ברשות המיסים לא מאשרים תכנית למשקיעי נדל"ן - עם פוטנציאל תשואה גדול

בלשכת עו"ד מתנגדים נחרצות להעלאת מס הרכישה ומצביעים על תכנית שתקועה כבר 3 שנים
|
(12)
נדל"ן, צילום: Getty images Israel

ביום ראשון השבוע אישרה הממשלה פה אחד את תכניתו של שר האוצר משה כחלון להעלאת מס הרכישה על משקיעים בשיעור של 8%-10%. מומחי נדל"ן וכלכלנים מתנגדים נחרצות לתוכנית. גם לשכת עורכי הדין סבורה מטיחה ביקורת חריפה על התוכנית, ומציעה אלטרנטיבת השקעה מעניינת למשקיעי הנדל"ן. הלשכה העבירה מכתב הסתייגות לוועדת הכספים על ידי עו"ד זיו שרון, יו"ר משותף של פורום המיסים. זיו השתתף בדיון שנערך היום בסוגיית מס הרכישה בוועדת הכספים. 

"כל הצעדים הפיסקאליים שנעשו ב-5-6 שנים האחרונות לדכא ביקושים באמצעות העלאות מיסים  נכשלו כישלון חרוץ", מסבירים בלשכה. "לא אחת  בשנים  האחרונות הממשלה הגיעה לכנסת עם ה"רעיון" שיפתור את הבעיה והתבדתה. בהיעדר הגדלת ההיצע הזמין, צעדים בהולים אלו מובילים לכך שבטווח הקצר, של השנתיים הקרובות, תהיה עליית מחירי דירות למגורים במקום הורדתם, וזאת מן הטעם שה"משקיעים" הינם בעלי משאבים זמינים יותר, לרכישה מואצת של דירות מגורים כדי לחסוך את תוספת מס הרכישה, לעומת כל אותו ציבור שממילא עקב עליית, המחירים הינו חסר משאבים ומתקשה לגייס מימון חיצוני לרכישת דירות. רכישה מואצת זו לה אנו עדים כבר מאז פרסום הכוונות להעלאת מס הרכישה, הביאה ומביאה את כל מי שישב על הגדר, לרכוש כבר עתה, ולקצר את  מצאי הדירות הזמינות למגורים".

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

בלשכה סבורים שמס הרכישה בשיעורים שנקבעו לא ירתיע את המשקיעים האמיתיים מהשוק, בהיעדר אלטרנטיבה יעילה להשקעה, ולכן הוא יגולגל על החוליה החלשה ביותר – שוכרי הדירות. "הממשלה הסיטה ומסיטה את האש מכשליה על ידי יצירה של "דמון" חסר זהות העונה לכינוי ה"משקיעים" אשר הוא הוא לטעמה, האשם בעליית המחירים ואותו יש להעניש".

לדבריהם, קיימים לא מעט אנשים התקועים עם חלקי דירות של למעלה משליש עקב ירושות ואו מתנות וכל תזוזה מבחינתם ולו לרכישת דירת מגוריהם, תוביל אותם למס הרכישה העונשי המוצע בהצעת החוק. בנוסף, מסבירים בלשכה, אצל חלק גדול  של בעלי  יותר  מדירה אחת, אין המדובר בהשקעה המוציאה דירות מן השוק, אלא ב"חניית ביניים", הן בשל  החלפת דירות עצמאית (שלא תמיד מצליחה להיכנס לגדרי ההקלה הקיימת כיום בחוק). אך בעיקר בשל התארגנויות משפחתיות, דוגמת הורים אשר רוכשים לילדיהם, דירות ומחזיקים בהם לתקופת בינים עד ליציאת הצאצאים מן  התא המשפחתי.

בלשכה מציעים להעלות את שיעורי מס הרכישה אך ורק על רכישת דירה שלישית ואילך. בנוסף, בהיבט  מועד התפעול, של החוק  אם בכלל, אז ראוי לפי הלשכה להפעילו בסוף שנת 2017, שלאחריה אמורה ממילא להשתחרר לשוק כמות של גדולה של דירות.

