מאנדיי ערן זינמן ורועי מן
צילום: יחצ
ראיון

מייסדי מאנדיי: "אנחנו חברה רזה וצמחנו ב-100% בשנה; אין לנו מתחרים ישירים"

"לקח לשוק שנים לעכל אותנו ורק בשנה האחרונה מבינים את הקטע שלנו" אומרים מייסדי החברה על רקע הצלחת החברה הישראלית להיכנס לפי שווי פנומנלי; שמתקרב ל-8 מיליארד דולר; ביקושים גבוהים הביאו לעליית מחיר המניה ל-177 דולר; מתי החברה תהיה רווחית?
נתנאל אריאל | (3)

חברת מאנדיי הישראלית החלה להיסחר היום בוול סטריט תחת הסימול MNDY. החברה השלימה הנפקה לפי מחיר של 155 דולר למניה - וכבר מזנקת ל-177 דולר למניה ומתקרבת לשווי של 8 מיליארד דולר ביום הראשון שלה בבורסה.

לאחר ההנפקה אומרים בראיון לביזפורטל מייסי מאנדיי ערן זינמן ורועי מן ומנכ"לים משותפים של החברה: "אם תסתכלו על תזרים המזומנים שלנו, תראו שאנחנו חברה שלא שורפת כסף. שרפנו רק 120 מיליון דולר, על פי 2 הכנסות". 

לדברי זינמן: "אנחנו חושבים לטווח ארוך, איפה החברה תהיה בעוד שנה ובעוד שנתיים. כך חשבנו לאורך כל התהליך וכך אנו חושבים היום".

הופתעתם מהשווי שקיבלתם?

מן: "היה מדהים. בשבועיים האחרונים נפגשנו עם המון משקיעים. חלקם משקיעים שכבר מכירים אותנו מסבבים קודמים. יש הבנה עמוקה בשוק לפתרון שמאנדיי מציגה. אנחנו נותנים לאנשים ולארגונים בעצם מערכת הפעלה. נותנים כח לאנשים לבנות את התוכנה הארגונית. אבל זה מסר שלקח לשוק לעכל אותו במשך שנים ואני חושב שרק בשנה האחרונה מבינים את הקטע הזה. אנחנו מביאים לאנשים את היכולת לפתח את התוכנה בעצמם. כל ארגון יכול להשתמש בנו, כל מדינה - החל מניהול מפעלים ועד מחקרים קליניים והפקה של סרטים. ולדעתי המשקיעים כבר מבינים את זה ורואים את הפוטנציאל שלנו"

מתי החברה תהפוך לרווחית?

זינמן: "אנחנו רוצים להיות רווחיים בטווח של השנים הקרובות, שמים על זה את הפוקוס אבל עדיין לא יודעים להגיד מתי זה יהיה. מסתכלים לטווח הארוך ונזהרים מתחזיות. אנחנו חברה מאוד יעילה. אם תסתכל על התזרים שלנו תראה ששרפנו רק 120 מיליון דולר, על הכנסות של 240 מיליון. אנחנו בצמיחה סופר מהירה, כאשר צמחנו השנה ביותר מ-100%. ברבעון האחרון שרפנו רק 5.5 מיליון דולר ובמקביל אנחנו צומחים בצורה הרבה יותר משמעותית בהכנסות. כדי להמשיך ולצמוח אנחנו גם משקיעים הרבה - ברור שזה מה שצריך לעשות וגם  והמשקיעים בשוק מבינים את זה".

"אחד הדברים שאפשר גם לראות בתשקיף זה הצמיחה המהירה שלנו. בשנתיים האחרונות קפצנו ביותר מ-200% צמיחה בחוזים שלנו מול ארגונים גדולים - וזה יימשך. יותר ארגונים גדולים ישתמשו בפלטפורמה, לצד הארגונים הקטנים, ויש לנו כבר היום יותר מ-127 אלף לקוחות".

מיהם המתחרים שלכם?

מן: "בעתיד אולי ייכנסו מתחרים. כרגע אנחנו לא מזהים כאלה. אמנם לכל פונקציה וסגמנט ספציפי שלנו יש מתחרים אבל לא למכלול. למשל, בתחום של ניהול מוצרים, או CRM וכח אדם יש מתחרים אבל הם לא מתחרים אחד של השני ולמעשה רק אצלנו אפשר לעשות גם את זה וגם את זה. זה לא שאין ללקוחות אופציות אחרות מלבדנו אבל את היכולת לבנות את הכל בדרך שמתאימה ללקוח ובצורה קלה ופשוטה - את זה אין לאחרים".

מאנדיי היא מערכת הפעלה לעבודה (Work OS), באמצעותה ארגונים יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול העבודה. הפלטפורמה מאפשרת התאמה אישית ועל פי החברה היא משמשת מעל ל-127 אלף לקוחות ב-190 מדינות.

קיראו עוד ב"גלובל"

מה הכוונה מערכת הפעלה בהתאמה אישית?

זינמן: "במקום שכל לקוח יקבל תוכנה מוגמרת שאותה הוא צריך ללמוד ואיתה הוא צריך לעבוד, אנחנו עושים מהפכה. במקום שנגיד זו התוכנה שלך לניהול ובהצלחה - אתה יכול לשלוט בזה. יש לנו רכיבים של איסוף מידע, אקסל ודאטה בייס, כאשר הכל ויזואלי וקל לתפעול ושימוש, יש אוטומציות ואינטגרציות עם כלים חיצוניים שנותן ללקוח את הכח לנהל את התוכנה".

"פעם היה יתרון ששמור רק לנו כמפתחים ומה שאנחנו עושים זה לאפשר גם ללא מתכנתים לתכנת את מה שהם רוצים. בלי קוד אתה בעצם בונה תוכנה" מוסיף מן בחיוך.

החברה שהוקמה על ידי ערן זינמן ורועי מן מפסידה בקצב שנתי של קרוב ל-40 מיליון דולר ומוכרת בקצב שנתי של 240 מיליון דולר. כך עולה מנתוני החברה לרבעון הרביעי. קצב הצמיחה של החברה הוא כ-50% וזה מקנה לה את השווי העצום. בחברה מועסקים 800 עובדים ובעלת המניות הגדולה בה (עד ההנפקה) היא קרן ההשקעות האמריקאית אינסייט, שמחזיקה כ-43%.

מאנדיי הוקמה בעצם במסדרונות של WIX והפכה לחברה עצמאית ב-2014. אחד מבעלי המניות הנוספים הוא אבישי אברהמי, ממייסדי WIX שמחזיק בכ-4% ממניות החברה. 

בין החברות שמשתמשות בפלטפורמה ניתן למצוא את קוקה קולה, Oscar, Lightspeed

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאושר 11/06/2021 14:05
    הגב לתגובה זו
    חברה תותחים , חברה מדהימה , אושר גדול וממש מרגש לאן זה התפתח תמשיכו ככה
  • 2.
    אלון 11/06/2021 08:38
    הגב לתגובה זו
    מניה תקרוס שבוע הבא
  • 1.
    פחחח 10/06/2021 22:30
    הגב לתגובה זו
    והמבין יבין
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?