פרטנר: ההכנסות ירדו, אך התייעלות וגידול במכירת ציוד הטיסו את הרווח הנקי ב-130%
אחרי פלאפון וסלקום, מדווחת הבוקר, חברת פרטנר על התוצאות לסיכום הרבעון השני של השנה. שלוש חברות הסלולר עדיין מלקקות את הפצעים של הרפורמות בשוק התקשורת וסופגות המשך ירידה בהכנסות, אך התייעלות אגרסיבית מביאה ליציבות ואפילו עלייה ברווח הנקי.
הכנסות פרטנר, הנמצאת בשליטת חיים סבן, ירדו ברבעון השני ב-4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.087 מיליארד שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 46 מיליון שקל - זינוק של 130%.
מלבד ההתייעלות, הצליחה פרטנר לרשום גידול של 25% בהכנסות ממכירת ציוד ל-225 מיליון שקל וזינוק של 544% ברווח מציוד קצה.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2014 משקפות את חוסנה של החברה ויכולתה להתמודד עם התחרות העזה והמתמשכת בשוק התקשורת. דבקותנו באסטרטגיה של החברה שבבסיסה יצירת יתרון תחרותי בדגש על חדשנות טכנולוגית ואיכות השירות נתנה את אותותיה ברבעון זה".
זיו לייטמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר : "במהלך הרבעון השני של שנת 2014 התחרות החריפה בשוק הסלולר נותרה בעינה וקיבלה ביטוי בהמשך ירידה בהכנסות. ואולם, בה בעת המשיכה החברה בהתאמת מבנה הוצאותיה וביישום מהלכי התייעלות, אשר בין היתר, הובילו לירידה בסך של 19 מיליון בהוצאות התפעוליות (לא כולל עלות המכר בגין ציוד והוצאות פחת והפחתות) בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2014".
- חיים רומנו מסמן את הגט: "נפל דבר - זה תהליך בלתי הפיך"
- פרטנר פיטרה 470 עובדים ב-2014 - כמה כסף גרף לכיסו המנכ"ל חיים רומנו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר - 76 שקל
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ברבעון השני של שנת 2014 הסתכמה ב-76 שקל, ירידה של 1 שקל בהשוואה לרבעון הקודם. הירידה נבעה בעיקרה מהמשך שחיקת המחירים של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות העזה, וקוזזה בחלקה על ידי עליה בהכנסות משירותי נדידה פנים ארצית.
מספר מנויי הסלולר - 2.9 מיליון ושיעור הנטישה הרבעוני על רקע התחרות העזה בשוק עמד על 11.4%. במהלך הרבעון ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-22 אלף מנויים.
ליאת גלזר מאקסלנס ברוקראז': "שורת ההכנסות והרווח הנקי הם בהתאם לצפי, אולם יש הפתעה חיובית ברווח התפעולי וב-EBITDA כתוצאה משיפור ברווחיות המכשירים".
- 1.רוני מ. 13/08/2014 12:05הגב לתגובה זופנקו את המשקיעים
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 2.93% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