בלשכת עורכי הדין מציעים לממשלה לעודד השקעה בפינוי בינוי ותמ"א 38 באמצעות הקמת קרנות השקעה בתחום: הרעיון הוא לאפשר למשקיעים פרטיים ומוסדיים להיכנס לפרויקטים של התחדשות עירונית, תחום שכיום סובל מבעיות מימון משמעותיות. הבעיה כיום היא שלאור פסק דין ישן, רשות המיסים רואה המממנים הפאסיביים כשותפים של היזם בפרויקט ולכן הם נדרשים לשלם מס של 50% במקום ב-15%-25% מס על הכנסות פיננסיות.

הצעה זו מונחת על שולחנה של רשות המיסים מזה 3 שנים ללא מענה,  למרות יתרונותיה הגדולים אשר עיקרם הנעת משקיעים להגדלת היצע הדירות במקום להקטינו על ידי רכישת דירות. " למותר לציין כי סוג החלטה כזה יפנה יותר כסף מוסדי של גופים מוסדיים הפטורים ממס על הכנסות פאסיביות ויאפשר מימונם של פרויקטים".

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    שר חדש טימטום חדש!בלי הגדלת ההיצע ע"י בניה מסיבית
    טלטל 17/06/2015 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא ירדו מחירי הנדלן.כחלון רק מעשיר את קופת האוצר על חשבון השוכרים וממלא את גביעי הגלידה פוסטוק של שרלה.
    סגור
  • 10.
    תודה כחלון שאתה פוגע בי. שכר הדירה שלי לשנה הבאה כבר על (ל"ת)
    חני 17/06/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 9.
    אנשים מתרעמים על מס. בואו פשוט נאסור על משכנתא למשקיעים
    קורח 17/06/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנה, לא העשרנו את קופת המדינה. פשוט לא ניתן להם משכנתאות. ככה להמון משקיעים כבר לא יהיה מספיק כסף כדי לקנות דירה ולהתחרות בצעירים על הדירות שבשוק. הביקוש יירד ואיתו המחירים. לא יהיה אף טיעון נגד זה. גם למי שרוצה להשקיע בבורסה לא נותנים משכנתא, אז הכל בסדר.
    סגור
  • מנתוני האוצר אתמול: המשקיעים קונים דירות יקרות יותר
    המשקיעים לא מתחרים 17/06/2015 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא מתחרים בחסרי דיור שקונים דירה ראשונה.
    סגור
  • 8.
    ווילה כולל חמש דונם בטאבו כולל ממד
    שמעון 17/06/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותוספת שבעים דונם לחקלאות ו33% הנחה במס הכנסה במחיר ריצפה במליון שמונה מאות אלף שקל במושב שוק ידה ליד נתיבות
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    כל אלו שירשו "שליש דירה" ילחצו וימכרו מהר! יפה כחלון!
    הנה הגדלת ההיצע! 17/06/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו בארה"ב, שאפשר להוציא מאנשים מחירים נמוכים כי מוטל עליהם מס רכוש תוך חודש מרגע שירשו דירה, וכל מה שמעניין אותם זה למכור... ככל שיהיו יותר דירות למכירה, כך "המוצר במחסור" יהפוך למוצר שיש שפע ממנו למכירה... ככל שהמוכרים יותר לחוצים, כך העסקה תיסגר במחיר שקרוב לרצונו של הקונה...
    סגור
  • 6.
    החידלון של הממשלה מתורגם למיסים ועוד מיסים ועוד מיסים
    הכל נכון 17/06/2015 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר שיתקע את הדירות במצבם לא כדאי למכור ולקנות. הממשלה מענישה גם את עורכי הדין ע"י התערבות בשכר הטירחה של החוזים. פיקוח על השכר בשוק הפרטי . זה שלב ראשון בהלאמת כספי הציבור. זה רק עניין של זמן שזה יקרה
    סגור
  • 5.
    שעורך דין הופך ליועץ נדלני לממשלה אתה מבין שהבועה בשיאה
    פעיל 17/06/2015 12:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איפה שאני לא הולך , איפה שאני לא יושב אנשים מדברים על נדלן...זה יגמר באסון כלכלי שלא ידענו כמוהו , כל מי שמכהן כעת כרגולטור שאמור לשים תמרורי אזהרה בפני הציבור יכנס לספר השחור של ההיסטוריה.
    סגור
  • 4.
    זה שפעם קודמת המחירים עלו, לא מצביע על כשלון, כי בלי
    אנליסט 17/06/2015 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תוכנית המיסוי, בהחלט ייתכן שהמחירים היו עולים יותר. הרבה גורמים היו אמורים לגרום לעליית מחירים חזקה מאז העלאת המס הקודמת בתחילת 2011. אז הריבית היתה 2% והיום היא 0% כך שמחירי הנדלן אמורים היו לעלות בערך ב 25% (ללא שינוי בהחזר החודשי של המשכנתא). בנוסף לכך מאז המשכורות עלו ב 10% נוספים (וזה ממוצע ארצי) וההון העצמי (שמאוחסן בקרנות הפנסיה, השתלמות, גמל, מניות ואג"ח) עלה ב 40% כמעט! תיכף יגידו לנו שבגלל שמאז 2009 קצב ייצור הדירות עלה ב 30% והמחירים רק עלו, זו הוכחה שהממשלה השיגה תוצאה הפוכה וצריך לבנות פחות...
    סגור
  • 3.
    לשכת עורכי דין עכשיו גם מייעצים בנושאים כלכלים? ממתי
    א 17/06/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עו"ד הפך להיות יועץ כלכלי? האם בגלל כמויות הדירות להשקעה שחברי הלשכה מחזיקים אולי? הממשלה עושה בסדר גמור וצריכה לעשות הרבה יותר כדי לאזן את השפעות הריבית האפסית! הביקושים בשוק הנדלן הם מלאכותיים ונובעים רק מהצעדים המסוכנים שנוקט בנק ישראל! בנק ישראל הוא האשם במה שקורה והוא האשם במשבר הכלכלי שהנדלן יביא עלינו בהמשך הדרך! הממשלה צריכה לעשות כל שביכולתה כדי לנטרל את משקיעי הנדלן מהשוק ובטח ובטח את הכסף השחור!!!!!
    סגור
  • 2.
    התאחדות הצעירים דורשת: מס רכישה 25% ומחירי הדירות יצנחו
    חושפים את הדמגוגיה 17/06/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עוד לא נולד הקבלן שיצליח לנצח נפילה בביקוש, והם יודעים את זה. נסיונות לעצור בניה לחלוטין בספרד ואירלנד לא מנעו 6 שנים של ירידות מחירים... שהתחילו שנתיים בלבד לאחר שהקבלנים שם טענו שיצטרכו 15 שנים של בניה מואצת כדי לספק את הביקושים... מה שיפה שמס רכישה לא מוטל דירות, אלא על אנשים. ולא על כל הציבור אלא על חלק מסוים. וגם אין בכלל חובה לשלם את המס, החלק הזה יכול לבחור שלא לקנות, או שאולי יחליט לרכוש דולרים כתחליף (יעזור למאמצי בנק ישראל בנושא). כושר ייצור הדירות בישראל מוגבל ולכן עסקה של מכירת דירה למשקיע מונעת בעצם מצעיר לקנות אותה בעצמו ולגור בבעלות. יש להשאיר את מספר הדירות להשקעה קבוע, ולתת לאוכלוסיה לגדול תוך מכירת כל הדירות החדשות לצעירים שיגורו בהן בבעלות. ככה אחוז המתגוררים בשכירות ילך ויירד עם הזמן, וזה טוב. בלי משקיעים המוכרים יאלצו להוריד מחירים עד לרמה אותה מסוגלים לשלם הצעירים, לא תהיה להם ברירה!! וזה מה שיפה פה... המחיר ילך ויירד, עוד ועוד שוכרים יגלו שהם יכולים כבר לקנות דירה משל עצמם, ואז יפנו את הדירה שהם שוכרים עבור שוכרים חדשים!
    סגור
  • 1.
    מס רכישה על דירה מירושה המורשת לשני אחים
    יואל 17/06/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבקש חוות דעת של עו"ד מהתחום- האם לפי התקנות החדשות דירה כאמור שטרם נרשמה על שם היורשים תחויב במס רכישה החל מ 1.7.2015 ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות