אחרי מנועי ה-AI - זה הדבר הבא בעולם הטכנולוגיה

מיקרוסופט, גוגל ו-OpenAI כבר חזק במרוץ - סוכני ה-AI יכבשו בקרוב את עולםן הטכנולוגיה. הם יעשו עבורנו קניות אונליין, ינהלו את היומן שלנו וגם ייקחו חלק בניהול השוטף של עסקים. מה חשוב לדעת עליהם, וממה צריך להיזהר?
עוזי גרסטמן | (4)

העולם הדיגיטלי, שעבר מהפכה בעקבות מנועי ה-AI שהשיקו חברות טכנולוגיה, עומד בפני שינוי עמוק נוסף - עם כניסתם של סוכני AI. מדובר במערכות בינה מלאכותית שמיועדות לבצע משימות אונליין בשמנו, כמו קניות, ניהול משימות, ואפילו קבלת החלטות מורכבות. בזמן שחברות כמו OpenAI, מיקרוסופט ואנטרופיק מתחרות על פיתוח הכלים המתקדמים ביותר בתחום, ברור שהטכנולוגיה הזו משנה את כללי המשחק כבר עכשיו.

סוכני AI הם מערכות מתקדמות המיועדות לייעל את חיי המשתמשים על ידי ביצוע משימות אוטונומיות. מדובר ברובוטים חכמים שמתוכנתים לבצע פעולות יומיומיות, כמו חיפוש והשוואת מוצרים, ביצוע הזמנות, ניהול יומנים ואפילו ניהול מערכות מורכבות בארגונים. המטרה היא להקל על המשתמשים, לחסוך זמן ולשפר את קבלת ההחלטות.

סוכני ה-AI של OpenAI לבצע גם ניהול לוגיסטי צילום: ביזפורטל

OpenAI לדוגמה, פיתחה מערכת סוכנים חכמה שמשתמשת במודל GPT-4, המסוגלת לזהות העדפות משתמש, להשוות אלפי תוצאות, ולבצע החלטות רכישה אוטומטיות – הכל בתוך שניות ספורות. החברה הצהירה באחרונה כי הסוכנים שלה מסוגלים לבצע לא רק קניות פרטיות, אלא גם משימות עסקיות כמו ניהול לוגיסטי ושיפור מערכות שירות.

הפיתוחים המרכזיים של ענקיות הטכנולוגיה בתחום

OpenAI - מתמקדת בפיתוח סוכנים שמסוגלים לעבוד בפלטפורמות מרובות, לשלב בין מקורות מידע שונים ולהציע פתרונות אינטגרטיביים. כך לדוגמה, סוכני החברה כבר מציגים הצלחה בשיפור חוויית הקנייה באינטרנט: הם מנתחים ביקורות, משווים מחירים ובוחרים את המוצר המתאים ביותר לכל לקוח. בנוסף, החברה מדגישה את הפוטנציאל לשלב סוכנים במערכות ניהול לקוחות (CRM) ובמערכות פיננסיות.

מיקרוסופט - הציגה את Copilot, מערכת סוכני AI מתקדמת שמובנית במוצרי האופיס שלה. המערכת מאפשרת לעובדים לייעל את עבודתם על ידי יצירת מסמכים, ניתוח נתונים ותכנון פרויקטים בצורה אוטומטית. בתחום הקניות, החברה מתכננת לחבר את Copilot לשירותים כמו Teams ואאוטלוק, כך שמשתמשים יוכלו לבצע קניות, לנהל פגישות ולסנכרן משימות בצורה חלקה.

אנטרופיק - פיתחה את קלוד, סוכן AI ייחודי שיכול "להשתלט" על מחשבים אישיים ולבצע דרכם משימות כמו חיפוש באינטרנט, פתיחת אפליקציות ואפילו שליחה של מיילים. המערכת מיועדת בעיקר לארגונים, אבל גם צרכנים פרטיים יכולים להשתמש בה לניהול חיים דיגיטליים.

גוגל - משקיעה רבות בפיתוח סוכני בינה מלאכותית במטרה לשפר את חוויית המשתמש ולהציע פתרונות חכמים במגוון תחומים. אחד הפיתוחים המרכזיים הוא ג'מיני (Gemini), מודל AI מתקדם המשלב יכולות עיבוד טקסט, תמונה, וידאו וקוד, ומיועד להשתלב במוצרים ושירותים של החברה. בנוסף, גוגל מפתחת את פרויקט ג'רוויס - מערכת AI שתוכל לבצע משימות מורכבות כמו הזמנת טיסות, עריכת קניות וביצוע מחקרים, באופן אוטונומי וללא התערבות אנושית. בכנס Google Cloud Next 2024 הציגה החברה את פלטפורמת הענן Vertex AI, המציעה מעל 130 מודלי AI לשימוש, בהם מודלים של גוגל עצמה כמו Gemini ומחולל התמונות Imagen 2.0, לצד מודלים של צד ג' כמו Claude 3.

קיראו עוד ב"BizTech"

אמזון - משקיעה בסוכני AI שיכולים לנהל לוגיסטיקה במחסנים ובשירותי פריים.

מטא - מתמקדת בפיתוח סוכנים למדיה חברתית שיוכלו לנהל חשבונות, להציע פוסטים ולהגיב אוטומטית.

מה סוכני AI יכולים להציע לנו?

חיסכון בזמן ובמאמץ: סוכני AI יכולים לבצע משימות שבדרך כלל לוקחות שעות, בתוך שניות.

התאמה אישית גבוהה: היכולת ללמוד את העדפות המשתמש ולספק פתרונות שמותאמים באופן אישי.

ייעול כלכלי: יכולת השוואת מחירים ואיתור מבצעים שיכולים לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות.

שיפור התפוקה: בארגונים, סוכנים יכולים לבצע אוטומציה של משימות מורכבות, כמו ניתוח נתונים, סידור לוחות זמנים וניהול מלאי.

מה החסרונות של סוכני AI?

אבטחת מידע ופרטיות: אחד החששות המרכזיים בתחום הוא אבטחת המידע האישי של המשתמשים. דליפות נתונים עלולות לחשוף את הרגלי הקנייה, פרטי תשלום ומידע רגיש נוסף.

תלות טכנולוגית: ככל שסומכים יותר על סוכנים, המשתמשים עלולים לאבד יכולות אישיות לניהול משימות, ואולי גם את המחשבה היצירתית ורעיונות חדשניים.

טעויות והטיה: אלגוריתמים לא מושלמים עלולים להציע פתרונות שאינם אידיאליים או מבוססים על נתונים מוטים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Amizur Nachshoni 04/12/2024 18:28
    הגב לתגובה זו
    כמו בכל דבר בחיים... בכל דבר צריך את המינון שלו...
  • 3.
    עולם מסובך יוצר מלחמות -תנו לחיות פשוט (ל"ת)
    עושה חשבון 04/12/2024 01:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא 04/12/2024 00:23
    הגב לתגובה זו
    צריך לראות את המוצר לדעת מה אני מזמין, לא שהוא יחליט בשבילי...
  • 1.
    איתן 03/12/2024 18:25
    הגב לתגובה זו
    שלא יהפכו לגוגל שאוסף עלינו מידע שלא בהכרח לטובתנו
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.