת פעילות ההתחדשות העירונית של החברה הבת. עם זאת, קשה להתעלם מהעבודה שההכנסות הכוללות לא צמחו, והרווח הנקי של תשעת החודשים לא עולה בצורה חדה. כלומר למרות ניצחון במכירות, לא כל הפרויקטים תורגמו לשורת הכנסה נרחבת.
