בדרך לאישור הבוסטר: מודרנה איבדה 20% משוויה ב-3 שבועות
אז אחרי וירוס הקורונה המקורי שפרץ לתודעה בסוף 2019 ואחרי שוורייאנט הדלתא עשה שמות ב-2020, בארגון הבריאות העולמי (WHO) עוקבים בדאגה אחרי ורייאנט חדש בשם "mu" – כן, כמו הקול של פרות – שידוע גם בשם המקצועי כ- B.1.621 הוסף השבוע לרשימת הוורייאנטים שאחריהם עוקב הארגון, יחד עם 4 ורייאנטים נוספים.
הוורייאנט החדש התגלה בינואר השנה בקולומביה כבר הגיע ל-39 מדינות. אז מה מדאיג את WHO בוורייאנט החדש? "הווירוס הוא קונסטלציה של מוטציות שמראות כי הוא בעל פוטנציאל לחמוק ממערכת החיסון", כתבו ב-WHO בהודעה מטעמם. "למרות שמספר הדבקים בוורייאנט בעולם ירד ונמצא כרגע מתחת ל-0.1% של כלל המקרים, החוסן שלו בקולומביה, שם הוא מהווה 39% מהמקרים ובאקוודור (13%) עולה בצורה עקבית", הוסיפו.
אז אמנם הוא לא מדבק כמו הדלתא, אבל במדינות שאינן מתקדמות בחיסונים, הוורייאנט הזה מהווה קטליזטור לוורייאנט הבא. נכון לכרגע, WHO מנטרים רק 4 ורייאנטים, ביניהם האלפא מבריטניה, שנמצא ב-193 מדינות והדלתא שהתגלה ב-170 מדינות. mu ו-4 ורייאנטים נוספים נכנסים למעקב.
מודרנה בדרך לאישור הבוסטר
במקביל, מודרנה (MRNA) שחיה ונושמת את המגפה עם החיסונים שפיתחה והפכו אותה לחברה בשווי שוק של 153 מיליארד דולר, הגישה את חיסון הבוסטר שלה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA.
- תדיראן השקיעה 60 מיליון שקל בטכנולוגיית טיהור אוויר מזגנים עיליים
- ג'נרל מוטורס: ירידה של 35% בהכנסות הרבעון בסין אבל לא הכל שחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מסרה כי ממחקר שביצעה על הבוסטר, התוצאות הראו כי הוא מעורר "תגובה איתנה של נוגדנים לוורייאנט הדלתא", וכמובן שכמו המתחרות פייזר (PFE) וביונטק (BNTX), החברה מצפה לאישור, לקראת מבצע חיסונים נרחב של זריקות הבוסטר בארה"ב.
אתמול פורסם כי במסגרת מחקר שפורסם ב-Journal of the American Medical Association, ניתנו שתי מנות חיסון של החברות לכ-1,650 עובדים במדינה, מתוכם 688 חוסנו בחיסון של מודרנה, ו-959 חוסנו בחיסון של פייזר. המנה השניה של החיסון ניתנה בסוף אפריל ובמהלך חודש מאי - אבל החיסון של מודרנה ייצר פי 2 נוגדנים.
מודרנה תרצה לשכוח את אוגוסט 2021
בינתיים 2021 היא שנה נהדרת עבור MRNA, שעלתה מרמה של כמעט 112 דולר למניה לרמה של 390 דולר למניה, או 249% אפסייד. מרשים ביותר. עם זאת, ב-9 לאוגוסט החברה עמדה על מחיר של 484 דולר למניה, ובשלושת השבועות האחרונים איבדה כמעט 20% משוויה.
- חדשות רעות לאנפייז - האם אלו חדשות טובות לסולאראדג'?
- זינקה 9,000% ב-3 שנים - האם הדוח הקרוב יעמוד בציפיות הגבוהות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
- 3.אאא 02/09/2021 17:03הגב לתגובה זותלכו לעזאל ותשלמו על הניסוי הזה במחלה ויסורים קשים שקרנים רודפי בצע את הילדים תעזבו קחו אתם תחיסוניםותקבלו שיתוק אמן
- איזה איש טוב. הצלם אלוהים ממש (ל"ת)ירון 02/09/2021 22:18הגב לתגובה זו
- 2.דליה 02/09/2021 17:00הגב לתגובה זוזה נבלה וזה טרפה לא חשוב באיזה חיסון מחסנים פייזר מודרנה הם קטלניים הורסים יותר תבריאות התחלואה בקרב המחוסנים רק עולה די לשקרים שלכם זה לא ענין של בריאות זה ענין של כסף כסף ועוד ניסוי ועוד ניסוי אין לכם טיפה צלם אנוש הלוואי שתשלמו על זה בבריאותכם ביסורים אמן
- 1.עזי 02/09/2021 15:30הגב לתגובה זוהבלוקבאסטר הבא שלה הוא חיסון משולב לקורונה ושפעת.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
ענקית התעופה האמריקאית דיווחה על הפסד רבעוני של 7.14 דולר למניה למרות עלייה של 30% בהכנסות ל-23.3 מיליארד דולר; ההפסדים נובעים מחיוב חריג של 4.9 מיליארד דולר בתוכנית המטוס 777X, שתתעכב עד 2027
חברת בואינג The Boeing Co -3.36% פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2025, והציגה הפסד של 7.14 דולר למניה על רקע עיכובים חוזרים והפסדים בתוכנית הדגל של המטוס רחב-הגוף 777X. הכנסות הסתכמו ב-23.3 מיליארד דולר ופספסו את התחזיות, שעמדו על 22.6 מיליארד דולר. למרות הנתונים החלשים, מניית בואינג עלתה קלות במהלך המסחר המוקדם, אם כי תיקנה לירידות לאחר מכן. הסיבה לעלייה היתה התמקדמות המשקיעים בעלייה בהיקף המסירות ובהתייצבות בייצור מטוסי הנוסעים המסחריים.
