לוסיד
צילום: צילום מסך, אתר החברה

למה ה-SPAC הזה זינק פי 4 מתחילת השנה וב-27% בסופ"ש?

מניית CCIV הגיעה ביום המסחר האחרון של המסחר בשבוע שעבר ל-40 דולר ליחידה, לאחר שמועות כי המיזוג עם יצרנית הרכבים החשמליים, לוסיד, מתקרב
ארז ליבנה | (2)

מניית ה-SPAC – שלד בורסאי שמוקם לצורך מיזוג פעילות עסקית – צ'רצ'יל קפיטל קורפ  (CCIV) זינקה פי ארבעה מאז השמיני בינואר והגיעה לרמה של 40 דולר ליחידה. הסיבה: השוק צופה שהחברה תתמזג עם אחת מיצרניות הרכב החשמלי המבטיחות בשוק, לוסיד שמה. ביום שישי האחרון המניה קפצה מ-31.5 דולר לרמתה הנוכחית. כלומר 27% ביום המסחר האחרון.
 

הסיבה לעליות הוא דיווח בטרמינל של בלומברג, לפיו השלד CCIV נמצא בשיחות עם וונרורק, מהמשקיעים הוותיקים בלוסיד, עוד כשהייתה יצרנית סוללות קטנה ב-2009 וקראו לחברה אטייבה. ב-2016 עשתה החברה הסבה לגלגולה הנוכחי. עם זאת, החברות ו-CCIV לא פרסמו אף דיווח בנושא.

 

כמו יצרניות רכב צעירות רבות, לוסיד אייר מוגדרת כמתחרה משמעותית של טסלה (TSLA) של אילון מאסק. החברה דיווחה בדצמבר האחרון כי השלימה את המפעל שלה באריזונה, שאמור לייצר בסופו של דבר 400 אלף רכבים בשנה. בתחילה, יוכל המפעל לייצר 30,000 רכבים בשנה והיא צופה שבאביב הקרוב ייצאו הרכבים הראשונים.

 

עם זאת, הרכבים של לוסיד הרבה יותר יקרים מרכבי טסלה. הזול שבהם מתחיל ממחיר של 70 אלף דולר, כשמודל 3 של טסלה מתחיל מ-40. העניין הוא שליצרנית הרכבים יש הרבה סימני שאלה בנוגע לאיכות של הרכבים, כמו גם השאלה הברורה: האם יצליחו לייצר נתח שוק. זה לא ברור בכלל.

 

הן השלדים הבורסאיים והן תעשיית הרכבים החשמליים הם שוק לוהט. מתחילת השנה, גייסו הספאקים למעלה מ-30 מיליארד דולר לחיפוש פעילות עסקית. בשנתיים האחרונות ראינו לא מעט הנפקות בתחום הרכב.

 

בכלל, מתוך מחשבה שרכבים חשמליים הם העתיד של תעשיית הרכב העולמית, לוול סטריט יש אובססיה לרכבים חשמליים. שנת 2020 הייתה שמורה בעיקר לטסלה ולשלושת החברות הסיניות LI ,NIO ו-XPEV, אך שחקנים חדשים צפויים להיכנס למגרש בשנת 2021. החברות החדשות רוצות להיכנס לגל בשיאו, חלק מחפשות שיתופי פעולה עם בעלי ברית חזקים והאחרות כיסים עמוקים, כך נוצר השילוב בינם לבין הספאק.

לקריאה נוספת:

רוצים להכיר עוד חברות רכב מעניינות? היכנסו לכאן

רוצים לדעת מה זה בכלל SPAC? לחצו כאן.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ושתי 15/04/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    בקרוב קרן האושר הנורווגי תפשוט רגל מכל הכספםם שהם מעלים את הבורסה
  • 1.
    עמי 18/02/2021 16:33
    הגב לתגובה זו
    איך זה שאתם כותבים כל הזמן חדשות ישנות כל כך? כבר לפני חודש כל העולם מדבר על CCIV....
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

הנאסד״ק יורד ב-0.6%; אורקל צונחת ב-14%, רובינהוד נופלת ב-8%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה חוזים עתידיים

מגמה מעורבת בוול סטריט הדאו מתחזק ב-1.3%, ה-S&P סביב ה-0 והנאסד"ק מאבד כ-0.6%. התנועות האלה ממשיכות את התנודתיות של אתמול, רק הפעם בכיוון הפוך: אחרי שהמדדים סגרו בעליות בעקבות ההחלטה של הפד', הסנטימנט מתהפך והשוק נסוג מעט לאחור.

שני דברים לוחצים על וול סטריט היום. החלטת הריבית והנאום המצנן שהגיע לאחריה שהמשפט הזכור ביותר ממנו "לגבי ההמשך אנחנו צריכים להמתין ולראות" והדבר השני אלו דוחות אורקל שהחזירו לשוק את החשש החדש-ישן מההוצאות העצומות על תשתיות ה-AI.

מצד אחד, ההחלטה של הפד' להוריד שוב את הריבית, בפעם השלישית ברציפות הייתה אמורה לספק רוח גבית לשווקים, אבל התוצאות של אורקל והעלייה החדה בהוצאות ההוניות החזירו לשולחן את כל החששות לגבי זה שהמירוץ ל-AI דורש מחירים, והקרבת רווחיות עכשווית למען איזשהו רווח בעתיד, שזה משהו שהשוק פחות מוכן לספוג בשלב הזה.

במקביל לאורקל, השוק ממשיך לעכל את מה שהיה אתמול. המשקיעים צופים שוב ושוב במסיבת העיתונאים ומפרקים לגורמים את מה שאמר יו"ר הפד, ג'רום פאוול.  פאוול הציג במסיבת העיתונאים לאחר החלטת הריבית קו זהיר במיוחד, כשהדגיש שוב ושוב שהבנק המרכזי פועל בסביבה של חוסר ודאות משמעותי. לדבריו, הפד פועל במרחב שבו שני חלקי המנדט, יציבות מחירים ותעסוקה מלאה, נמצאים ב"מתח מתמשך", והוא הדגיש כי "אין מסלול נטול סיכון למדיניות" בתקופה שבה שני היעדים מאותתים לכיוונים שונים. פאוול חזר ואמר כי האינפלציה ירדה אך עדיין גבוהה ביחס ליעד של 2%, ושוק העבודה נחלש אך אינו נמצא במצב של הידרדרות חדה.

פאוול הסביר כי מאז הפגישה הקודמת התקבלו "מעט מאוד נתוני אינפלציה", בין היתר בשל השבתת הממשל שהובילה לעיכובים ול"חוסר אחידות" באיסוף חלק מהנתונים. הוא הזהיר כי חלק מהנתונים שפורסמו עשויים להיות לא רק תנודתיים, אלא גם "מעוותים". עם זאת, הדגיש כי נתוני דצמבר, שיתפרסמו לפני פגישת ינואר, צפויים לשקף תמונה מלאה יותר שתשפיע מהותית על החלטות הבנק בחודשים הקרובים - פאוול: "אין מסלול נטול סיכון" - הפד מוריד ריבית אך מאותת על עצירה אפשרית