פרטנר: ההכנסות ירדו, אך התייעלות וגידול במכירת ציוד הטיסו את הרווח הנקי ב-130%

חברת הסלולר, כמו גם מתחרותיה, ממשיכה להתמודד עם ירידה בהכנסות בגלל הרפורמות של משרד התקשורת. הרווח הנקי - 46 מיליון שקל
אבי שאולי | (1)
נושאים בכתבה חיים רומנו פרטנר

אחרי פלאפון וסלקום, מדווחת הבוקר, חברת פרטנר על התוצאות לסיכום הרבעון השני של השנה. שלוש חברות הסלולר עדיין מלקקות את הפצעים של הרפורמות בשוק התקשורת וסופגות המשך ירידה בהכנסות, אך התייעלות אגרסיבית מביאה ליציבות ואפילו עלייה ברווח הנקי.

הכנסות פרטנר, הנמצאת בשליטת חיים סבן, ירדו ברבעון השני ב-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.087 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 46 מיליון שקל - זינוק של 130%.

מלבד ההתייעלות, הצליחה פרטנר לרשום גידול של 25% בהכנסות ממכירת ציוד ל-225 מיליון שקל וזינוק של 544% ברווח מציוד קצה.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2014 משקפות את חוסנה של החברה ויכולתה להתמודד עם התחרות העזה והמתמשכת בשוק התקשורת. דבקותנו באסטרטגיה של החברה שבבסיסה יצירת יתרון תחרותי בדגש על חדשנות טכנולוגית ואיכות השירות נתנה את אותותיה ברבעון זה".

זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר : "במהלך הרבעון השני של שנת 2014 התחרות החריפה בשוק הסלולר נותרה בעינה וקיבלה ביטוי בהמשך ירידה בהכנסות. ואולם, בה בעת המשיכה החברה בהתאמת מבנה הוצאותיה וביישום מהלכי התייעלות, אשר בין היתר, הובילו לירידה בסך של 19 מיליון בהוצאות התפעוליות (לא כולל עלות המכר בגין ציוד והוצאות פחת והפחתות) בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2014".

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר - 76 שקל

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ברבעון השני של שנת 2014 הסתכמה ב-76 שקל, ירידה של 1 שקל בהשוואה לרבעון הקודם. הירידה נבעה בעיקרה מהמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות העזה, וקוזזה בחלקה על ידי עליה בהכנסות משירותי נדידה פנים ארצית.

מספר מנויי הסלולר - 2.9 מיליון ושיעור הנטישה הרבעוני על רקע התחרות העזה בשוק עמד על 11.4%. במהלך הרבעון ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-22 אלף מנויים.

ליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז': "שורת ההכנסות והרווח הנקי הם בהתאם לצפי, אולם יש הפתעה חיובית ברווח התפעולי וב-EBITDA כתוצאה משיפור ברווחיות המכשירים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רוני מ. 13/08/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
    פנקו את המשקיעים
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים
דוחות

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%

בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.13%   מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.

הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.

שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה?