פרשאנט פולוריה פאנדבוקס
צילום: Hagop's Photography

פאנדבוקס גייסה 100 מ' ד' לפי שווי של 1.1 מיליארד ד'

החברה דיווחה כי השלימה סבב גיוס D בהיקף המדובר. כספי הגיוס ישמשו את החברה להמשך הרחבת סט המוצרים שלה, גיוס עובדים וכן החדרת המוצר אל השוק האמריקאי, כך דווח בחברה
תומר אמן |

פאנדבוקס (Fundbox), חברת הפינטק הישראלית הפועלת לטובת פיתוח של פתרונות אשראי מבוססי בינה מלאכותית לעסקים קטנים ובינוניים בארה״ב, דיווחה כי השלימה סבב גיוס D בהיקף של 100 מיליון דולר. הסבב נעשה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.

הסבב הובל על ידי HOOPP (ביטוח הבריאות של תכנית הפנסיה באונטריו), לצד משקיעים קודמים בחברה: Alianz X, Khosla Ventures ו-The Private Shares Fund. בנוסף, לקחו חלק בסיבוב גם משקיעים חדשים, ביניהם Arbor Waypoint Select Fund, ו-BNY Mellon Funds. סבב הגיוס הגיע על רקע תוצאות הרבעון של החברה, אז דיווחה על גידול ב-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות), לצד גידול של למעלה מ-200% בשנה האחרונה בקצב רכישת לקוחות חדשים, וכניסתה של פאנדבוקס גם לעולם התשלומים.

רוצים לדעת איך לפזר את התיק שלכם? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על  שוקי המניות ומה זה מכפילי רווח ומכפילי הון? הרישמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם  (ללא עלות) - להרשמה לקורס

כמו כן דיווחה החברה כי מאז הקמתה, נפח המסחר בפלטפורמה בטרנזקציות עסקיות חצה את רף 2.5 מיליארד הדולר, כשהיא מחברת או נותנת שירותים ליותר מ-325 אלף עסקים קטנים ובינוניים בארה״ב. הגידול של החברה הגיע על רקע התמקדות בשיתופי פעולה אסטרטגיים, הרחבת סל המוצרים שלה ופעילות בתחום רכישת לקוחות חדשים.

מלבד ההודעה על סבב הגיוס, פאנדבוקס דיווחה כי תשיק מוצר חדש הנקרא "Flex Pay", שמטרתו לספק סל שירותים וכלים מלא לכלכלת העסקים הקטנים. המוצר מספק לבעלי עסקים אפשרויות תשלום גמישות על בסיס קווי אשראי, במודל ״קנה עכשיו, שלם אחר כך (Buy now, pay later). בנוסף דיווחה החברה כי היא צפוייה במהלך השנה הבאה להשיק מוצר נוסף המבוסס על מודל "subscription", לצד מוצר לבעלי עסקים מרובים או בעלי עסקים חדשים המתקשים להגיע לאמצעי מימון מסורתיים על רקע היעדר היסטוריה פיננסית מספקת.

״בשנתיים האחרונות היינו עדים לחשיבות של עסקים קטנים לכלכלה העולמית. בו זמנית, ראינו כיצד שירותים פיננסיים השפיעו על התנהגות הצרכנים״, אומר שרירנג אפטה סגן נשיא ב-HOOPP, שהובילה כאמור את סבב ההשקעה. ״הביצועים של פאנדבוקס בשנה האחרונה קולעים להזדמנות שנמצאת בתעשיית העסקים הקטנים, שעד כה לא נהנו דיו משירותים פיננסיים שהותאמו להם. כתוצאה מכך, פאנדבוקס נמצאת בפוזיציה טובה להיות גורם משמעותי בצמיחה של סקטור העסקים הקטנים בארה״ב, ולסייע להם להשתקם ממגפת הקורונה ומהמשבר הכלכלי שהופיע בעקבותיה״. - הוסיף

 

״פאנדבוקס מחויבת לצמיחה משמעותית, כשבפנינו עומדת הזדמנות לתמוך בשיקום ובהתרחבות כלכלת העסקים הקטנים״, אומר פרשאנט פולוריה מנכ״ל פאנדבוקס. ״השקת מוצר התשלומים שלנו היא בפטונציאל חיוניות גבוה עבור בעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפתרונות BNPL (Buy Now Pay Later) בעסק שלהם. אנחנו נמשיך לפעול כדי  לתמוך בצמיחה של כלכלת העסקים הקטנים״.

קיראו עוד ב"BizTech"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד