אמזון תאפשר למוכרים עצמאיים להשתמש בשרותי הלוגיסטיקה שלה
לאמזון AMAZON יש שיטה. הם מסתכלים על טור ההוצאות בדוחות ומחפשים איך אפשר להפוך את מוקדי ההוצאות הגדולים למוקדי רווח. זה עבד מצויין עם שירותי הענן. אמזון ראתה שהיא מוציאה הרבה כסף על מחשוב וחליטה להפוך את זה לעסק בפני עצמו. התוצאה היא AWS - מוקד הרווח הצומח ביותר של החברה, ולדעת רבים עסק טוב יותר מהמכירות הקמעונאיות שהפכו את אמזון למפורסמת, שאילו היה מונפק בנפרד היה כבר היום נמנה בין החברות הגדולות בעולם.
לוגיסטיקה ומשלוח - מהוצאה להכנסה
כך עשתה אמזון גם עם תחום הוצאות נוסף: לוגיסטיקה ומשלוח. אמזון יצרה שרות חדש שמיועד למוכרים שנקרא Fulfillment by Amazon (FBA) שבו היא מתעסקת בכל הלוגיסטיקה בשביל המוכרים, פעולה שגם יצרה מוקד רווח נוסף, וגם ייעל בהרבה את המכירות ואת האפשרות למשלוחים מהירים, והשיג לאמזון הרבה מוכרים חדשים, וגם קונים שנהנו מהשרותים המשודרגים ונהרו לאמזון בהמוניהם. בדוחות הרבעון האחרון הסגמנט הקרוי: "שרותי מוכרים" (seller services) הציג צמיחה של 11% משנה קודמת והסתכם ב-30.3 מיליארד דולר.
שרותי לוגיסטיקה ומשלוח לחנויות צד שלישי
כעת אמזון תנסה למנף את תשתית הענק המוצלחת שבנתה לייצור הכנסות נוספות, ובדרך דורכת על האצבעות (או על הראש) של שופיפי. בשעת לילה מאוחרת ולא אופיינית מודיעה אמזון על מהלך משמעותי: היא תחל להציע את שרותי הלוגיסטיקה הללו לחנויות צד שלישית.
עד כה המוכרים שהשתמשו בשירותי הלוגיסטיקה מכרו את מוצריהם דרך האתר של אמזון וכל הממשק של הקונה היה ישירות מול אמזון. כעת מוכרים אחרים שיש להם אתר באינטרנט ומוכרים דרכו את מוצריהם ולא דרך אמזון יוכלו גם להשתמש בשרותי הלוגיסטיקה היעילים והסופר מהירים של אמזון. החנויות הללו ישלמו תמורת הלוגיטסיקה אבל לא את עמלות המכירה אותם משלמים המוכרים דרך האתר של אמזון.
אמזון תשלב את השרות החדש עם שרות פריים שלה - השרות המאפשר משלוחים מהירים בתוך יום אחד או יומיים. באתרי המוכרים יופיע כפתור של פריים שיאפשר ללקוחות המנויים על השרות להשתמש בו גם לצורך קניה בחנויות הללו. השרות החדש יקרא: Buy With Prime. בשלב ראשון תציע אמזון את השרות רק ללקוחות קיימים שמוכרים שמשתמשים כבר ב-FBA במכירותיהם דרך אמזון ויש להם גם חנות עצמאית. בסופו של דבר התוכנית היא להתרחב לכל מי שיחפוץ בו, כולל כאלו שלא מוכרים דרך אמזון כלל.
מה אמזון תרוויח?
התשובה הקצרה היא: הרבה מאד. מלבד הרווח הישיר מעמלות נוספות מהמוכרים על השרות החדש, הדבר ימשוך משתמשים נוספים לשרות הפריים שלה עם מגוון גדול יותר של אפשרויות קניה ממקורות שונים. המוכרים, מצידם, גם יהנו מגישה ל-200 מיליון משתמשי אמזון פריים, במצב שנראה כמו win win situation. נציין, עם זאת, שאמזון גם לוקחת סיכון מסויים שהמהלך יפגע במכירות דרך האתר שמניב לה עמלות נוספות, שכן אחד היתרונות הגדולים של האתר הוא שרות הפריים, שכעת יהיה זמין לכל חנות שתחפוץ בכך.
את ההשוואה ל-AWS - שרותי הענן של אמזון - עושה גם בוב אודונל, אנליסט ומייסד של חברת ייעוץ ומחקר. לדבריו השרות יכול לגדול לשרות משתלם מאד עבור אמזון: "אם אתה חושב על זה, אחד מהעסקים המוצלחים ביותר של אמזון התחיל ככלי פנימי של החברה, אני מתכוון כמובן ל-AWS. הם בנו עסק לוגיסטיקה ענק, בהתחלה למטרותיהם הפנימיות, והם מתחילים למנף אותו כשרות בפני עצמו".
- מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
- פתיחה שלילית לדצמבר: ירידות בשווקים וירידה חדה בביטקוין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
נפגעות פוטנציאליות - שופיפי וחברות המשלוחים
השרות הזה בעצם דומה לאחד השירותים החשובים של חברת שופיפי SHOPIFY INC , שעד כה לא התחרתה ישירות מול אמזון. החברה הצעירה יותר לא מציעה אתר תחת שמה שבו היא מוכרת מוצרים אלא היא מספקת שרותים למוכרים עצמאיים להם אתרי מכירה באינטרנט משלהם. אחד הפיצ'רים החשובים ששופיפי מציעה ושסייעו לחברה להציג צמיחה מרשימה אלו בדיוק שרותי הלוגיסטיקה והמשלוח שמקלים מאד על המוכרים בדיוק באחת מהנקודות המסובכות ביותר בדרך להפוך למוכר אונליין. כעת, כאמור, ענקית האיקומרס נכנסת בדיוק לתחום הזה של שרותים למוכרים עצמאיים.
- 1.דניאל 22/04/2022 11:32הגב לתגובה זופוטנציאל גדול לחברה הזו
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון
סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים.
בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.
כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי.
- המהלך הכלכלי פורץ הדרך של מועדון הפוטבול ומה קרה היום לפני 66 שנה
- גוגל נופלת ב-5.5%: פספסה בהכנסות וברווח ומפילה גם את מטא ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה.

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה
הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.
ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות.
המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף
סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..
חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.
- הסינים עדיין בבית ומניות הקזינו במדינה בנפילה חופשית
- בסין חוזרים לסגרים בגלל הקורונה, ומניות הקזינו מוחקות 5% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.
בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.
המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון מבקרים נוספים השנה.
