אין עיפרון, יש תעודה: מקאן דיגיטל ובאומן זכו ב-Merit בתחרות ה-ONE SHOW

סרטון ה-Self Promo של באומן, מהלך ה-Roots לעמותת 'שורשים' וקמפיין ה-Pinch לאופטיקנה של מקאן דיגיטל זכו בהערכה על איכות ומצוינות בפרסום
משה בנימין |

התקווה לפרס העפרון, זהב, כסף או ארד נגוזה, אך משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי ומקאן דיגיטל לא חזרו לגמרי בידיים ריקות. ה-ONE SHOW, תחרות הפרסום הנחשבת מניו יורק נחתמה במהלך השבוע האחרון עם 3 עבודות (2 של מקאן ואחד של באומן) שזכו להערכה.

כאמור, בתחרות הניו יורקית מוענקים פרסי Pencil לזוכים בשלושת המקומות הראשונים. בנוסף לאלו מעניקה התחרות תעודת הערכה מיוחדת (Merit) המוקירה עבודות שהציגו איכות ומצוינות בפרסום. התעודה משמשת כזכייה סימבולית, בתחרות שממעטת בהענקת פרסים, אף שאינה מגובה בעפרון כלשהו.

העבודות הזוכות: באומן בר ריבנאי זכה ב-Merit עבור סרטון ה-Self Promo שכתב והפיק בשם ?So what is Integrated Advertising. הסרטון בנוי בקונספט חביב שכולל קופסת קרטון, מלאה בכל טוב, כשעליה למעשה מוצגת כל ההדרכה/ההתפתחות ההיסטורית של פרסום משולב. בשילוב של גזירי נייר, איור מינמליסטי, שאר הפתעות ו-2 זוגות ידיים עסוקות, הקופסה מחליפה תפקידים ומייצגת אמצעי מדיה ותקשורת שונים.

מקאן דיגיטל זכה ב-Merit עבור 2 עבודות שונות, האחת לעמותת שורשים ואחרת למהלך עבור אופטיקנה. במסגרת הפרויקט לעמותת 'שורשים' השיק המשרד מותג אופנה בשם ROOTS המבוסס כולו על בגדי יד שנייה-וינטאג' של זקנים בישראל. הבגדים מוצעים למכירה לכל דורש באתר שמזכיר זירות מסחר אונליין של מותגי אופנה בינלאומיים, וההכנסות מהמכירות הן קודש לתרומות לזקנים הנזקקים. מהלך זה זכה בקטגוריית פרסום אינטראקטיבי - שירות לציבור/מלכ"ר.

הזכייה השנייה היא עבור מהלך ה-Pinch באנר לאופטיקנה. במסגרת הקמפיין מינואר 2012, הגיש מקאן דיגיטל לקוראי אפליקציית האייפון של ynet, באנר ייעודי לבדיקת ראייה ברשת אופטיקנה, מיד עם השימוש של הגולש באפשרות ה-Zoom in להגדלת הטקסט הנקרא. בבאנר שהוצג לגולשים נכתב: "הראייה שלך כבר לא כמו פעם? בדיקת ראייה חינם".

קטגוריית האינטראקטיב בתחרות ה-ONE SHOW שונה משאר הקטגוריות, שכן מארגני התחרות מודעים לקצב השינויים המהיר בתחום. בשל כך, הגשת העבודות מחולקת ל-4 מועדים בשנה, לפי הרבעונים. למקאן דיגיטל יש זכרונות נעימים מתחרות ה-One Show. לפני שנה זכה המשרד ב'עפרון כסף' עבור מהלך הטיימליין לרשות למלחמה בסמים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.