אין עיפרון, יש תעודה: מקאן דיגיטל ובאומן זכו ב-Merit בתחרות ה-ONE SHOW

סרטון ה-Self Promo של באומן, מהלך ה-Roots לעמותת 'שורשים' וקמפיין ה-Pinch לאופטיקנה של מקאן דיגיטל זכו בהערכה על איכות ומצוינות בפרסום
משה בנימין |

התקווה לפרס העפרון, זהב, כסף או ארד נגוזה, אך משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי ומקאן דיגיטל לא חזרו לגמרי בידיים ריקות. ה-ONE SHOW, תחרות הפרסום הנחשבת מניו יורק נחתמה במהלך השבוע האחרון עם 3 עבודות (2 של מקאן ואחד של באומן) שזכו להערכה.

כאמור, בתחרות הניו יורקית מוענקים פרסי Pencil לזוכים בשלושת המקומות הראשונים. בנוסף לאלו מעניקה התחרות תעודת הערכה מיוחדת (Merit) המוקירה עבודות שהציגו איכות ומצוינות בפרסום. התעודה משמשת כזכייה סימבולית, בתחרות שממעטת בהענקת פרסים, אף שאינה מגובה בעפרון כלשהו.

העבודות הזוכות: באומן בר ריבנאי זכה ב-Merit עבור סרטון ה-Self Promo שכתב והפיק בשם ?So what is Integrated Advertising. הסרטון בנוי בקונספט חביב שכולל קופסת קרטון, מלאה בכל טוב, כשעליה למעשה מוצגת כל ההדרכה/ההתפתחות ההיסטורית של פרסום משולב. בשילוב של גזירי נייר, איור מינמליסטי, שאר הפתעות ו-2 זוגות ידיים עסוקות, הקופסה מחליפה תפקידים ומייצגת אמצעי מדיה ותקשורת שונים.

מקאן דיגיטל זכה ב-Merit עבור 2 עבודות שונות, האחת לעמותת שורשים ואחרת למהלך עבור אופטיקנה. במסגרת הפרויקט לעמותת 'שורשים' השיק המשרד מותג אופנה בשם ROOTS המבוסס כולו על בגדי יד שנייה-וינטאג' של זקנים בישראל. הבגדים מוצעים למכירה לכל דורש באתר שמזכיר זירות מסחר אונליין של מותגי אופנה בינלאומיים, וההכנסות מהמכירות הן קודש לתרומות לזקנים הנזקקים. מהלך זה זכה בקטגוריית פרסום אינטראקטיבי - שירות לציבור/מלכ"ר.

הזכייה השנייה היא עבור מהלך ה-Pinch באנר לאופטיקנה. במסגרת הקמפיין מינואר 2012, הגיש מקאן דיגיטל לקוראי אפליקציית האייפון של ynet, באנר ייעודי לבדיקת ראייה ברשת אופטיקנה, מיד עם השימוש של הגולש באפשרות ה-Zoom in להגדלת הטקסט הנקרא. בבאנר שהוצג לגולשים נכתב: "הראייה שלך כבר לא כמו פעם? בדיקת ראייה חינם".

קטגוריית האינטראקטיב בתחרות ה-ONE SHOW שונה משאר הקטגוריות, שכן מארגני התחרות מודעים לקצב השינויים המהיר בתחום. בשל כך, הגשת העבודות מחולקת ל-4 מועדים בשנה, לפי הרבעונים. למקאן דיגיטל יש זכרונות נעימים מתחרות ה-One Show. לפני שנה זכה המשרד ב'עפרון כסף' עבור מהלך הטיימליין לרשות למלחמה בסמים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.