יצחק תשובה קבוצת דלק
צילום: חן גלילי

אפריל של תשובה תרכוש מניות קבוצת דלק מהציבור בכ-650 אלף שקל

יצחק תשובה ביקש לרכוש מניות מהציבור בסכום של עד 133 מיליון שקל, אך יסתפק בכחצי אחוז מהצעתו
נועם בראל | (7)

דלק קבוצה -1.76% הודיעה הבוקר (ד') על תוצאות הצעת הרכש של יצחק תשובה בעל השליטה בה. תשובה ביקש לקנות מהציבור באמצעות חברת אפריל שבשליטתו ד 248,100 מניות של דלק קבוצה, המהוות כ-2.07% מהונה המונפק והנפרע של החברה, בתמורה לכ-133 מיליון שקל.

בפועל הציבור העדיף לא להיענות להצעתו של תשובה. על פי תוצאות הצעת הרכש, אפריל תרכוש כ-1,225 מניות של קבוצת דלק מידי הציבור בתמורה לכ-656 אלף שקל. 

קבוצת דלק פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עלייה של כ-30% בהכנסות שהסתכמו בכ-2.07 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-1.6 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ולמרות העליה בהכנסות, קבוצת דלק סיכמה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של כ-6% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-170 מיליון שקל לעומת כ-180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ג'ו אמין 17/09/2018 07:52
    הגב לתגובה זו
    היו הצעות משך השנים כשכל הצעה הייתה גבוהה מקודמת. דלק אנרגיה ממוסה ב 25% על הדיוידנד המחולק כאשר בדלק קיד המיסוי 50%
  • 5.
    כתבות מטעם 05/09/2018 14:39
    הגב לתגובה זו
    ולכן החשד שאלה כתבות מטעם ובחסות. מדוע הכתב לא כותב את ההסבר לדרישת הקנייה.
  • אנטוניו 05/09/2018 21:42
    הגב לתגובה זו
    למה הוא קונה? הבעת אמון בחברה שלו וידיעה עתידית לגבי עסקאות מתבשלות לגבי הגז בלוויתן.
  • 4.
    מי מכר בכלל ? אם הוא רוצה לקנות הוא יודע למה (ל"ת)
    קורא ולא מבין 05/09/2018 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הכל בזול (ל"ת)
    מיכאל 05/09/2018 10:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תשובה חושב שהציבור מטומטם (ל"ת)
    חיים 05/09/2018 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ותהנה בגדול- ר' בזוס 05/09/2018 09:54
    הגב לתגובה זו
    גייטס צוקרברג - לא להיות תמע ולנסות לאכול את החברה מבפנים אלא להפוך לאימפריה - אז הרווחים יזרמו אליך כמו מים בלי הצעות רכש מביכות בחצי מחיר
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.