הטירוף סביב טסלה לא עוצר: מזנקת בעוד 8.7%
היום קרו 2 דברים בטסלה (סימול: TSLA). הראשון זה שהחברה הודיעה על ביטול ייצור מודל Y הזול וגם על הורדת מחירו של הקרוסאובר מודל Y (היקר יותר) ב-3,000 דולר למחיר של 49,900 דולר.
זה יכול להיות סימן ל-2 דברים. האחד מעודד – ניסיון להיות תחרותי יותר בשוק. השני פחות מעודד – אין דרישה לרכבים במיתון. כנראה שזה שילוב של שניהם, כי טסלה כבר חתכה בחודש מאי במחירם של כמה וכמה דגמים. עם זאת, בטסלה ככל הנראה מגבירים את ייצור מודל ה-Y, מה שמהווה אינדיקטור להזמנות של הקרוסאובר.
הדבר השני שקרה זה שהמניה קופצת ב-8.7% בפתיחת המסחר. עכשיו איך מסבירים את זה? אפשר גם לשאול איך מניה שהייתה בתחילת השנה במחיר של 440 דולר, הגיעה לרמה שהיא עומדת כבר על מחיר של למעלה מ-1,550 דולר למניה?
פשוט. זה לא מעניין אף אחד. החברה, שמוכרת את רכביה מראש, מדווחת על קצב אספקת רכבים יותר מסביר, שיאפשר לה להיות רווחית. עכשיו טסלה הציגה רווחיות בכל שלושת הרבעונים שקדמו לרבעון הנוכחי וב-22 לחודש היא צפויה לחשוף את מאזניה. רווח והמניה תוכנס למדד ה-S&P 500. החברה דיווחה כי סיפקה למעלה מ-90 אלף רכבים ברבעון, כשברבעון שלפני סיפקה פחות רכבים ללקוחות ועדיין הייתה רווחית. זה לבד מספיק כדי לעשות במניה ראלי.
- בורסות אסיה בירידות, וול סטריט צפויה לרדת; הזהב ממשיך לזנק
- וול סטריט עלתה - הקוואנטים שוברים שיאים, הנאסד"ק פלוס 2.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, שלא תטעו כניסה של החברה למדד הענק הזה, זה חדשות גדולות לא רק לטסלה, אלא גם ל-S&P. אם וכשתיכנס למדד, היא תהיה גדולה יותר מ-95% מהחברות האחרות במדד.
- 5.שרון 13/07/2020 20:59הגב לתגובה זוהפושעים הכלכליים בראשותו של הנשיא המעורער בנפשו יביאו את אמריקה לאבדון
- 4.פשוט טירוף 13/07/2020 19:25הגב לתגובה זועשתה כבר 100% בחודש, הכפילה את השווי , הוסיפה 150 מליארד לשויי שלה בחודש בודד. כשחברת הרכבים הכי גדולה אחריה - טויוטה -TM - שמוכרת פי 50 ויותר רכבים ממנה בשנה שווה כבר רקמחצית ממנה. אין הגיון פה. רק צער שלא קניתי ממנה במקוטם לנסות כל הזמן לעשות שורט על הבועה המטורפת הזאת
- 3.דניאל 13/07/2020 17:52הגב לתגובה זוכשהיא תתחיל להרוויח המאזן שלה יושווה לכלל מאזני חברות הרכב בעולם ואז היא תתרסק,כרגע עולה על חלום שהמכונית שלה זה סוג של אייפון.
- 2.ת ר ג י ל (ל"ת)ברוש 13/07/2020 17:33הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 13/07/2020 17:16הגב לתגובה זוכניסת טסלה למדד s

שער הדולר מזנק ב-1.1%, קמטק תזנק מחר במעל 12%
במסחר דליל במיוחד מזנק שער הדולר ב-1.1% ל-3.32 שקלים לדולר. דולר שקל רציף -0.07%
נזכיר שיש מתאם הפוך בין הכיוון בוול סטריט לבין הכיוון בשער הדולר. כאשר יש ירידות בוול סטריט הערך הדולרי של החשיפה יורד והגופים המוסדיים קונים דולרים וההיפך. היום הם בצד הקונים ובאין מוכרים - שער הדולר מזנק. כמו כן, יש חשש מסוים שהעיכובים בהחזרת גופות החללים יובילו להמשך המערכה בעזה, וזה מגדיל את אי הוודאות והרצון להחזיק נכסים שנתפסים כבטוחים כמו הדולר והזהב.
מניית קמטק קמטק 11.04% מזנקת בוול סטריט ב-3%, והיא בפער ארביטראז' חיובי מרשים של 12%
סקירת וול סטריט - הירידות במדדים מתמתנות; צים קופצת ב-4%, קאמטק עם 3%
- בורסות אסיה בירידות, וול סטריט צפויה לרדת; הזהב ממשיך לזנק
- וול סטריט עלתה - הקוואנטים שוברים שיאים, הנאסד"ק פלוס 2.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוקדם יותר היום:
החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה. החשש מהחמרה במשבר בין טראמפ לשי בין ארה"ב לסין עולים מדרגה כשסין של שי הגבילה חברות ספנות של ארה"ב מלפעול מול חברה בקוראיה הדרומית - שי לא מוותר - מגבלות על חברות ספנות אמריקאיות; החוזים יורדים. הירידות החלו כבר בבוקר בשווקי אסיה, התרחבו לאירופה ומגיעות לשוק האמריקאי כשהנאסד"ק מוביל את הירידה עם מינוס 1.3%.

