אמזון תאפשר למוכרים עצמאיים להשתמש בשרותי הלוגיסטיקה שלה
לאמזון AMAZON יש שיטה. הם מסתכלים על טור ההוצאות בדוחות ומחפשים איך אפשר להפוך את מוקדי ההוצאות הגדולים למוקדי רווח. זה עבד מצויין עם שירותי הענן. אמזון ראתה שהיא מוציאה הרבה כסף על מחשוב וחליטה להפוך את זה לעסק בפני עצמו. התוצאה היא AWS - מוקד הרווח הצומח ביותר של החברה, ולדעת רבים עסק טוב יותר מהמכירות הקמעונאיות שהפכו את אמזון למפורסמת, שאילו היה מונפק בנפרד היה כבר היום נמנה בין החברות הגדולות בעולם.
לוגיסטיקה ומשלוח - מהוצאה להכנסה
כך עשתה אמזון גם עם תחום הוצאות נוסף: לוגיסטיקה ומשלוח. אמזון יצרה שרות חדש שמיועד למוכרים שנקרא Fulfillment by Amazon (FBA) שבו היא מתעסקת בכל הלוגיסטיקה בשביל המוכרים, פעולה שגם יצרה מוקד רווח נוסף, וגם ייעל בהרבה את המכירות ואת האפשרות למשלוחים מהירים, והשיג לאמזון הרבה מוכרים חדשים, וגם קונים שנהנו מהשרותים המשודרגים ונהרו לאמזון בהמוניהם. בדוחות הרבעון האחרון הסגמנט הקרוי: "שרותי מוכרים" (seller services) הציג צמיחה של 11% משנה קודמת והסתכם ב-30.3 מיליארד דולר.
שרותי לוגיסטיקה ומשלוח לחנויות צד שלישי
כעת אמזון תנסה למנף את תשתית הענק המוצלחת שבנתה לייצור הכנסות נוספות, ובדרך דורכת על האצבעות (או על הראש) של שופיפי. בשעת לילה מאוחרת ולא אופיינית מודיעה אמזון על מהלך משמעותי: היא תחל להציע את שרותי הלוגיסטיקה הללו לחנויות צד שלישית.
עד כה המוכרים שהשתמשו בשירותי הלוגיסטיקה מכרו את מוצריהם דרך האתר של אמזון וכל הממשק של הקונה היה ישירות מול אמזון. כעת מוכרים אחרים שיש להם אתר באינטרנט ומוכרים דרכו את מוצריהם ולא דרך אמזון יוכלו גם להשתמש בשרותי הלוגיסטיקה היעילים והסופר מהירים של אמזון. החנויות הללו ישלמו תמורת הלוגיטסיקה אבל לא את עמלות המכירה אותם משלמים המוכרים דרך האתר של אמזון.
אמזון תשלב את השרות החדש עם שרות פריים שלה - השרות המאפשר משלוחים מהירים בתוך יום אחד או יומיים. באתרי המוכרים יופיע כפתור של פריים שיאפשר ללקוחות המנויים על השרות להשתמש בו גם לצורך קניה בחנויות הללו. השרות החדש יקרא: Buy With Prime. בשלב ראשון תציע אמזון את השרות רק ללקוחות קיימים שמוכרים שמשתמשים כבר ב-FBA במכירותיהם דרך אמזון ויש להם גם חנות עצמאית. בסופו של דבר התוכנית היא להתרחב לכל מי שיחפוץ בו, כולל כאלו שלא מוכרים דרך אמזון כלל.
מה אמזון תרוויח?
התשובה הקצרה היא: הרבה מאד. מלבד הרווח הישיר מעמלות נוספות מהמוכרים על השרות החדש, הדבר ימשוך משתמשים נוספים לשרות הפריים שלה עם מגוון גדול יותר של אפשרויות קניה ממקורות שונים. המוכרים, מצידם, גם יהנו מגישה ל-200 מיליון משתמשי אמזון פריים, במצב שנראה כמו win win situation. נציין, עם זאת, שאמזון גם לוקחת סיכון מסויים שהמהלך יפגע במכירות דרך האתר שמניב לה עמלות נוספות, שכן אחד היתרונות הגדולים של האתר הוא שרות הפריים, שכעת יהיה זמין לכל חנות שתחפוץ בכך.
את ההשוואה ל-AWS - שרותי הענן של אמזון - עושה גם בוב אודונל, אנליסט ומייסד של חברת ייעוץ ומחקר. לדבריו השרות יכול לגדול לשרות משתלם מאד עבור אמזון: "אם אתה חושב על זה, אחד מהעסקים המוצלחים ביותר של אמזון התחיל ככלי פנימי של החברה, אני מתכוון כמובן ל-AWS. הם בנו עסק לוגיסטיקה ענק, בהתחלה למטרותיהם הפנימיות, והם מתחילים למנף אותו כשרות בפני עצמו".
- המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
- ענקיות הטכנולוגיה עוברות לעידן עתיר הון - כיצד ה-AI משנה את פני התעשייה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
נפגעות פוטנציאליות - שופיפי וחברות המשלוחים
השרות הזה בעצם דומה לאחד השירותים החשובים של חברת שופיפי SHOPIFY INC , שעד כה לא התחרתה ישירות מול אמזון. החברה הצעירה יותר לא מציעה אתר תחת שמה שבו היא מוכרת מוצרים אלא היא מספקת שרותים למוכרים עצמאיים להם אתרי מכירה באינטרנט משלהם. אחד הפיצ'רים החשובים ששופיפי מציעה ושסייעו לחברה להציג צמיחה מרשימה אלו בדיוק שרותי הלוגיסטיקה והמשלוח שמקלים מאד על המוכרים בדיוק באחת מהנקודות המסובכות ביותר בדרך להפוך למוכר אונליין. כעת, כאמור, ענקית האיקומרס נכנסת בדיוק לתחום הזה של שרותים למוכרים עצמאיים.
- 1.דניאל 22/04/2022 11:32הגב לתגובה זופוטנציאל גדול לחברה הזו
אנליסטים בורסה AIלקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?
הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?
בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.
זה השבוע של אנבידיה.
ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.
ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.
המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.
- הירידות נמשכות - החוזים על וול סטריט בירידה של עד 1.7%
- "מניית אנבידיה תעלה ב-38%" - מה חושבים האנליסטים על אנבידיה ומה קורה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
הסלמה במתיחות סביב טייוואן הובילה לאזהרה חריגה של בייג’ין נגד נסיעה ולימודים ביפן, וגררה ירידות חדות במניות הקוסמטיקה, הקמעונאות והתיירות
שוקי ההון ביפן נפתחו היום בטלטלה חדה, לאחר שממשלת סין פרסמה אזהרה לאזרחיה מפני נסיעה ולימודים ביפן על רקע החרפת המתח הדיפלומטי בין המדינות. ההנחיה הובילה לצניחה מיידית במניות החברות התלויות בתיירות סינית, שהיתה מהזרזים המרכזיים של הצמיחה בשנים האחרונות
בכלכלת יפן. המהלך הגיע לאחר שראש ממשלת יפן, סנאֶה טאקייצ’י, הצהירה כי שימוש בכוח צבאי מצד סין במקרה של הסלמה סביב טייוואן עשוי להוות “מצב קיומי מאיים” , אמירה שנענתה בתגובה תקיפה מצד בייג’ין.
שותפותיה הסיניות של ענקית הקוסמטיקה שייסידו (Shiseido)
היו מהראשונות להגיב לחששות בשוק, ומניית החברה צנחה במהלך המסחר עד 11%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז החלה מלחמת הסחר באפריל. המניה סגרה בירידה של כ-9%. שייסידו חשופה במיוחד ללקוחות סיניים, שמהווים כ-35% מהכנסותיה מתיירות וממכירות קמעונאיות לסין, ובתשעת החודשים
הראשונים של השנה דיווחה על ירידה של 7.6% בהכנסות משוק זה. גם חברות נוספות הנסמכות על קונים ותיירים מסין ספגו ירידות כבדות, בהן Oriental Land – המפעילה את פארק השעשועים דיסני טוקיו, וכן Ryohin Keikaku, מפעילת רשת הכלבו, Muji. מניות אלו הובילו את הירידות במדד
הניקיי 225.
הקמעונאים קורסים, סקטור התיירות בירידה
ירידות לא הסתכמו בענף הקוסמטיקה. ענקיות הכלבו Isetan Mitsukoshi ו-Takashimaya צנחו בכ-11% וכ-12% בהתאמה, גם הן בשיעורים החדים ביותר מאז אפריל. גם Pan Pacific International, מפעילת רשת
דון קיחוטה, ו-Fast Retailing (חברת האם של יוניקלו) רשמו ירידות של מעל 5%. המכנה המשותף לכל החברות: תלות גבוהה בהוצאות של תיירים סינים. בעשור האחרון הפכו המבקרים מסין ללקוח מספר אחד של כלכלת התיירות היפנית, כשהם אחראים לכ-27% מההוצאה הכוללת של תיירים ביפן ברבעון
האחרון, המוערכת בכ־2.1 טריליון ין (כ-1.36 מיליארד דולר). כל זעזוע במגזר זה מורגש עמוק בכל שרשרת הערך, החל בחנויות כלבו ועד למזון מהיר בירידים עירוניים.
הירידה בתנועת התיירים הפוטנציאלית פגעה גם בחברות התעופה והאירוח. ANA Holdings ירדה בכ-3.4%,
בעוד מפעילת המלונות Kyoritsu Maintenance נפלה ב-8%. בינתיים, חברות תעופה סיניות , ביניהן אייר צ'יינה וצ'יינה איסטרן, הודיעו על אפשרות לביטול כרטיסים ולהחזרים ליעדים ביפן, מה שהגביר את החשש בקרב המשקיעים מפני האטה בתעבורה האווירית. עם זאת, ANA וג'פן אירליינס
מסרו כי בשלב זה לא נרשמה ירידה משמעותית בהזמנות לטיסות בין המדינות, אף כי אנליסטים מזהירים כי כל הסלמה עתידית עלולה לשנות את התמונה במהירות.
- סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן
- טראמפ: ״אתן לך כל שתבקשי״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלכות מקרו: פגיעה ישירה בצמיחה ועליית סיכון לעיכוב בהעלאת ריבית
אזהרת הנסיעה של סין ליפן עלולה להיות מכה קשה לכלכלה היפנית, שבשנים האחרונות נשענת יותר ויותר על תיירות נכנסת כמנוע צמיחה, אולי האחרון שנותר לה בעידן של הזדקנות אוכלוסייה והאטה בביקוש המקומי. האנליסטים העריכו כי אם כניסת התיירים הסיניים ליפן תיעצר לחלוטין, ההפסד עלול להגיע ל-200 מיליארד ין בחודש (1.3 מיליארד דולר), סכום שעלול לפגוע בתמונת הצמיחה של יפן ולהאט תכניות עתידיות להעלאת ריבית מצד הבנק המרכזי.
