אמזון תאפשר למוכרים עצמאיים להשתמש בשרותי הלוגיסטיקה שלה
לאמזון AMAZON יש שיטה. הם מסתכלים על טור ההוצאות בדוחות ומחפשים איך אפשר להפוך את מוקדי ההוצאות הגדולים למוקדי רווח. זה עבד מצויין עם שירותי הענן. אמזון ראתה שהיא מוציאה הרבה כסף על מחשוב וחליטה להפוך את זה לעסק בפני עצמו. התוצאה היא AWS - מוקד הרווח הצומח ביותר של החברה, ולדעת רבים עסק טוב יותר מהמכירות הקמעונאיות שהפכו את אמזון למפורסמת, שאילו היה מונפק בנפרד היה כבר היום נמנה בין החברות הגדולות בעולם.
לוגיסטיקה ומשלוח - מהוצאה להכנסה
כך עשתה אמזון גם עם תחום הוצאות נוסף: לוגיסטיקה ומשלוח. אמזון יצרה שרות חדש שמיועד למוכרים שנקרא Fulfillment by Amazon (FBA) שבו היא מתעסקת בכל הלוגיסטיקה בשביל המוכרים, פעולה שגם יצרה מוקד רווח נוסף, וגם ייעל בהרבה את המכירות ואת האפשרות למשלוחים מהירים, והשיג לאמזון הרבה מוכרים חדשים, וגם קונים שנהנו מהשרותים המשודרגים ונהרו לאמזון בהמוניהם. בדוחות הרבעון האחרון הסגמנט הקרוי: "שרותי מוכרים" (seller services) הציג צמיחה של 11% משנה קודמת והסתכם ב-30.3 מיליארד דולר.
שרותי לוגיסטיקה ומשלוח לחנויות צד שלישי
כעת אמזון תנסה למנף את תשתית הענק המוצלחת שבנתה לייצור הכנסות נוספות, ובדרך דורכת על האצבעות (או על הראש) של שופיפי. בשעת לילה מאוחרת ולא אופיינית מודיעה אמזון על מהלך משמעותי: היא תחל להציע את שרותי הלוגיסטיקה הללו לחנויות צד שלישית.
עד כה המוכרים שהשתמשו בשירותי הלוגיסטיקה מכרו את מוצריהם דרך האתר של אמזון וכל הממשק של הקונה היה ישירות מול אמזון. כעת מוכרים אחרים שיש להם אתר באינטרנט ומוכרים דרכו את מוצריהם ולא דרך אמזון יוכלו גם להשתמש בשרותי הלוגיסטיקה היעילים והסופר מהירים של אמזון. החנויות הללו ישלמו תמורת הלוגיטסיקה אבל לא את עמלות המכירה אותם משלמים המוכרים דרך האתר של אמזון.
אמזון תשלב את השרות החדש עם שרות פריים שלה - השרות המאפשר משלוחים מהירים בתוך יום אחד או יומיים. באתרי המוכרים יופיע כפתור של פריים שיאפשר ללקוחות המנויים על השרות להשתמש בו גם לצורך קניה בחנויות הללו. השרות החדש יקרא: Buy With Prime. בשלב ראשון תציע אמזון את השרות רק ללקוחות קיימים שמוכרים שמשתמשים כבר ב-FBA במכירותיהם דרך אמזון ויש להם גם חנות עצמאית. בסופו של דבר התוכנית היא להתרחב לכל מי שיחפוץ בו, כולל כאלו שלא מוכרים דרך אמזון כלל.
מה אמזון תרוויח?
התשובה הקצרה היא: הרבה מאד. מלבד הרווח הישיר מעמלות נוספות מהמוכרים על השרות החדש, הדבר ימשוך משתמשים נוספים לשרות הפריים שלה עם מגוון גדול יותר של אפשרויות קניה ממקורות שונים. המוכרים, מצידם, גם יהנו מגישה ל-200 מיליון משתמשי אמזון פריים, במצב שנראה כמו win win situation. נציין, עם זאת, שאמזון גם לוקחת סיכון מסויים שהמהלך יפגע במכירות דרך האתר שמניב לה עמלות נוספות, שכן אחד היתרונות הגדולים של האתר הוא שרות הפריים, שכעת יהיה זמין לכל חנות שתחפוץ בכך.
את ההשוואה ל-AWS - שרותי הענן של אמזון - עושה גם בוב אודונל, אנליסט ומייסד של חברת ייעוץ ומחקר. לדבריו השרות יכול לגדול לשרות משתלם מאד עבור אמזון: "אם אתה חושב על זה, אחד מהעסקים המוצלחים ביותר של אמזון התחיל ככלי פנימי של החברה, אני מתכוון כמובן ל-AWS. הם בנו עסק לוגיסטיקה ענק, בהתחלה למטרותיהם הפנימיות, והם מתחילים למנף אותו כשרות בפני עצמו".
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
נפגעות פוטנציאליות - שופיפי וחברות המשלוחים
השרות הזה בעצם דומה לאחד השירותים החשובים של חברת שופיפי SHOPIFY INC , שעד כה לא התחרתה ישירות מול אמזון. החברה הצעירה יותר לא מציעה אתר תחת שמה שבו היא מוכרת מוצרים אלא היא מספקת שרותים למוכרים עצמאיים להם אתרי מכירה באינטרנט משלהם. אחד הפיצ'רים החשובים ששופיפי מציעה ושסייעו לחברה להציג צמיחה מרשימה אלו בדיוק שרותי הלוגיסטיקה והמשלוח שמקלים מאד על המוכרים בדיוק באחת מהנקודות המסובכות ביותר בדרך להפוך למוכר אונליין. כעת, כאמור, ענקית האיקומרס נכנסת בדיוק לתחום הזה של שרותים למוכרים עצמאיים.
- 1.דניאל 22/04/2022 11:32הגב לתגובה זופוטנציאל גדול לחברה הזו
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
משקיעים AIלקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל
גבוה וינדנד את הסנטימנט
שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.
המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.
הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה
יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.
פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.
