רוכב אופנוע ללא ביטוח נפגע בתאונה - וזה הפיצוי שהוא יקבל
צעיר שרכב על אופנוע ללא ביטוח, ובמהלך הנסיעה התנגש במכונית שיצאה מחניה, יפוצה בסכום של כמעט מיליון שקל. כך קבע באחרונה בית משפט השלום בצפת. חברת הביטוח מנורה, שביטחה את הרכב, לא זימנה למתן עדות את הנהג של הרכב כדי להפריך את גירסת התביעה, שלפיה הוא האשם בתאונה, ואף הסכימה לשאת בנזקי הרכוש שנגרמו לרוכב האופנוע. בעקבות כל אלה החליטה השופטת רביע ג'באלי לחייב אותה לשלם פיצויים גם עבור נזקי הגוף שלו.
מדובר בתאונת דרכים שאירעה לפני כחמש שנים בשטח עירוני. לפי טענתו, התובע (35) רכב על האופנוע שלו בנתיב הימני של הכביש. לפתע התפרץ מתוך חניית בניין רכב הנתבע, היישר אל הנתיב שלו, ומכיוון שלא היתה לרוכב האופנוע אפשרות לחמוק ממנו, כך לטענתו – הוא נחבט בו בעוצמה.
כתוצאה מההתנגשות פונה הרוכב לבית החולים רמב"ם, כשהוא סובל בין היתר מחבלה ונפיחות ביד שמאל ומפצע שנגרם לו בסנטר. מאוחר יותר הוא אובחן בבית החולים עם שבר ביד, ונאלץ להיעדר ממקום עבודתו כמנהל מחסן במשך ארבעה חודשים וחצי.
במועד התאונה לא היה לרוכב ביטוח בתוקף, ולכן הוא הגיש תביעה נזיקית נגד הנהג של המכונית ומנורה שביטחה אותה. לדבריו, הוא נהג כחוק ובמהירות המותרת, בעוד שנהג המכונית פעל בצורה לא תקינה בכך שהתפרץ לנתיב שבו הוא היה בצורה מסוכנת, כך שהאחריות לתאונה ולנזקים שנגרמו לו בעקבותיה רובצת במלואה עליו. מנגד, טענה מנורה כי הרוכב הוא שה שהאחראי לתאונת הדרכים, ומשכך היא פטורה מלפצות אותו.
- גייס 25 מיליון שקל על טיטולים ובמפרים ויסיים בכלא
- האיש שישפיע על עתיד ה-AI, והמשמעות של משפט גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נהג המכונית לא זומן לעדות, ובעקבות כך בחנה השופטת ג'באלי את הגירסה שלו ביחס לנסיבות התאונה, כפי שניתנה במשטרה. היא מצאה כי בפועל נהג הרכב לא ייחס רשלנות כלשהי להתנהלות של הרוכב, אלא טען במשטרה רק שהיה רכב גדול שהסתיר לו את שדה הראייה - וזה הדבר שגרם לתאונה.
יתר על כן, השופטת מצאה כי בתביעה של נזקי הרכוש הגיעה מנורה לפשרה עם רוכב האופנוע, שלפיה היא תישא במרבית הנזק הישיר שנגרם לכלי הרכב שלו. היא ראתה בעצם ההסכמה של חברת הביטוח לשלם על נזקי הרכוש הודאה של נהג המכונית באשמה לתאונה.
בנסיבות אלה קבעה השופטת כי 90% מהאחריות לתאונה היא של נהג הרכב. לדבריה, "היה על הנתבע לנהוג בזהירות, להמתין עד מעבר 'הרכב הגדול' ולהתקדם בכביש רק בבטחה ובהתאם לתנאי הכביש". היא אף הוסיפה כי, "הנתבע נהג באופן רשלני משלא נהג כפי שמצופה מנהג סביר ובהתאם לתנאי הדרך". את ה-10% הנוספים מהאחריות לתאונה הטילה השופטת ג'באלי על הרוכב כאשם תורם מינימלי.
- כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
- מדיניות חדשה של טראמפ: חשבונות פנסיה יוכלו להשקיע בנכסים אלטרנטיביים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את...
