פאנדבוקס גייסה 100 מ' ד' לפי שווי של 1.1 מיליארד ד'
פאנדבוקס (Fundbox), חברת הפינטק הישראלית הפועלת לטובת פיתוח של פתרונות אשראי מבוססי בינה מלאכותית לעסקים קטנים ובינוניים בארה״ב, דיווחה כי השלימה סבב גיוס D בהיקף של 100 מיליון דולר. הסבב נעשה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.
הסבב הובל על ידי HOOPP (ביטוח הבריאות של תכנית הפנסיה באונטריו), לצד משקיעים קודמים בחברה: Alianz X, Khosla Ventures ו-The Private Shares Fund. בנוסף, לקחו חלק בסיבוב גם משקיעים חדשים, ביניהם Arbor Waypoint Select Fund, ו-BNY Mellon Funds. סבב הגיוס הגיע על רקע תוצאות הרבעון של החברה, אז דיווחה על גידול ב-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות), לצד גידול של למעלה מ-200% בשנה האחרונה בקצב רכישת לקוחות חדשים, וכניסתה של פאנדבוקס גם לעולם התשלומים.
רוצים לדעת איך לפזר את התיק שלכם? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על שוקי המניות ומה זה מכפילי רווח ומכפילי הון? הרישמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם (ללא עלות) - להרשמה לקורס
כמו כן דיווחה החברה כי מאז הקמתה, נפח המסחר בפלטפורמה בטרנזקציות עסקיות חצה את רף 2.5 מיליארד הדולר, כשהיא מחברת או נותנת שירותים ליותר מ-325 אלף עסקים קטנים ובינוניים בארה״ב. הגידול של החברה הגיע על רקע התמקדות בשיתופי פעולה אסטרטגיים, הרחבת סל המוצרים שלה ופעילות בתחום רכישת לקוחות חדשים.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד ההודעה על סבב הגיוס, פאנדבוקס דיווחה כי תשיק מוצר חדש הנקרא "Flex Pay", שמטרתו לספק סל שירותים וכלים מלא לכלכלת העסקים הקטנים. המוצר מספק לבעלי עסקים אפשרויות תשלום גמישות על בסיס קווי אשראי, במודל ״קנה עכשיו, שלם אחר כך (Buy now, pay later). בנוסף דיווחה החברה כי היא צפוייה במהלך השנה הבאה להשיק מוצר נוסף המבוסס על מודל "subscription", לצד מוצר לבעלי עסקים מרובים או בעלי עסקים חדשים המתקשים להגיע לאמצעי מימון מסורתיים על רקע היעדר היסטוריה פיננסית מספקת.
״בשנתיים האחרונות היינו עדים לחשיבות של עסקים קטנים לכלכלה העולמית. בו זמנית, ראינו כיצד שירותים פיננסיים השפיעו על התנהגות הצרכנים״, אומר שרירנג אפטה סגן נשיא ב-HOOPP, שהובילה כאמור את סבב ההשקעה. ״הביצועים של פאנדבוקס בשנה האחרונה קולעים להזדמנות שנמצאת בתעשיית העסקים הקטנים, שעד כה לא נהנו דיו משירותים פיננסיים שהותאמו להם. כתוצאה מכך, פאנדבוקס נמצאת בפוזיציה טובה להיות גורם משמעותי בצמיחה של סקטור העסקים הקטנים בארה״ב, ולסייע להם להשתקם ממגפת הקורונה ומהמשבר הכלכלי שהופיע בעקבותיה״. - הוסיף
״פאנדבוקס מחויבת לצמיחה משמעותית, כשבפנינו עומדת הזדמנות לתמוך בשיקום ובהתרחבות כלכלת העסקים הקטנים״, אומר פרשאנט פולוריה מנכ״ל פאנדבוקס. ״השקת מוצר התשלומים שלנו היא בפטונציאל חיוניות גבוה עבור בעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפתרונות BNPL (Buy Now Pay Later) בעסק שלהם. אנחנו נמשיך לפעול כדי לתמוך בצמיחה של כלכלת העסקים הקטנים״.
- כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
- השוק חושש מ"העסקאות הסיבוביות" של חברות ה-AI? נעשה מזה כסף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון שקל לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
