פרטנר: ההכנסות ירדו, אך התייעלות וגידול במכירת ציוד הטיסו את הרווח הנקי ב-130%

חברת הסלולר, כמו גם מתחרותיה, ממשיכה להתמודד עם ירידה בהכנסות בגלל הרפורמות של משרד התקשורת. הרווח הנקי - 46 מיליון שקל
אבי שאולי | (1)
נושאים בכתבה חיים רומנו פרטנר

אחרי פלאפון וסלקום, מדווחת הבוקר, חברת פרטנר על התוצאות לסיכום הרבעון השני של השנה. שלוש חברות הסלולר עדיין מלקקות את הפצעים של הרפורמות בשוק התקשורת וסופגות המשך ירידה בהכנסות, אך התייעלות אגרסיבית מביאה ליציבות ואפילו עלייה ברווח הנקי.

הכנסות פרטנר, הנמצאת בשליטת חיים סבן, ירדו ברבעון השני ב-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.087 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 46 מיליון שקל - זינוק של 130%.

מלבד ההתייעלות, הצליחה פרטנר לרשום גידול של 25% בהכנסות ממכירת ציוד ל-225 מיליון שקל וזינוק של 544% ברווח מציוד קצה.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2014 משקפות את חוסנה של החברה ויכולתה להתמודד עם התחרות העזה והמתמשכת בשוק התקשורת. דבקותנו באסטרטגיה של החברה שבבסיסה יצירת יתרון תחרותי בדגש על חדשנות טכנולוגית ואיכות השירות נתנה את אותותיה ברבעון זה".

זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר : "במהלך הרבעון השני של שנת 2014 התחרות החריפה בשוק הסלולר נותרה בעינה וקיבלה ביטוי בהמשך ירידה בהכנסות. ואולם, בה בעת המשיכה החברה בהתאמת מבנה הוצאותיה וביישום מהלכי התייעלות, אשר בין היתר, הובילו לירידה בסך של 19 מיליון בהוצאות התפעוליות (לא כולל עלות המכר בגין ציוד והוצאות פחת והפחתות) בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2014".

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר - 76 שקל

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ברבעון השני של שנת 2014 הסתכמה ב-76 שקל, ירידה של 1 שקל בהשוואה לרבעון הקודם. הירידה נבעה בעיקרה מהמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות העזה, וקוזזה בחלקה על ידי עליה בהכנסות משירותי נדידה פנים ארצית.

מספר מנויי הסלולר - 2.9 מיליון ושיעור הנטישה הרבעוני על רקע התחרות העזה בשוק עמד על 11.4%. במהלך הרבעון ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-22 אלף מנויים.

ליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז': "שורת ההכנסות והרווח הנקי הם בהתאם לצפי, אולם יש הפתעה חיובית ברווח התפעולי וב-EBITDA כתוצאה משיפור ברווחיות המכשירים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רוני מ. 13/08/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
    פנקו את המשקיעים
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.