על פי החברה, ההפסדים הושפעו בעיקר מחיוב חד פעמי של 4.9 מיליארד דולר הקשור לתוכנית ה-777X, שגם הוא היה גבוה מתחזיות האנליסטים. המטוס, שההכרזה הרשמית עליו הגיע כבר ב-2013, סובל מסדרה ארוכה של עיכובים בתהליך האישור הרגולטורי, שעלולים
לדחות את מועד המסירות המסחריות שלו לשנת 2027.
עלייה חדה בהכנסות אך גם בהפסדים
ההכנסות של בואינג עלו בכ-30% בהשוואה לשנה שעברה, בזכות גידול ניכר במסירות המטוסים. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, סיפקה החברה 440 מטוסים מסחריים וקיבלה 821 הזמנות חדשות. ברבעון השלישי לבדו נמסרו 160 מטוסים, לעומת 116 בתקופה המקבילה ב-2024. עם זאת, הרווחיות נפגעה משורה של גורמים: עלויות נוספות הקשורות לפיתוח ה-777X, ירידה בתשלומי מקדמה מלקוחות עקב דחיית המסירות, והמשך פיקוח הדוק מצד רשות התעופה האמריקאית (FAA) בעקבות פרשת 737 MAX. בואינג ציינה בהודעתה כי ייצור מטוסי ה-737 MAX התייצב בקצב של 38 יחידות בחודש, ובאוקטובר סיכמה עם ה-FAA על העלאת הקצב ל-42 מטוסים בחודש. צבר ההזמנות הכולל של החברה צמח ל-636 מיליארד דולר, וכולל יותר מ־5,900 מטוסים מסחריים. רק לפני כחודש, לאחר פגישת טראמפ וארדואן, הודיעה טורקיש איירליינס כי חתמה על עסקת ענק לרכישת 225 מטוסים מבואינג
עיכובים שממשיכים לעלות ביוקר
תוכנית ה-777X, שטיסת הבכורה שלה התקיימה ב-2020, נחשבת לפרויקט היוקרתי של בואינג בעשור האחרון, אך גם לאחד
היקרים והמאתגרים ביותר. המטוס, המסוגל לשאת מעל 400 נוסעים, נועד להתחרות ישירות בדגם A350 של איירבוס. מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, הזהיר כבר בחודש ספטמבר כי תהליך האישור “נמשך יותר מהצפוי” וגורם לעלויות נוספות. לפי ההערכות, החברה ספגה הפסדים מצטברים של למעלה
מ-10 מיליארד דולר במהלך שנות הפיתוח האחרונות. “העיכוב מביא לעלויות נוספות ולחוסר בתשלומי לקוחות לפני המסירה,” כתב האנליסט רוב סטאלרד מחברת Vertical Research . “לכן גובה החיוב הנוכחי, שנע בין 2.5 ל-4 מיליארד דולר, אינו מפתיע את השוק.”
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- הבית הלבן באוויר: סיפורו של המטוס שהוביל את הנשיא טראמפ לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות ההפסדים, המניה נותרה יציבה ואף רשמה עלייה קלה. מתחילת השנה עלתה מניית בואינג בכ־25%, לעומת עליות של 15% במדד S&P500 ו־11% במדד הדאו ג'ונס. המשקיעים רואים בסימנים לשיפור תפעולי ובגידול בהכנסות עדות להתאוששות מתמשכת, גם אם הדרך לרווחיות עוד ארוכה. בואינג מציינת כי תמשיך להשקיע בשיפור איכות הייצור, בתיאום עם הרגולטורים ובתמיכה בלקוחותיה ברחבי העולם. החברה הדגישה כי "האתגרים ב-777X אינם משנים את מחויבותנו לבטיחות, לחדשנות ולביצוע ארוך טווח".
