פורסייט הדמייה
צילום: יח"צ

פורסייט: הסכם שיתוף פעולה עם חברת FLIR - המניה מזנקת

החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם החברה המובילה בתחום מצלמות התרמיות, אך לא נקבה בסכומים; המניה מזנקת כרגע בכ-33% וביחד עם העובדה שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות כלשהן, שימו לב שייתכן דילול
איתן גרסטנפלד | (5)

חברת פורסייט 0% הדואלית (סימול: FRSX), העוסקת בתחום מערכות ראייה ממוחשבות, הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת FLIR Systems (סימול: FLIR), במסגרתו, יקיימו שיתוף פעולה לטובת שיווק והפצה של מערכת החברה יחד עם המצלמות של FLIR. החברה בנתה דרמה לקראת הדיווח על שיתוף הפעולה והמסחר במניה הופסק נוכח "דיווח מהותי" - אולם בדיווח המהותי לא צוינו סכומים כלשהם. בכל אופן המניה מזנקת כרגע בכ-33% וביחד עם העובדה שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות כלשהן, שימו לב שייתכן דילול.

על פי ההסכם, החברות יקיימו שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח, שיווק והפצת QuadSight, מערכת הראייה הממוחשבת של החברה, בשילוב מצלמות האינפרא אדום של FLIR Systems. במסגרתו, תרכוש החברה מ-FLIR באופן בלעדי את המצלמות התרמיות לכל המערכות שלה שיימכרו ברחבי העולם.

בתוך כך, תשתתף החברה בתכנית “Thermal by FLIR", תוכנית פיתוח, שיווק ואספקת מוצרים שיתופית התומכת ביצרני רכב (OEMs) ויצרנים חדשניים המשתמשים בחיישני ההדמיה התרמיים של FLIR במוצריהם. כחלק מהתוכנית, החברה תוסיף את המותג FLIR למוצריה.

צריך לציין שהחברה טרם הציגה הכנסות, ורשמה בשורה התחתונה הפסד של כ-15.4 מיליון דולר, בסיכום שנת 2019.

"אנו רואים דרישה עולמית ברורה וגוברת לטכנולוגיה שלנו", אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "הסכם שיתוף פעולה זה יאפשר לנו לעבוד ישירות עם יצרני רכב ויפתח בפנינו הזדמנויות חדשות לטכנולוגיה שלנו. הטכנולוגיה, המיצוב בשוק והמוניטין של FLIR Systems יסייעו לקידום מערכת QuadSight ברחבי העולם."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה=קורת גג 01/04/2020 18:35
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 4.
    ניק 01/04/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    שומר נפשו ירוק מהחברה הזו. החברה הזו מייצרת רק הודעות, לא מוצרים.
  • 3.
    תום 01/04/2020 17:55
    הגב לתגובה זו
    חבורת זבלים ששחטו את המשקיעים וחילקו לעצמם אופציות בלי סוף על חשבון המשקיעים ודיללו בלי סוף. הריצו את המניה עם הודעות מפוצצות ואפס חוזים וכלום כסף רק על זה היו יושבים בארצות הברית 10 שנים לפחות כל אחד מהבעלים והמנהלים.
  • 2.
    סיבוני תמשיך לסבן את המשקיעים (ל"ת)
    סיבוני 01/04/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    "הסכם שיתוף פעולה" פחחח. עם התחת שלי. (ל"ת)
    כלכלן 01/04/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.