טסלה
צילום: Istock

הטירוף סביב טסלה לא עוצר: מזנקת בעוד 8.7%

למרות הירידה החזויה במכירות של כלל סקטור הרכב, המשקיעים נוהרים למניה בשל הצפי כי 'החברה תציג רווחיות ארבעה רבעונים ברציפות. שיא של 20 מיליארד דולר בשורט נגד המניה
ארז ליבנה | (5)

היום קרו 2 דברים בטסלה (סימול: TSLA). הראשון זה שהחברה הודיעה על ביטול ייצור מודל Y הזול וגם על הורדת מחירו של הקרוסאובר מודל Y (היקר יותר) ב-3,000 דולר למחיר של 49,900 דולר.

זה יכול להיות סימן ל-2 דברים. האחד מעודד – ניסיון להיות תחרותי יותר בשוק. השני פחות מעודד – אין דרישה לרכבים במיתון. כנראה שזה שילוב של שניהם, כי טסלה כבר חתכה בחודש מאי במחירם של כמה וכמה דגמים. עם זאת, בטסלה ככל הנראה מגבירים את ייצור מודל ה-Y, מה שמהווה אינדיקטור להזמנות של הקרוסאובר.

 

הדבר השני שקרה זה שהמניה קופצת ב-8.7% בפתיחת המסחר. עכשיו איך מסבירים את זה? אפשר גם לשאול איך מניה שהייתה בתחילת השנה במחיר של 440 דולר, הגיעה לרמה שהיא עומדת כבר על מחיר של למעלה מ-1,550 דולר למניה?

 

פשוט. זה לא מעניין אף אחד. החברה, שמוכרת את רכביה מראש, מדווחת על קצב אספקת רכבים יותר מסביר, שיאפשר לה להיות רווחית. עכשיו טסלה הציגה רווחיות בכל שלושת הרבעונים שקדמו לרבעון הנוכחי וב-22 לחודש היא צפויה לחשוף את מאזניה. רווח והמניה תוכנס למדד ה-S&P 500. החברה דיווחה כי סיפקה למעלה מ-90 אלף רכבים ברבעון, כשברבעון שלפני סיפקה פחות רכבים ללקוחות ועדיין הייתה רווחית. זה לבד מספיק כדי לעשות במניה ראלי. 

עם זאת, שלא תטעו כניסה של החברה למדד הענק הזה, זה חדשות גדולות לא רק לטסלה, אלא גם ל-S&P. אם וכשתיכנס למדד, היא תהיה גדולה יותר מ-95% מהחברות האחרות במדד.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שרון 13/07/2020 20:59
    הגב לתגובה זו
    הפושעים הכלכליים בראשותו של הנשיא המעורער בנפשו יביאו את אמריקה לאבדון
  • 4.
    פשוט טירוף 13/07/2020 19:25
    הגב לתגובה זו
    עשתה כבר 100% בחודש, הכפילה את השווי , הוסיפה 150 מליארד לשויי שלה בחודש בודד. כשחברת הרכבים הכי גדולה אחריה - טויוטה -TM - שמוכרת פי 50 ויותר רכבים ממנה בשנה שווה כבר רקמחצית ממנה. אין הגיון פה. רק צער שלא קניתי ממנה במקוטם לנסות כל הזמן לעשות שורט על הבועה המטורפת הזאת
  • 3.
    דניאל 13/07/2020 17:52
    הגב לתגובה זו
    כשהיא תתחיל להרוויח המאזן שלה יושווה לכלל מאזני חברות הרכב בעולם ואז היא תתרסק,כרגע עולה על חלום שהמכונית שלה זה סוג של אייפון.
  • 2.
    ת ר ג י ל (ל"ת)
    ברוש 13/07/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 13/07/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    כניסת טסלה למדד s
אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס

מניית וויקס Wix Wix.com -1.05%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?



ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן
ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן - קרדיט: אלן צצקין



המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות  חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)
וול סטריט

למה עליבאבא מזנקת ונובו צונחת ומה קורה במניות הבולטות בוול סטריט?

טסלה דוחפת קדימה עם שבבי בינה מלאכותית - אלפבית עוקפת את מיקרוסופט - עליבאבא חוזרת למשחק; ומה קורה בחוזים העתידיים, באנבידיה ובביטקוין?



צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

החוזים על וול סטריט בעליות קלות. החוזה על הנאסד"ק בעלייה של 0.4%. אנבידיה בעלייה של 0.4%. בין המניות הבולטות - טסלה שלא יורדת מהכותרות.  

טסלה מציגה שבבים חדשים - היעד: שבב חדש בכל שנה

טסלה (Tesla 3.98%  ) מוסיפה כ-1.7% בטרום מסחר, לאחר שמנכ"ל החברה אילון מאסק הצהיר כי החברה כבר תכננה מיליוני שבבים מבוססי בינה מלאכותית לרכבים ולמרכזי נתונים. לדבריו, החברה כמעט סיימה לפתח את השבב AI5, וכבר החלה בעבודה על AI6 - עם מטרה להוציא לשוק שבב חדש מדי שנה.

מדובר בצעד שמרחיב את טסלה אל מעבר לרכב חשמלי בלבד - החברה פועלת לייצר בעצמה שבבים ולשלוט יותר בשרשרת האספקה הטכנולוגית שלה. עם זאת, מדובר ביעד שאפתני, שמלווה באתגרים תפעוליים וטכנולוגיים. המשקיעים ימשיכו לעקוב כדי לראות אם ההצהרות יובילו גם לתוצאות בפועל.


אנחנו מזמינים אתכם לוועידה הכלכלית של ביזפורטל שתתקיים בשבוע הבא - ראיון מיוחד עם יאיר לפידות, הצגת דירוג ביזפורטל למניות הפיננסים, שיחה עם מנכ"לים ומומחים על כיוון השוק, והשפעת ה-AI על השווקים לפרטים והרשמה



אלפבית מתקרבת לצמרת - שווי השוק עוקף את מיקרוסופט

אלפבית (Alphabet 4.55%  ) עולה בכ-2.3% ועוברת את מיקרוסופט בשווי שוק - לראשונה מאז 2018. שווי החברה מסתכם ב-3.75 טריליון דולר, עוד 5%-6% והיא כבר ב-4 טריליון.. העלייה מוסברת בהצלחה של גוגל לשכנע את השוק שהיא לא מפגרת בתחום הבינה המלאכותית, כולל מודל השפה Gemini 3, וביצועים כספיים חזקים ברבעונים האחרונים.