כתב חדשות 13 צלל לחקירת אונס בת ה-7 - וקיבל איומים על חייו
יוסי אלי היה הראשון לפקפק בכתב האישום, והוביל לחשיפת מחדלים שהסתיימו בשחרור החשוד מחמוד קטוסה. לאייס הוא מספר על העבודה העיתונאית, האיומים שקיבל ולמה הוא לא מפחד
סדרת הציוצים של יוסי אלי על החורים בתיק נגד קטוסה "הגעתי לסיפור הזה עם ידיים נקיות - ילדה בת 7 שנאנסה באכזריות", הוא מספר. "הגעתי ליישוב בו היא מתגוררת, כשלא היה לי כלום ביד, ובטח לא מקורות. התחלתי לדבר עם אנשים והגעתי לעד מתוך תיק התביעה". "הדבר שהכי תפס אותי, הוא שיש עד אופי שהגיע מיוזמתו האישית למשטרה להעיד לטובתו של החשוד קטוסה, ואומר שבאותו יום (בו התבצע לכאורה האונס, א"כ), 5 באפריל, מחמוד קטוסה היה בבית של מכרה של אותו עד. שואלים את המכרה אם הוא אכן היה בביתה, והיא משיבה שכן, ושהיא הייתה לאורך כל הזמן גם כן בבית. המשטרה עושה זיגזג - רגע לפני הגשת כתב האישום בו נטען כי האונס התבצע בביתו של קטוסה, המשטרה משנה את הגרסה וטוענת שהאונס היה בבית של אותה אישה, האליבי". לדברי אלי, נקודה זו כבר מעלה סימני שאלה לגבי אופי ורצינות החקירה של קטוסה: "11 שנה שאני מסקר לרוב את המשטרה. כשאני נכנס לסיפור פלילי - אני חושב כמו חוקר משטרה. ברגע שאתה רואה שהמשטרה הכניסה את אותו עד אופי לכתב האישום כעד תביעה ולא כעד הגנה, אתה מבין שיש פה בעיה. שיש רשלנות של המשטרה ובעיקר כשיש עשרות תלונות על תחנת משטרת מודיעין עלית (שצוות שלה חקר את הפרשה, א"כ). אני מוסיף לכך שהייתה הצבעה של האמא על החשוד לפני שהילדה זיהתה. אתה מבין שיש פה משהו בעייתי מאד". ההתעסקות האינטנסיבית של אלי - עם ימים ולילות כמעט בלי שינה - אליו הצטרפו בהמשך גם כלי תקשורת אחרים, חשפה חקירה בעייתית ותיק שהלך וקרס מדי יום ביומו. "יאמר לזכותה של המשטרה שהם ישר הבינו את גודל הברוך", מספר יוסי, "הם הבינו שיש בעיה בסיפור הזה ולכן פתחו את התיק מחדש, בדקו אותו, גילו מחדלים אמיתיים, ואז הפכו את התיק מחדש כדי לבדוק אותו מחדש, עם צוות חקירה אחר מימ"ר ש"י". התוצאה הייתה שחרורו שלשום ללא מגבלות של קטוסה. הצלילה של אלי לתוך התיק, ההופעות שלו על המסך והציוצים הרבים שלו, קוממו עליו גולשים רבים מהצד הימני של המפה הפוליטית. חלקם ביקרו אותו, אחרים קיללו, והיו כמה שהלכו כמה צעדים רחוק יותר. "אני מרגיש שיש תהליכים של הקצנה בשיח הציבורי", הוא אומר. "לפני שנתיים כן קיבלתי רעל בפייסבוק, אבל זה היה ברמה של 'עוכר ישראל', 'שמאלני', ואגב גם קללות מהצד השני שתקפו אותי. מה שכן הקצין זה שיחות טלפון ואיומים על החיים, וזה קרה בתיק הזה. התקשרו אליי ואמרו – 'נגיע אליך יא שמאלני עוכר ישראל', 'הלוואי ותמות באיומים'". אלי דיווח על כך למנהלו, מנכ"ל חברת החדשות ישראל טוויטו. "ישראל גיבה אותי, המערכת מאד פרגנה לי, שלו אם אני רוצה אבטחה. עד לפני 3 שנים היה לי מדור באתר וואלה על ארגוני פשיעה, והיו איומים, אבל בחיים לא שקלתי להגיש תלונה במשטרה, לא בגלל שאני גיבור גדול, אבל בגלל שהחלטתי לא להתייחס לזה. במקרה הנוכחי זה בטח איזה ילד כאפות שרצה להדאיג אותי. אני לא חושב שיש צורך להגיב אחרת, לפחד או להגיש תלונה. אני מחוספס, אני חי בירושלים, הייתי לוחם מג"ב, אני כנראה קצת שונה מהחבר'ה שהגיעו מהנוף הגל"צניקי". -אחרי שקדוסה שוחרר לביתו, אתה בטוח שזה לא הוא האנס? "כל הראיות מצביעות – לפי המשטרה - על כך שזה הוא. אבל אני אומר לך שכל הראיות מצביעות על כך שזה לא הוא".אכתוב משהו לא פופולרי: אמש הוגש כתב אישום חמור נגד שרת בבית ספר מחמוד קאטוסה אישום מזעזע של ילדה בת 7. הבטן מתהפכת לאחר שהוא פיתה אותה ואז חטף אותה. אבל ככל שמתעמקים בסיפור עולים מלא סימני שאלה כפי שפרסמנו היום: 1: תחילה המשטרה חשבה שהאונס בוצע בביתו של קאטוסה ואז הגיע מכר שלו pic.twitter.com/eKfXhjcd6T
— Yossi Eli (@Yossi_eli) 17 ביוני 2019
- 4.עובר מסך חחחח 27/06/2019 23:31הגב לתגובה זוכתב של תת מקומון
- 3.דני 27/06/2019 09:53הגב לתגובה זווטוב שמישהוא מוציא את האמת לאור אם יש פה בדיחה עצובה זה המשטרה והתגובה שלך
- 2.יוסי אלי בדיחה עצובה 26/06/2019 19:48הגב לתגובה זומחרטט שטויות
- 1.יפה 26/06/2019 19:00הגב לתגובה זולצערינו יש הרבה מקרי אונס בארץ. גם של ערבים וגם של יהודים. תמנעו את המקרה הבא: חשוב שכל ילדה, נערה ואשה ילמדו הגנה עצמית!!!!

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.