בסוגיית הנזק, כתבה השופטת אמנם שהרוכב נעדר השכלה ואף הסתבך בעבר בפשיעה וריצה עונש מאסר בכלא, אלא שמאז הוא עבר הליך של שיקום, התחתן ואף מצפה לתינוק, כך שצפוי לו כושר השתכרות. לסיכום, היא קבעה כי מנורה תפצה את רוכב האופנוע בסכום של כ-780 אלף שקל, בין היתר בגין אובדן כושר השתכרות, כאב וסבל והוצאות רפואיות. בנוסף, חויבה מנורה לשלם לצעיר סכום נוסף של כ-160 אלף שקל עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
כל נהג בישראל מבוטח בביטוח חובה על פי חוק. הביטוח הזה נועד לכסות נזקים גופניים שעלולים לקרות לו, לנוסעים ברכב שלו או לעוברי אורח שהרכב פגע בהם, במקרה של תאונת דרכים. נזקים שניתן לתבוע במסגרת של נזקי גוף הם, למשל: נכות, פגיעה בכושר עבודה, אובדן של ימי עבודה ואובדן שכר, כאב, טראומה נפשית וכו'. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, הנפגעים בה או בני משפחותיהם זכאים לתבוע את החברה שמבטחת את הרכב המעורב. אם הרכב אינו מבוטח, ניתן להגיש תביעה לקרנית - קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. ניתן להגיש את התביעה עד שבע שנים מהמועד של התאונה.
את התביעה צריך להגיש נגד חברת הביטוח המבטחת את הרכב שבו היה הנפגע בזמן התאונה. אם מדובר בהולך רגל שנפגע, צריך להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שמבטחת את הרכב שפגע בו. רצוי לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני נזיקין, כדי שזה יסייע לנפגעים להגיש תביעת נזיקין אזרחית נגד חברת הביטוח. יש לאסוף כל מסמך או קבלה על הוצאה כספית שנגרמה בעקבות הפגיעה שהיתה בתאונת הדרכים.
- 8.נועם 11/05/2024 09:41הגב לתגובה זוקומבינת שופט עו"ד תובע וגם נציג חברת הביטוח,הערכה שלי בני מיעוטים,מנסיון הייתי בארוע כזה!!
- 7.נו מה 10/05/2024 22:00הגב לתגובה זולא יהודי והשופטת החליטה לתפר בן המגזר על חשבון חברה ישראלית
- לפי דבריך מוצאך ממחילות הרי האטלס לשם תשוב בבוא היום (ל"ת)ממש 11/05/2024 15:20הגב לתגובה זו
- 6.רון 10/05/2024 10:25הגב לתגובה זוסיפור לא אמין - לא הגיוני ואולי חסר בו מידע החוק אומר : אין ביטוח אין פיצוי ובטח לא בסכום שכזה על פציעה קלה
- אבל לנהג הפוגע כן היה ביטוח והיות והוא אשם הוא שילם. (ל"ת)נו באמת 11/05/2024 15:22הגב לתגובה זו
- 5.שלמה 08/05/2024 11:38הגב לתגובה זושקוף מאיזה מגזר ה"נפגע" מיליון שקל על פציעה קלה ... מאמין שהיה שמח לתאונה כזו כל שבוע
- שקוף מאיזה מגזר אתה- הגזענות הדתית... (ל"ת)כיפת p שע 11/05/2024 15:20הגב לתגובה זו
- 4.אין ביטוח = אין פיצוי! המדיניות בפסק דין טפשית (ל"ת)בני 07/05/2024 17:51הגב לתגובה זו
- 3.זאב 07/05/2024 09:25הגב לתגובה זוכך מערכת המשפט עובדת.
- 2.פסק דין עקום לחלוטין. (ל"ת)99 07/05/2024 07:46הגב לתגובה זו
- 1.שלום כהן 06/05/2024 20:26הגב לתגובה זולאדם שנוהג ללא ביטוח לא מגיע כלום בעצם מגיע לו שלילה
- רון 09/05/2024 07:31הגב לתגובה זובמידה ויעשה נזק ,תאונה נפגעים= יוכל לשלם מכיסו הפרטי, זכותו !

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".