רשם החברות מאפשר פטור מאגרה על פירוק חברות לא פעילות
שירות חדש של יחידת רשם החברות במשרד המשפטים, מאפשר לציבור בעלי החברות חסכון בעלויות לצורך פירוק חברה. כחלק מהמהלכים לקראת סיום הפטור על תשלום אגרה לחברות לא פעילות. חברות המעוניינות להתפרק מרצון, יקבלו פטור מחובות אגרה בגין אי פעילות כלכלית, אם ישלימו את הפעולה עד לתאריך 15 בפברואר 2023 בלבד.
כחלק משיפור השירות, אותו מקדם משרד המשפטים, הוסמכו בימים אלו, על ידי מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, עובדי רשות התאגידים, לאשר אזהרה על גבי תצהירים בהליך פירוק חברות מרצון. כתוצאה מכך, אין צורך לפנות לעורך-דין ולשלם עבור אימות חתימה על תצהיר, אלא ניתן לפנות ללשכות השירות של רשות התאגידים, שם ניתן לחתום על המסמכים הרלוונטיים, בפני עובד רשות התאגידים שהוסמך לכך, ללא תשלום.
ניתן לקבל את השירות בכל אחת מלשכות רשות התאגידים ברחבי הארץ – נוף הגליל, באר שבע, חיפה, תל-אביב וירושלים. המהלך נועד לצורך הקלה על פירוקן של חברות, לקראת סיומה, בפברואר הקרוב, של האפשרות ליהנות מפטור על תשלום אגרה שנתית עבור שנים בהן חברה לא הייתה פעילה. לצורך כך, על הלקוח להעביר את המסמכים ליחידת רשם החברות לצורך קבלת אישור על תקינותם בטרם הגעה ללשכה לצורך החתימה. את הפרטים המלאים ניתן למצוא באתר רשות התאגידים.
רשמת החברות ממליצה לחברות, שאינן פעילות ואין להן חובות, נכסים או הליכים משפטיים/ מנהליים תלויים ועומדים, לפנות בבקשת פירוק מרצון בהליך מזורז. ככל שלחברה יש נכסים או חובות, והכוונה היא לפעול לפירוקה, מומלץ לטפל במהירות בנכסים ובחובות עד לעמידה בתנאים לצורך ביצוע פירוק מזורז.
הקלה נוספת שקבעה הרשמת היא כי חברה, שהחלה בעבר בהליך פירוק מרצון יכולה לעבור למסלול המזורז, ללא צורך בביטול ההליך הקודם או בפרסום ברשומות. כמו כן חברות מפרות שיש לחובתן שעבודים, יכולות להגיש בקשה לפירוק מזורז, באמצעות הגשת מסמכי הסרת השעבוד, יחד עם הבקשה לפירוק מרצון מזורז.
בית משפט (גרוק)המתנה של ארבע שעות הובילה לפיצוי של מיליונים
בית משפט השלום בתל אביב אישר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית נגד רשפים דלתות: הלקוחות שהמתינו לביקורי התקנה ותיקון של טכנאי החברה יקבלו הארכת אחריות בשווי מצטבר של כ-3 מיליון שקל, לאחר שנקבע כי תיאום חלונות זמן ארוכים פגע בזכויות הצרכנים ובזמנם
הדלת כבר היתה מותקנת, הבית סגור, סדר היום השתנה, וההמתנה הלכה והתארכה. עבור לקוחות רבים של רשפים דלתות, זה היה תסריט מוכר: ביקור של מתקין או טכנאי שתואם לטווח של ארבע שעות, שבמהלכן נדרש הלקוח להישאר בבית, להמתין, לדחות פגישות ולעתים גם להפסיד יום עבודה. מה שנתפש במשך שנים כגזירת גורל צרכנית, נהפך לבסיס של תובענה ייצוגית, שהסתיימה כעת בפסק דין מפורט ובאישור הסדר פשרה רחב היקף, שבמרכזו פיצוי לציבור הלקוחות והתחייבות לשינוי התנהלות עתידי.
פסק הדין ניתן בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופט ליאור גלברד, במסגרת תובענה ייצוגית שהגישה זוהר יעקבסון נגד רשפים דלתות. ההליך עסק בפרקטיקה של תיאום ביקורי הובלה, התקנה ותיקון של דלתות ומוצרי החברה, בטווחי זמן של ארבע שעות, שלטענת המבקשת חרגו מהוראות חוק הגנת הצרכן ופגעו בזכויות הלקוחות. על פי המתואר בפסק הדין, המקרה הפרטי שממנו צמחה התובענה אינו חריג. יעקבסון רכשה דלת כניסה מתוצרת רשפים, ולאחר שהתגלתה תקלה ביקשה לתאם ביקור טכנאי. הביקור נקבע ליום מסוים, בטווח שבין 10:00 ל-14:00. ארבע שעות של המתנה, ללא אפשרות לדעת מתי בדיוק יגיע הנציג. לטענתה, לא מדובר במקרה נקודתי אלא במדיניות שיטתית, שננקטה כלפי לקוחות רבים. במסגרת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית צורפו גם ראיות נוספות, לרבות הליך משפטי אחר שבו הודתה החברה כי זהו חלון הזמן המקובל אצלה.
בבסיס התביעה עמדה פרשנות של סעיף 18א לחוק הגנת הצרכן, העוסק בזמני המתנה לביקור נותן שירות בבית הצרכן. הסעיף קובע כי כשנדרש ביקור של שליח, מתקין או מתקן, על העוסק לתאם מועד כך שזמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שנקבעה. לטענת המבקשת, תיקון לחוק שנכנס לתוקף ב-2018 הרחיב את תחולת ההסדר, כך שהוא חל על כלל נותני השירות ולא רק על טכנאים של מוצרי חשמל, כפי שהיה בעבר. תכלית התיקון, כך נטען, היא פשוטה וברורה: לכבד את זמנו של הצרכן ולמנוע פגיעה בשגרת יומו.
רשפים דלתות מצדה, דחתה את הטענות. בתשובתה לבקשה לאישור היא טענה כי החוק אינו חל עליה במלואו, וכי פרשנות המבקשת מרחיבה יתר על המידה את הוראות הדין. החברה הסתמכה בין היתר על חוות דעת של ארגון אמון הציבור, שלפיה החובה הנוגעת לזמני המתנה קשורה למוצרים מסוימים בלבד, ובראשם מוצרי חשמל, ואינה חלה בהכרח על דלתות. עוד נטען כי גם כשתואם חלון זמן של ארבע שעות, בפועל ברוב המקרים הגיעו נציגי החברה מוקדם יותר, כך שהלקוחות לא נדרשו להמתין את מלוא הזמן.
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- האם פייסבוק פוגעת בפרטיות של מי שאינם משתמשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרה של החוק, ללא קשר למועד ההגעה בפועל
המבקשת לא קיבלה את הדברים. בתגובתה היא טענה כי עצם קביעת חלון זמן של ארבע שעות מהווה הפרה של החוק, ללא קשר למועד ההגעה בפועל. לדבריה, מדובר בפרקטיקה שמנצלת את העובדה שהחוק קובע פיצוי סטטוטורי רק לאחר חלוף פרק זמן מסוים, ומאפשרת לעוסקים להתיישר פורמלית עם הדין, אך לפגוע בפועל בצרכנים. עוד הודגש כי המונח "טובין" בחוק הגנת הצרכן אינו מוגבל למוצרי חשמל, אלא כולל כל נכס מוחשי שאינו מקרקעין, ובהגדרה זו נכללות גם דלתות.
.jpg)