משה ממרוד ואבי אדרי
צילום: קרדיט: סטודיו מוסטאש

חדש באולמות הסינמה סיטי: טכנולוגיה עילית של תדיראן לטיהור אוויר - אבי אדרי, מנכ"ל הסינמה סיטי: "הראשונים בעולם שמספקים מעטפת בריאותית מבוססת טכנולוגיה חכמה"

ניסוי שקיימו תדיראן והסינמה סיטי באולם הקולנוע ובנוכחות צופים קבע: טכנולוגיית Air Care 02 של החברה מטהרת את האוויר ממזהמים בכ-90%

רשת בתי הקולנוע המובילה בישראל סינמה סיטי וחברת תדיראן חוברות כדי לייצר  לקהל חוויה קולנועית טהורה ובטוחה מתמיד בעידן שאחרי מגפת הקורונה - משה ממרוד, מנכ"ל ובעלי תדיראן: "החל מהיום טכנולוגיית Air Care O2 תפעל לראשונה בעולם באולמות קולנוע ותוודא את ניקיון האוויר שנושמים מאות אלפי צופים. מדובר בסטנדרט חדש שעלינו לדרוש כצרכנים, למען בריאותנו ובריאות ילדינו"  פרופ' אריאל קושמרו, ראש המעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית באוני' בן גוריון: " מדובר בתוצאות משמעותיות, כאשר הטיפול גורם לצניחה בריכוז עובשים, וירוסים ובקטריות באוויר בחללים סגורים כולל באולמות קולנוע. בתנאי מעבדה מבוקרים הודגמה ירידה בעומס חיידקים, פטריות ווירוסים ברמה של כ-99% - נתון מבטיח לכל הדעות"

בתמונה: מימין אבי אדרי , משמאל משה ממרוד 

 קרדיט: סטודיו מוסטאש

שיתוף פעולה שנרקם בין תדיראן לרשת בתי הקולנוע סינמה סיטי יספק לקהל הצופים אוויר טהור ונקי ממזהמים ברמה הגבוהה בעולם. בימים אלה פותחים אולמות הקולנוע את שעריהם לכלל קהל הצופים, ללא מגבלות התו הסגול, לאחר למעלה משנה של סגר בעקבות מגפת הקורונה. סינמה סיטי, רשת בתי הקולנוע המובילה בארץ, פותחת את בתי הקולנוע שלה ברחבי הארץ ונוקטת אמצעים משמעותיים על מנת לייצר סביבת אוויר בטוחה ונטולת חששות רפואיות. 100 אולמות הסינמה סיטי הם הראשונים בעולם בעלי אוויר נקי ממזהמים בזכות הטכנולוגיה של תדיראן.

מחקרים מראים כי האוויר בחללים סגורים מזוהם פי 5 מהאוויר בחוץ. לפני ארבע שנים תדיראן הקימה מרכז מו"פ בישראל, במטרה לפתח טכנולוגיות לטיפול באוויר בחללים סגורים. לאחר שמעבדה אמריקאית רשומה FDA הוכיחה שהטכנולוגיה שפיתחה, Air Care O2, המוגנת בפטנט עולמי, יעילה בעד-99.999% לטיהור האוויר מעובשים, בקטריות ווירוסים, תדיראן פנתה לאתגר הבא - להוכיח את יעילות הטכנולוגיה גם במרחב ה"אמיתי" מחוץ לתנאי המעבדה. תוצאות הניסוי, כפי שבוצעו בתנאי שטח, איששו את האפקטיביות יוצאת הדופן של טכנולוגיית Air Care O2: לאחר הפעלת המערכת וטיהור האוויר בחלל האולם הושמדו כ-90% מהעובשים ועד 88% מהבקטריות.

מדובר בניסוי פורץ דרך אשר בוצע על פי פרוטוקול מדעי, באולמות קולנוע ובנוכחות קהל לאורך זמן. המערכת החדשה של תדיראן מותקנת בימים אלה בכל אחד מ-127 באולמות הקולנוע של סינמה סיטי ברחבי הארץ ומתחייבת לספק אוויר נקי לקהל הצופים באולמות.  

פרופ' אריאל קושמרו, ראש המעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית, המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה, אוני' בן גוריון: "אני עוסק למעלה מ-20 שנה בנושאים מגוונים מתחום המיקרוביולוגיה הסביבתית (חיידקים, פטריות ווירוסים) ושמחתי להיות מעורב בניסויים לבחינת היעילות של פיתוח ישראלי חדש לטיהור האוויר ממיקרואורגניזמים, אשר משפר את איכות האוויר. טיהור האוויר מתקבל באמצעות חמצון של החלקיקים המיקרוביאלים ונטרול שלהם על-ידי שימוש בקמות מזערית של מי חמצן שמייצר המכשיר, ומפוזרים בחלל האולם. מדובר בתוצאות משמעותיות, כאשר הטיפול גורם לצניחה בריכוז עובשים, וירוסים ובקטריות באוויר בחללים סגורים כולל באולמות קולנוע. יש לציין שהפעם נתקלתי בצוות פיתוח רציני שהצליח להדגים היתכנות ופעילות משמעותית בניסוי שטח והורדה של עומס החיידקים והפטריות במעל ל-80% בניסוי ״שדה״ באולם קולנוע. בתנאי מעבדה מבוקרים הודגמה ירידה בעומס חיידקים, פטריות ווירוסים ברמה של כ-99%, נתון מבטיח לכל הדעות."

למען בריאות הציבור ובמיוחד הילדים

הקיץ כבר כאן ובעוד רגע הילדים יסיימו את שנת הלימודים ויתחילו את החופש הגדול. למרות ביטולו של התו הירוק, כדי שמשפחות יוכלו לבלות את חודשי הקיץ  לא רק בהנאה אלא בבטחה, רשת הסינמה סיטי תאפשר כניסת ילדים למתחמיה עם השלמת התקנת Air Care O2  של תדיראן בכל 127 אולמותיה.

משה ממרוד, מנכ"ל תדיראן ובעל השליטה: "בחלוף 4 שנות פיתוח, החל מהיום טכנולוגיית Air Care O2 תפעל לראשונה בעולם באולמות קולנוע ותוודא את ניקיון האוויר שנושמים מאות אלפי צופים. מדובר בסטנדרט חדש שעלינו לדרוש, למען בריאותנו ובריאות ילדינו. האוויר שאנחנו נושמים משפיע על התפקוד היומיומי שלנו ולכן חשוב לנו לוודא שאנחנו מביאים את הבשורה החדשה בתחום הטיפול באוויר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.