גלי ההדף: אפי מאבדת 11% בצל המצב ב'קרים', האם בת"א צריכים לחשוש?
רוחות המלחמה מכיוונה של רוסיה והעלאת הריבית המפתיעה של הבנק המרכזים מפילים היום את אפריקה בכ-4% עם פתיחת המסחר. לחברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב ישנה פעילות ברוסיה אשר חשופה גם למטבע המקומי - הרובל וגם לריבית השוררת במדינה. אפי פיתוח מצידה צונחת בכ-11%.
היום החליט במפתיע הבנק המרכזי ברוסיה להעלות את שיעור הריבית במדינה מרמה של 5.5% לרמה של 7%. מטרת המהלך הייתה להתמודד עם החולשה של הרובל שמאבד גובה כבר זמן רב והמצב עלול להחמיר בעקבות המתיחות ביחסים בין רוסיה ואוקראינה.
על פניו, למהלך זה אין השפעה מיידית על אפריקה ישראל מאחר וההכנסות שלה מהשוכרים בקניונים מתקבלות בדולרים. עם זאת, הצרכנים ברוסיה משלמים עבור המוצרים בקניון במטבע המקומי - הרובל. המשמעות היא שבעלי החנויות בקניונים צפויים להיפגע כתוצאה מהשינויים בשער החליפין - דבר אשר עלול להוביל ללחץ על אפריקה ישראל להפחית את שכר הדירה ולגרום לפגיעה בה.
מעבר לכך, העלאת הריבית ברוסיה צפויה לגרום בטווח הארוך יותר להקטנת הצריכה הפרטית במדינה. האזרחים, אשר מבינים את הסיטואציה יעדיפו לחסוך יותר כסף ולהפקידו בבנק מאשר להוציא אותו על מוצרים ושירותים שונים אשר נמכרים בקניונים. במלים אחרות, העלאת הריבית עלולה לרסן את הביקוש ולפגוע שוב בבעלי החנויות - אשר עשויים לדרוש הפחתה של שכר דירה.
- האיש העשיר ביותר באפריקה: כמה הוא שווה ומה הפרויקט החדש שלו?
- קבוצת מר קיבלה הזמנה של 36 מיליון אירו ממדינה באפריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלכה נוספת של העלאת הריבית על אפריקה ישראל עשויה להגיע מהכיוון של השווי של הנכסים של החברה. העלאת הריבית ל-7% עלולה להוביל לכך ששיעור ההיוון שייקחו מעריכי השווי בבואם להעריך את נכסי החברה יהיה גבוה יותר.
כך למשל, השווי של קניון ה'אפימול' הוערך נכון לסוף חודש ספטמבר בשיעור של 1.16 מיליארד דולר. במידה ומעריך השווי יחשוב כי רמת הסיכון במדינה עלתה, הוא עלול להשתמש בבואו להעריך את תזרים המזומנים העתידי של הקניון בשיעור היוון גבוה יותר - דבר אשר יגרור הפחתה בשווי של הנכס.
נקודה שלילית נוספת שמתייחסת לנושא הוא שמאחר ומטבע המדידה של החברה במסגרת הדוחות הכספיים הוא הרובל - אז אפי פיתוח רושמת הפסד חשבונאי על נכסים בעקבות היחלשות הרובל. המשמעות היא שמאחר ושווי הנכס נמדד בדולרים, אז השווי הרובלי שלו יורד. ההפרש בירידה השווי נרשם בדו"ח רווח והפסד - הגם שמדובר בהפחתה שאינה תזרימית.
- היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
- אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
כך למשל, אפי פיתוח רשמה ברבעון השלישי של השנה הפסד של 10.7 מיליון דולר על שחיקת שווי האפימול. מנגד, ברבעון השני רשמה עליית ערך של 31.5 מיליון דולר וברבעון הראשון נרשמה עליית ערך של 14 מיליון דולר. מאחר והרובל נמצא בשפל מול הדולר, הרי שנתון זה צפוי להיות שלילי עבור החברה.
