הגירעון של ארה"ב מול סין ואירופה בשיא כל הזמנים

חדשות רעות לטראמפ: למרות מלחמת הסחר בחודשים האחרונים, הגירעון של ארה"ב מול סין ואירופה ממשיך להתרחב. הדולר עבר לירידות בתגובה. האם הנתון יזרז את טראמפ להטיל הערב מכסים על סין?
עמית נעם טל | (7)

כאשר הדד-ליין של טראמפ בנוגע להטלת מכסים נוספים על סין צפוי להגיע הערב, נראה כי הדבר האחרון שהשוק היה רוצה לראות הוא את נתוני הסחר של ארה"ב לחודש יולי. ע"פ הנתונים, הגירעון במאזן הסחר זינק בחודש יולי לכ-50.1 מיליארד דולר. הנתון מעט טוב מהצפי שעמד על גירעון של 50.3 מיליארד דולר, אך הוא גדול בכ-9.5% ביחס לגירעון בחודש יוני.

הגירעון האמריקני מול סין התרחב בחודש יולי לשיא של 36.8 מיליארד דולר, כאשר היחלשות היואן בחודשים האחרונים תורמת. הגירעון של ארה"ב מול אירופה עמד בחודש יולי על 17.6 מיליארד דולר, כאשר גם כאן מדובר בשיא חדש. אחת המטרות העיקריות של טראמפ בשנה האחרונה היא הורדה של הגירעון, בינתיים מדובר בכישלון.

התוצאות החלשות מגיעות כתוצאה מירידה של 1% בייצוא האמריקני, וגידול של 0.9% בייבוא. הייצוא האמריקני הסתכם בחודש יולי בכ-211.1 מיליארד דולר, ירידה של 2.1 מיליארד דולר מחודש יוני. הייבוא האמריקני עלה לרמה של 261.2 מיליארד דולר.

מאזן הסחר של ארה"ב: אחרי מספר חודשים של ירידה בגירעון, חודש שני ברציפות של גידול.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שם 05/09/2018 22:25
    הגב לתגובה זו
    הם צרכים להעלות מיסים לקצץ בביטחון.ואז הקשקשת סביב הגרעון המסחרי תפסיק.אבל טרמפ לא יעלה מיסים
  • 4.
    האמת 05/09/2018 19:17
    הגב לתגובה זו
    ארה"ב שמונה 350 מיליון איש מתוך יותר מ-7 מיליארד מכדור הארץ . היא 20% מהצריכה העולמית כולה . טראפ עושה נכון הסינים החלישו את היואן והאירופאים את היורו . במלחמה חזרה להגביר את היצוא מארצותיהם . אבל ארה"ב תקבע את הכללים , היא תעלה את הריבית בהדרגה . ואין לה בעייה של גירעון מסחרי זה שטויות הדולר הוא המטבע הסחיר בעולם . אז אין להם בעייה להדפיס כסף . לבסוף המאזן המסחרי יהיה לטובת ארה"ב . זה תהליך , ארה"ב היא המעצמה הכלכלית הגדולה בעולם . והיא תקבע את הכללים , בעל המאה הוא בעל הדעה . אלו חוקי הכלכלה , שנה טובה .
  • 3.
    בא 05/09/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    בין הרגלים ותיבדוק אם יש לך כאלה,הם באים בזוג אם אתה לא יודע .
  • דונאלד טראמפ 14/09/2018 19:03
    הגב לתגובה זו
    יד לי שלוש כאלה
  • 2.
    בא 05/09/2018 16:36
    הגב לתגובה זו
    על האמריקאים שינצחו .גם בוויטנם הם ניצחו .
  • 1.
    בא 05/09/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
    כתבתי לך איך לנהל את המלחמה מול הסינים ,3 שלבים , אחרת תפסיד , אף אחד לא רוצה סחורה אמריקאית כשהסינים מוכרים בחצי מחיר ,ומורידים את היואן למטה כול הזמן ,ככה שמכס לא יעשה כלום ,הם מקזזים עם הורדת המטבע .
  • דונאלד טראמפ 14/09/2018 19:02
    הגב לתגובה זו
    חבל שלא אף ראיתי את הערתך בעבר. עכשיו בטוח אשמע לך.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: