סופר מיקרו
צילום: טוויטר

בורחים בשיא? בכירים בסופר מיקרו מכרו מניות במיליונים

המכירות התרחשו לאחר הזינוק במניה שנבע מכך שסופר מיקרו הגישה את דוח הכספים השנתי (10-K), אשר הקל במידה רבה על החששות לגבי מעמדה של החברה בבורסת נאסד"ק

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סופר מיקרו


בתקופה סוערת של חוסר וודאות ותנודתיות, בכירים בסופר מיקרו קומפיוטר Super Micro Computer -6.43%  ניצלו את הזינוק האחרון במניה כדי למכור מניות. שני סגני נשיאים בכירים בחברה, סרה ליו וג'ורג' קאו, מכרו מניות בהיקף של מיליוני דולרים, תוך שהם מנצלים את עליית מחיר המניה בעקבות הגשת דוח ה-10K של החברה.


ביום 26 בפברואר, בעיצומה של עלייה חדה במחיר המניה, מכרה סרה ליו, אשר היא גם בת זוגו של מייסד החברה ומנכ"ל צ'רלס ליאנג, 46,293 מניות תמורת 2.3 מיליון דולרים. המכירה בוצעה במחיר ממוצע של 50.17 דולר למניה, כאשר מדובר היה במכירת כל המניות שהחזיקה בחשבון האישי שלה.


זמן קצר לאחר מכן, מכר ג'ורג' קאו, סגן נשיא בכיר אחר, 71,720 מניות בסך של 3.6 מיליון דולרים, במחיר ממוצע של 50.48 דולר למניה. לאחר המכירה, נותרו בידיו 19,449 מניות בחשבון האישי.


המכירות התרחשו לאחר שסופר מיקרו הגישה את דוח הכספים השנתי (10-K) באיחור, אשר הקל במידה רבה על החששות לגבי מעמדה של החברה בבורסת נאסד"ק. חברת הביקורת BDO אישרה כי הדוחות הכספיים מציגים באופן הוגן את המצב הכספי של החברה לשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני 2024.


עם זאת, השמחה הייתה קצרת מועד. לאחר עלייה של 12% ביום המסחר שלאחר הגשת הדוחות, צנחו מניות החברה ב-16% ביום המסחר העוקב, בעקבות דוח הרווחים של אנבידיה, אשר עורר חששות לגבי התקדמות הבינה המלאכותית. 


מעניין לציין כי מנכ"ל החברה, צ'רלס ליאנג, לא מכר מניות בתקופה זו. להפך, הוא קיבל אופציות לרכישת מיליון מניות במחיר של 45 דולר למניה, בעקבות עמידת החברה ביעדי הכנסות ומחיר מניה מסוימים. האופציות תקפות עד ה-14 בנובמבר 2033. ליאנג, אשר נותר בעל המניות הגדול ביותר בחברה עם 67.4 מיליון מניות, לא מכר מניות מאז דצמבר 2023, אז מכר 50,000 מניות תמורת 12.6 מיליון דולרים. עובדה זו מדגישה את האמון שלו בעתיד החברה, על אף התנודתיות האחרונה.


למרות הירידה החדה, מניות סופר מיקרו עדיין נסחרות בבורסת נאסד"ק, לאחר שהצליחה להגיש את הדוחות הכספיים ולעמוד בדרישות הבורסה. כעת, במחיר של 37.05 דולר, הירידה עומדת על 28% מהשיא שהושג ב-26 בפברואר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.