טבלה

תנועות קיצוניות: 10 המניות שהשתוללו באחד העם - צפו ברשימה

המדד המוביל בת"א נחתך בסיום המסחר, כאשר מניות רשמו תנודה חדה תנועות חדות. איזו מניה מזנקת ב-16%?
חן דרסינובר | (8)

הבורסה בת"א נחתכה בחדות בסיום המסחר, כאשר לאורך שעות היום מדד המעו"ף לא מצא כיוון ודשדש לעייפה. לאחר נעילת יום המסחר, התברר כי כניסתה של אופקו הלת' טלטלה את המדדים בבורסה בת"א, והמעו"ף נחתך ב-1.1% במחזור מסחר אדיר של 3.12 מיליארד שקל, כאשר אופקו עצמה ריכזה מחזור של 788 מיליון שקל (65% ממחזור הממוצע). להלן נציין את המניות שבלטו בתנודות קיצוניות לחיוב או לשלילה.

בצד החיובי בלטה מניית אופקו הלת' שטסה ב-10% במחזור מסחר אדיר. תעודות הסל הזרימו ביקושי עתק בסך של כ-500 מיליון שקל למניית החברה בשליטת פיליפ פרוסט, שתיכנס החל מיום ראשון למדדים המוסילים בבורסה בת"א 0מדד המעו"ף, מדד הביומד, מדד הבלו-טק 50).

עוד בלטה בסקטור הביומד הרותח מניית חברת קולפלנט שזינקה ב-16%. זאת, לאחר שחברת הביומד, העוסקת בפיתוח ויצור מיכשור רפואי על בסיס קולגן אנושי, הודיעה כי חתמה על הסכם השקעה בעל משמעות אסטרטגית עם תאגיד בבעלות סינית. מדובר בהסכם השקעה המותנה באבני דרך ורישיונות בהיקף כספי של 6.5 מיליון דולר.

נישאר בסקטור הביומד הרותח. מניית חברת בי.אס.פי טסה ב-11.3% לאחר שהודיעה כי קיבלה אישור לרישום פטנט בארה"ב. הפטנט הינו לטכנולוגיה שפיתחה בי.אס.פי לאבחון איסכמיה לבבית בבדיקת אק"ג במצב מנוחה, ותוקפו עד לחודש יולי 2032. עוד בלטו בסקטור מניית אנדימד עם זינוק של 14.5% ומזור רובוטיקה עם עלייה של 3.6%.

גם מניית ביוליין זינקה ב-6.1% וסגרה פער ארביטראז' נאה עימו חזרה מבורסת הנאסד"ק. המשקיעים בחברת הביומד בניהולה של ד"ר כנרת סויצקי מגיבים לדיווח לפיו ביוליין השתתפה בשני כנסים ואף קיימה פגישות עם משקיעים אירופאיים בציריך. בנוסף, פורסמה שלשום כתבה נרחבת על ביוליין במגזין GenEng. במסגרת הכתבה צוין כי ביוליין שמה דגש הן על עסקאות מסחור בשלבים פרה קליניים (8030) והן על פיתוח עצמי של מוצרים עד לשלבים קליניים מתקדמים (5010), בהתאם לעניין.

בצד השלילי בלטה מניית סלקט ביומד עם ירידה חדה של 17%. עוד בלטו מניות אינטרנט זהב ובי קומיוניקיישנס שסגרו בירידות שערים של 4.2% ו-5.6%, בהתאמה, והגיבולירידה של 2.8% במניית חברת התקשורת בזק שנחתכה ב-3.9%. עוד נציין את מניית כן פייט ביופרמה, שעברה מעליות נאות לירידות שערים חדות של 4.5% זאת למרות שהחברה הבת אופטליקס הודיעה על השתתפותה בכנס באמסטרדם. עוד בלטה לשלילה מניית אלווריון עם צניחה של 4%.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    צלף 10/10/2013 13:23
    הגב לתגובה זו
    תגיע רחוק
  • 6.
    cvc 03/10/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
    נסחרות מניות מיקרוסופט או בנק אוף אמריקה כל אחת ב1.5 מילארד שקל ורק שעתיים עברו מתחילת המסחר איפה אתם חיים??? המחזור לכל המניות בארץ חייב להיות לפחות מעל 10 מילארד שקל כל יום (כמו 3 מניות בנסדק) כדי שהמוסדיים יעבדו ולא היו כל היום בבתי קפה החרות האלו...ועוד לוקחים עמלות גבוהות....
  • 5.
    דוד סלמה 03/10/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
    יש לה עוד אפסייד ענק...... בהצלחה למשקיעים ( כמוני... )
  • 4.
    בעלי המניות אישרו 03/10/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    לפי שער 15.80
  • 3.
    מה עם טבע ופריגו שמדשדשת הרבה זמן...... (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 03/10/2013 15:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ramin 03/10/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    אולאי לשם שינוי פרסמו את התמונה שלי ?
  • 1.
    פו הדוב 03/10/2013 14:51
    הגב לתגובה זו
    מיצינו , לא ?
  • למה די עם התמונה של האיש הזה? כשאני רואה אותו אני מבסוט (ל"ת)
    דויד 03/10/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.