גוצ'י תשלם מעל ל-100 מיליון אירו לאיחוד האירופי - קנס על תיאום מחירים
גוצ'י, קלואי ולואווה ישלמו 157 מיליון אירו לאיחוד האירופי לאחר שהפרו את חוקי האיחוד למניעת תחרות
ענקית האופנה יחד עם שני המותגים האיקוניים, קלואי ולואווה, נקנסות על ידי האיחוד האירופי ה-157 מיליון דולר לאחר שנמצא כי הן קבעו מחירים עבור הקמעונאיים שמוכרים את קווי המוצרים השונים שלהן.
גוצ'י נקנסה ב-119 מיליון אירו, הקנס הגבוה ביותר שניתן, בעוד קלואי תיאלץ לשלם לאיחוד 19.7 מיליון אירו ולואווה נקנסה ב-18 מיליון אירו. הנציבות האירופית הצהירה כי "שלוש חברות האופנה התערבו באסטרטגיות המסחריות של הקמעונאים שלהן על ידי הטלת מגבלות עליהן, כגון דרישה מהן לא לסטות ממחירי הקמעונאות המומלצים; שיעורי הנחות מקסימליים; ותקופות ספציפיות למבצעים". הקנסות הללו מגיעים לאחר חקירה שהחלה עוד ב-2023 בחשד כי שלושת החברות הללו הטילו מדיניות תמחור משלהן וכפו אותה על הקמעונאים, בכך הן העלו את מחירי המוצרים שלהן ומנעו תחרות. לפי הממצאים, חנויות קמעונאיות שמוכרות מוצרי יוקרה משלל בתי אופנה יוקרתיים, נתבקשו לא לסטות ממחירים "מומלצים" ונדרשו להיצמד לתכתיבים של החברות בנוגע למתי הן יכולות למכור את מוצריהן. הנציבות מצאה בחקירתה כי שלושת החברות בעצם ניהלו תכנית לשלילת עצמאות החנויות הקמעונאיות ושלילת יכולתן לנקוב בעצמם את מחיר המוצרים שלהם בין אם מדובר בביגוד, הנעלה, אקססוריז ועוד. החקירה מצאה כי במקרים מסוימים חברות היוקרה אסרו על הקמעונאיות למכור בהנחה את מוצריהן לחלוטין, ועקבו לראות היענות מוחלטת של הקמעונאיים לדרישותיהן.
נדבך נוסף שעלה בחקירה הוא המכירות און ליין. כדי למנוע תחרות גוצ'י אפילו אסרה על הקמעונאיים למכור מוצרים מסוימים מקו הביגוד שלה באתר האון ליין שלהם, כך שלא יהוו מתחרים בעצמם לאתר של גוצ'י. הנציבות האירופית החליטה לעקוב אחר שלושת המותגים יחד מאחר והפרקטיקות הלא חוקיות שהן נקטו בהם התרחשו לערך באותו זמן, בין 2015 ל-2023 כאשר קמעונאיים רבים שנבדקו החזיקו ומכרו מקווי המוצרים של שלושת החברות. בהודעה של הנציבות האירופית היא טענה כי שלושת החברות הפסיקו את הפרקטיקות הללו מיד עם תחילת החקירה ב-2023.
מותגי אופנה עילית, או כפי שמכונים על ידי הצרפתים, הוט קוטור, נשענים על היותם סמל סטטוס ושמים דגש על אלמנט היוקרה הנלווה למוצריהם. תיקים של לואווה או מגפיים של קלואי נחשבים לסמל סטטוס עבור מי שקונה אותם ומחשיבים אותם לסמל של שיק ועושר עבור מי שיכול להוציא אלפי דולרים על מוצר אחד בלבד. ירידה במחירים עלולה לפגוע בתדמית היקרה והיוקרתית שאותן חברות מנסות לשמר.
- ניסיון חדש לבלום את האיום הרוסי מהשמיים באירופה
- אדנוק מציעה לאיחוד האירופי ויתורים בדרך לרכישת קובסטרו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"באירופה, כל הצרכנים, מה שהם קונים, ובכל מקום שהם קונים אותו, און ליין או לא, ראויים ליתרונות של תחרות מחירים אמיתית", אמרה נציבת התחרות האירופית תרזה ריברה. ריברה הוסיפה כי "החלטה (על הקנסות) זו שולחת מסר חזק לתעשיית האופנה ומעבר לה שלא נסבול פרקטיקות מסוג זה באירופה, וכי תחרות הוגנת והגנת הצרכן חלות על כולם, באופן שווה."