דגו, לך הביתה. יענקל'ה, תתקשר לברק בכר
מרקו בלבול הגיע למכבי נתניה כמו כפפה ליד, את הסיבות לכך הסברנו לכם השבוע: הוא מאמן יסודי, שאוהב מאוד סדר - וזה מה שהקבוצה החדשה שלו הייתה צריכה אתמול כדי לחולל סנסציה. בלבול הצליח לריב עם אחד הכוכבים שלו בקבוצה (סאבה חוואדגיאני), לספסל אותו, לשנות תפקודים (להחזיר את אבו חנא לתפקיד המגן שמאלי? אוקיי) ועדיין - לנצח את הקבוצה הכי ביתית בליגה במבצר שלה.
העסק גדול עליו, שחר יודע למי הוא צריך לפנות. מסאי דגו (שלומי גבאי)
מכבי נתניה הדיחה את מכבי חיפה גם בשנה שעברה, אבל הפעם היא עשתה את זה עם הרבה יותר סטייל - ניצחון במשחק אחד, בחיפה, כשהקבוצה נמצאת במגמת התרסקות ונאבקת על חייה בליגה - זה לא דבר של מה בכך. בלבול לקח סגל שחקנים בינוני והפיק ממנו את המיטב. הוא שלח הביתה לא רק את מכבי חיפה, אלא גם את מסאי דגו.
בתחילת העונה אמרתי בכל תחנת רדיו שרק רצתה לשמוע, שמכבי חיפה טעתה עם דגו. הוא מאמן חביב, בחור חרוץ, אבל לא מתאים למכבי חיפה. יענק'לה שחר כבר עשה מינויים כאלה בעבר - הוא העלה גם את רוני לוי ואריק בנאדו מקבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת. עם לוי זה הצליח - הוא הביא לו שלוש אליפויות ברציפות וסלל את הדרך של מכבי חיפה באירופה. אבל לא כל מאמן מתאים לזה. לקחת אליפות עם הנוער של מכבי חיפה, זה, תסלחו לי, כמו למנות מנכ"ל לחברה הכי יציבה במשחק, שעושה את אותו דבר כבר 20 שנה, ומבקשים ממנו לשבת בצד ולהביט בהנאה על המתרחש. לדגו היה סגל שחקנים שעולה על ליגת העל לנוער. הוא היה צריך רק לא לקלקל.
- כמה כסף תפסיד מכבי חיפה אם תודח הערב מאירופה?
- הסיבה שמונעת ממכבי חיפה להחתים את אצילי ולביא: רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני זוכר את הקריירה של דגו בלאומית. הוא פוטר פעם אחר פעם, אפילו מהפועל עכו הקטנה. אני מאמין שמאמן צריך לעשות כברת דרך כדי לקבל את מכבי חיפה. זה מועדון ענק, עם תקציב וקהל ענק - אי אפשר לתת את הקבוצה הזאת לכל אחד. כן, גם אם הוא זכה באליפות הנוער.
אבל זו לא הסיבה שבגללה דגו צריך ללכת הביתה. צריך לזכור לו גם את ההצלחה באירופה ואת מה שעשה עד לפני כמה מחזורים בליגה - הוא הצליח להתבסס לתקופה מסוימת במקום הראשון ולכולם היה ברור שהוא מסוגל להתמודד עם כל התארים. הפער שנפתח ממכבי תל אביב גדול מדי, הגביע כבר לא אצלו - ממועדון כמו מכבי חיפה, אתה לא מצפה שבתחילת אפריל הוא יילך לים.
דגו נכשל גם אתמול בכל פרמטר. נכון, היו לו נסיבות מקלות עם הפציעה של שני החלוצים הבכירים שלו, ועדיין - הוא הוביל על מכבי נתניה, הוא הוציא את ג'אבר בדקה קריטית וראה את בלבול עושה לו שח ומאיים עליו עם הכניסה של פלקושצ'נקו לכר הדשא. השער השני של מכבי נתניה - היה המט. ההגנה של מכבי חיפה נראתה כמו מסננת. ולא נעים להגיד - נראתה במחצית השניה כמו קבוצה לא מאומנת.
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- משפחת לואיס מזרימה 100 מיליון ליש"ט לטוטנהאם אחרי עזיבת דניאל לוי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- משפחת לואיס מזרימה 100 מיליון ליש"ט לטוטנהאם אחרי עזיבת...
זה היה הערב של בלבול אתמול, שעשה לדגו בית ספר בזכות עמידה טובה על המגרש וחילופים חכמים. אם דגו חכם, הוא צריך להניח את המפתחות עכשיו. במקום יענקל'ה שחר, הייתי מכין חוזה, מצלצל לברק בכר ומשאיר את הסעיף של תנאי השכר פתוח. ברק צריך לקבל כל מה שהוא רוצה כדי לוותר על הנבחרת ולהמתין בשקט עד סיום העונה, או להגיע כבר עכשיו כדי להציל אותה. זה הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות למכבי חיפה וגם לקריירה שלו - להתרחק מהנבחרת ולעשות את מה שהוא יודע הכי טוב - להחזיר קבוצות ללופ.
- 4.י.ג 05/04/2024 13:50הגב לתגובה זומכבי חיפה כבר חודש כמו פרארי בלי דלק...נוצצת כלפי חוץ אך כבויה ושבעה מבפנים...מלא הצהרות, מלחמות פנימיות וריב מטופש עם ההתאחדות על נקודה מצ'וקמקת כאשר מאבדים 6 נקודות לריינה. תפסיקו להתבכיין ותצדיקו את השכר שלכם. משחקים בלי חשק ובלי תכנון...ביזיון שאתם עם הסמל!!!
- 3.ארקדי 05/04/2024 11:51הגב לתגובה זונו באמת לשים אחד כזה מאמן באימפריה כמו מכבי חיפה ...נו באמת יש גבול
- 2.איציק 04/04/2024 10:13הגב לתגובה זוגם אתם אוהדי חיפה? ברק בכר לא יבוא לחיפה כי הוא היה כבר שם וצריך אתגר חדש בדמות מכבי תלאביב, כמו בפוליטיקה ככה אתם בספורט מהנדסים תודעה, ברק בכר לנבחרת, או למכבי תל אביב
- 1.אין מה להתקשר.גם לצהל הוא לא ענה..משתמט (ל"ת)בכר 04/04/2024 09:45הגב לתגובה זו

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)