פורסייט הדמייה
צילום: יח"צ

פורסייט: הסכם שיתוף פעולה עם חברת FLIR - המניה מזנקת

החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם החברה המובילה בתחום מצלמות התרמיות, אך לא נקבה בסכומים; המניה מזנקת כרגע בכ-33% וביחד עם העובדה שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות כלשהן, שימו לב שייתכן דילול
איתן גרסטנפלד | (5)

חברת פורסייט 0.56% הדואלית (סימול: FRSX), העוסקת בתחום מערכות ראייה ממוחשבות, הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת FLIR Systems (סימול: FLIR), במסגרתו, יקיימו שיתוף פעולה לטובת שיווק והפצה של מערכת החברה יחד עם המצלמות של FLIR. החברה בנתה דרמה לקראת הדיווח על שיתוף הפעולה והמסחר במניה הופסק נוכח "דיווח מהותי" - אולם בדיווח המהותי לא צוינו סכומים כלשהם. בכל אופן המניה מזנקת כרגע בכ-33% וביחד עם העובדה שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות כלשהן, שימו לב שייתכן דילול.

על פי ההסכם, החברות יקיימו שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח, שיווק והפצת QuadSight, מערכת הראייה הממוחשבת של החברה, בשילוב מצלמות האינפרא אדום של FLIR Systems. במסגרתו, תרכוש החברה מ-FLIR באופן בלעדי את המצלמות התרמיות לכל המערכות שלה שיימכרו ברחבי העולם.

בתוך כך, תשתתף החברה בתכנית “Thermal by FLIR", תוכנית פיתוח, שיווק ואספקת מוצרים שיתופית התומכת ביצרני רכב (OEMs) ויצרנים חדשניים המשתמשים בחיישני ההדמיה התרמיים של FLIR במוצריהם. כחלק מהתוכנית, החברה תוסיף את המותג FLIR למוצריה.

צריך לציין שהחברה טרם הציגה הכנסות, ורשמה בשורה התחתונה הפסד של כ-15.4 מיליון דולר, בסיכום שנת 2019.

"אנו רואים דרישה עולמית ברורה וגוברת לטכנולוגיה שלנו", אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "הסכם שיתוף פעולה זה יאפשר לנו לעבוד ישירות עם יצרני רכב ויפתח בפנינו הזדמנויות חדשות לטכנולוגיה שלנו. הטכנולוגיה, המיצוב בשוק והמוניטין של FLIR Systems יסייעו לקידום מערכת QuadSight ברחבי העולם."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה=קורת גג 01/04/2020 18:35
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 4.
    ניק 01/04/2020 18:06
    הגב לתגובה זו
    שומר נפשו ירוק מהחברה הזו. החברה הזו מייצרת רק הודעות, לא מוצרים.
  • 3.
    תום 01/04/2020 17:55
    הגב לתגובה זו
    חבורת זבלים ששחטו את המשקיעים וחילקו לעצמם אופציות בלי סוף על חשבון המשקיעים ודיללו בלי סוף. הריצו את המניה עם הודעות מפוצצות ואפס חוזים וכלום כסף רק על זה היו יושבים בארצות הברית 10 שנים לפחות כל אחד מהבעלים והמנהלים.
  • 2.
    סיבוני תמשיך לסבן את המשקיעים (ל"ת)
    סיבוני 01/04/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    "הסכם שיתוף פעולה" פחחח. עם התחת שלי. (ל"ת)
    כלכלן 01/04/2020 16:40
    הגב לתגובה זו
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.