ככל הנראה הנתון הפיננסי שלא צפוי להשפיע על החברה נמצא בגזרת ההלוואות של החברה. ההלוואות של החברה שנטלה אפריקה ישראל לטובת בניית הנכסים שלה נקובות בדולרים. הן לשינויים בשער החליפין והן להעלאת הריבית במדינה אין כל השפעה על ההלוואות של החברה למערכת הבנקאית.
מניית אפריקה - 12 חודשים אחרונים
- 15.עוף החול 03/03/2014 16:27הגב לתגובה זולא הלך? לא נורא :) אבל גם בהצנעה אתם שקופים
- 14.העליות יהיו עסיסיות יותר (ל"ת)עסיס 03/03/2014 15:50הגב לתגובה זו
- 13.מציאות 03/03/2014 14:36הגב לתגובה זוהזדמנות פז להגדיל אחזקות !!!!!!!!!!! ( לדעתי כמובן) ,פנסיה עתידית נהדרת לעצמי!!!!!!!!
- 12.הזדמנות קניה - מחר המניה תעלה 5 אחוז (ל"ת)ניר 03/03/2014 14:19הגב לתגובה זו
- 11.אמיר 03/03/2014 14:14הגב לתגובה זו-------------פוטין קנה הרבה פוטים .........
- פוטין דואג לחברים שלו ;) (ל"ת)אזרח ישראלי 03/03/2014 15:49הגב לתגובה זו
- 10.אני 03/03/2014 13:30הגב לתגובה זולכן התקשורת מושחתת
- 9.עוף החול 03/03/2014 12:42הגב לתגובה זושאף אחד לא מעיז לעשות שם שורט. רק בארץ לשורטיסטים יש יותר ביצים משכל. ולכן עושים מהם חביתה. תראו את טאואר.
- 8.עוף החול 03/03/2014 12:40הגב לתגובה זואם רוסיה תסוג כל השווקים יעלו ואפריקה תזנק איתם. אם רוסיה תכנס באוקראינים הם יתקפלו במהירות כמו באבחזיה והרובל יתחזק כסימן לכוח הרוסי. כרגע הירידות מגלמות את הפחדים הכי כבדים אך כנראה שכל פעולה תהיה לטובת העסקים. תאמינו לי החזקים רק מנצחים.
- 7.אזרח ישראלי 03/03/2014 12:34הגב לתגובה זושורטיסטים שקופיםים
- 6.טמבלים פחדנים איך התקשורת עובדת עליכם...מדהים (ל"ת)יעקב 03/03/2014 12:12הגב לתגובה זו
- 5.מוטי 03/03/2014 11:49הגב לתגובה זואם פוטין יתגייר.... וביבי יתחתן.... וליברמן יחזור בתשובה זה יגרום לגלי הדף
- 4.מוטי 03/03/2014 11:46הגב לתגובה זוכתבה כזאת עם פרטים רבים כל כך , יוצאת...... כל כך מהיר שזה שקוף ...... כרגיל השורטיסטים מנצלים מצבי לחץ לגרום לאנשים לברוח..... ניעור . וזה עובד כל פעם בסוף היום אפריקה +
- 3.תתקנו כותרת- יורדת 6 בלונדון כרגע (ל"ת)bb 03/03/2014 11:36הגב לתגובה זו
- 2.יניב 03/03/2014 11:31הגב לתגובה זושימו לב העלאת הריבית ברוסיה תהיה לתקופה של 3 חודשים במיקסימום ...זה ע"פ העיתונות הרוסית דבר אשר לא מציינים בכותרות . בכל מקרה זה הזמן לחזק את אפריקה !
- 1.השקיע ברוסיה, הלך לגור בלונדון.... (ל"ת)אני 03/03/2014 11:23הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
