עופר שכטר וריקי ג'רוויס
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

2 טיפות קפה: teenk ועופר שכטר העתיקו פרסומת של ריקי ג'רוויס שזכתה בקאן

ב-teenk מוסרים בתגובה שמדובר בהומאז' לריקי ג'רוויס האגדי. "כמו המנחים הגדולים, ג'יימי קימל, פאלון ועוד, גם פה לעפר היה סיי גדול"
משה בנימין | (19)

יש רגעים שכל מה שנותר לך לומר כשאתה חווה אותם, זה "אוי לא". רגע שכזה נרשם כשצפינו בפרסומת של משרד הפרסום teenk לקפה עלית של חברת שטראוס בה עופר שכטר מנסה להיות ריקי ג'רוויס. הפרסומת של קפה עלית מועתקת מאוסטרליה, שם ג'רוויס, באומנות שממקסמת את הגאונות הקומית והצינית שלו, מקדם את הקמפיין של חברת OPTUS שעומדת מאחורי כניסת נטפליקס לאוסטרליה. 

להעתיק פרסומת (או לקחת "השראה"..) זה דבר אחד, להעתיק פרסומת שבה מככב אחד הקומיקאים הידועים והמצליחים בעולם זה דבר שני ולהעתיק פרסומת שזכתה בפסטיבל קאן (!!!) זה כבר משהו אחר. הפרסומת של ג'רוויס זכתה בפרס הברונזה בשנת 2015, בקטגוריית הסייבר, בתת הקטגורייה סרטי סושיאל. 

הפרסומת המקורית של ג'רוויס

הפרסומת של שכטר לקפה עלית

מ-teenk נמסר בתגובה: "תהליך החשיבה שלנו הוא יחד עם הטאלנט, בייחוד שמדובר כאן בתוכנית אירוח אינטרנטית בהובלתו. וכמו המנחים הגדולים, ג'יימי קימל, ג'יימי פאלון ועוד, גם פה לעפר היה סיי גדול, שרצה לעשות הומאז' לריק ג'רוויס האגדי. אנחנו גאים שהצלחנו להעביר את הרוח של הסרטון המדהים מאוסטרליה ושמחים שהמסר עבר. אנחנו ממליצים בחום להמתין ולצפות בתכניות שיעלו בקרוב, עפר לא נופל מגדולי מנחי הטוק שואוז הבינלאומיים".

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    אז מתי התקציב יוצא למכרז? (ל"ת)
    דה דה 01/08/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    ינון 01/08/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    נו באמת, אז השתמשו באותו קונספט וחיקו את הקריאייטיב. ביג פאקינג דיל. יאללה להתקדם. הקונספט טוב אז אפשר לחשוב שבאמת קהל היעד, ילדים בני 15, ישבו מול היוטיוב ויגידו לעצמם - אין מצב שאני קונה קפה עלית עכשיו, הרי הם העתיקו מריקי ג'רוויס
  • 16.
    ג'נגו חסר מעצור יד 01/08/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    תגובה מביכה של טינק
  • 15.
    אנחנו נמשיך להסתלבט. טינק ימשיכו לעשות כסף. (ל"ת)
    נו באדי 01/08/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    להשתין מהמקפצה (ל"ת)
    דון דרייפר 01/08/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    דון דרייפר 01/08/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    המקור גאוני, מבריק וקורע מצחוק. החיקוי כל כך גרוע שלא הצלחתי לצפות בו עד הסוף.
  • 12.
    מביך לכל הצדדים (ל"ת)
    ד ויטמן 31/07/2016 22:27
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    לאה 31/07/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    טינק מבין בפרסום כמו שאני מבינה בהתחממות כדור הארץ. זו חברה שהמנכ"ל שלה יניב ויצמן חשב שאפשר לבנות משרד פרסום מהילדים אותם גייס ב"איגי" תנועת הנוער הגאה. יניב ויצמן הוא לא פרסומאי ולכן אני מופתעת שאתם מופתעים מהדבר המביך הזה
  • 10.
    הצינור 31/07/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    איזה אפסים.
  • 9.
    זה לא הומאז' - זה גנבאאאז' (ל"ת)
    סיגאווי 31/07/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שמול 31/07/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    טאלנט מסוכן וערמומי שמסכן את יושרתם של משרדי הפרסום. יום שחור בו משרד מבריק ופורץ דרך נפל לתרמית של נוכל
  • מאיר 31/07/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    אמור להכיר קמפיין כזה שזכה בקאן. ואם לא - מגיע לו. או שיצאו טיפשים או בלי אינטיגריטי למקצוע.
  • 7.
    מנהל שיווק 31/07/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    פשוט בושה
  • 6.
    מנהל שיווק 31/07/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    או לחילופין תגובת המפרסם? אין שום לקיחת אחריות? או לומר נו נו נו למ.הפרסום שלהם? בשביל זה משלמים להם כסף כל חודש, בשביל קופי פייסט. בושה. זה הופך את משרד הפרסום לנוכל חובבן או לחילופין את מנהל השיווק לבטלן ועצלן.
  • 5.
    עולב 31/07/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    חברה פאתטית שרוכבת על טיקט של בני נוער
  • 4.
    פת 31/07/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    לשבת כל היום לא לעשות כלום ולחוש את עצמך. קראייטיב ישראלי.
  • 3.
    ירון 31/07/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    אם זה רעיון של המשרד- הלקוח צריך לפטר אותו. אם זה רעיון של הלקוח- המשרד צריך לפטר אותו. מעליב.
  • 2.
    יקי 31/07/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    מביך. עדיף שישתקו. תכלס, רצו להיכנס לליגה של המעתיקנים עם ראובני ומקאן.
  • 1.
    כמה שילמו לטינק על הרעיון? (ל"ת)
    ישראלי מצוי 31/07/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.