דו"חות שופרסל: ירידה של 8% בהכנסות, מכירות המותג הפרטי עלו

הרשת רשמה רווח של 16 מיליון שקל, לעומת הפסד של 157 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
שופרסל איציק אברכהן, צילום: סיון פרג'
חברת שופרסל +2.24% שופרסל 2,324 +2.24% שופרסל בסיס:2,273 פתיחה:2,273 גבוה:2,328 נמוך:2,273 תמורה:6,765,664 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שבשליטת דסק"ש, פירסמה הבוקר את תוצאות הרבעון השני שלה, לפיהם הרשת רשמה ירידה במכירות על רקע הורדת מחירים וסגירת סניפים אך הציגה עלייה ברווח. לאחר פרסום הדו"חות קיימה החברה מסיבת עיתונאים.
הרווח ברבעון השני הסתכם ב-16 מיליון שקל, לעומת הפסד של 157 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות של שופרסל ירדו ל-2.7 מיליארד שקל ברבעון השני, לעומת הכנסות של 3 מיליארד שקל ברבעון השני בתקופה המקבילה, ולעומת הכנסות של 2.8 מיליארד שקל לעומת הרבעון הראשון של השנה. את מחצית השנה הראשונה החברה סיימה עם הכנסות של 5.5 מיליארד שקל - ירידה של 3.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הנתון המעניין הוא כי החברה מחזקת את המותג הפרטי. שיעור המכירות של מוצרי המותג הפרטי בחציון הראשון של השנה עלו ל-15% מכלל המכירות, לעומת שיעור מכירות של 11.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני השנה הסתכם ב-674 מיליון שקל, לעומת 687 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי היה 24.4% בהשוואה ל-22.9% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מעיתוי החג ושיפור בתנאי הסחר.
שופרסל בניהולו של רפי ביסקר היא בעלת רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, המפעילה 284 סניפים בכל הארץ בשטח כולל של 529 אלף מ"ר. לחברה 11.1 אלף עובדים.
מיכל אלשייך, מאקסלנס ברוקראז' אמרה: "ברבעון הבא אנו צופים ירידה קלה בשולי הרווח בשל עיתוי חגי תשרי. שופרסל נמצאת היום במצב טוב ביחס לעבר, לאור המשבר הנוכחי במגה וצפי לצמצום סניפים בענף. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי קיימים סיכונים רבים עבור החברה בטווח הארוך יותר הכוללים את עליית שכר המינימום והמשך תחרות אגרסיבית מצד רשתות הדיסקאונט".
תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אני קונה בשופרסל הרבה שנים
    משה 05/08/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחרונה עלה מחיר העוף משמעותי בשופרסל אפילו בחנוית דיל.הייתי קונה כרעיים עוף ב17 שקל בערך כיום המחיר הוא 27 תוספת גדולה כך שאני לא יכול לקנות במחירים האלה.במגה עשו מבצע ב20 שקל קילו.כמוצר בסיסיאני לא מבין למה המחיר קפץ כל כך.הייתה גם ירידה בטיב הפירות.
    סגור
  • 3.
    רשת יקרה באופן כללי ,אבל מומלץ לקנות בזמן המבצעים (ל"ת)
    איציק חיפה 05/08/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    עובדת נכון
    יוסי 05/08/2015 09:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הרשת עובדת נכון; קשובה ללקוחותיה, מגיבה למצב השוק במהלכים יצירתיים כמו חיזוק המותג הפרטי שלה. האש של הצרכנים צריכה להיות מופנית קודם כל ליצרני המזון שנהנים מרווחיות גבוהה מאוד, פחות לרשתות השיווק שבקושי שורדות.
    סגור
  • 1.
    זו רשת טייקוניסטית.
    רז 05/08/2015 08:49
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מניפולטיבית, עשקנית - וזו רק ההתחלה.
    סגור
  • רשת מעולה!
    מנחם ישעיהו 05/08/2015 09:16
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כאדם שבודק מחירים בסופר ומשווה אני אומר בצורה ברורה שאני מאחל לרשת הזאת הצלחה.
    סגור