ולא נעבור ל..פרסומות: תוכנה ישראלית תסנן תשדירים
בעוד הברנז'ה הפרסומית מתכנסת בזכרון יעקב, מתפרסם היום כי סטודנטים מהמכללה למנהל פתחו תוכנה ייחודית, לדבריהם, שיכולה לסנן פרסומות טלוויזיה בזמן אמת. התוכנה הנקראת iRecord יכולה להשתלב בוידאו, ב-DVD המקליט, ואפילו במקליט הוידאו (PVR) הקיים, לדברי הסטודנטים.
על מנת להשמיש את המכשירים הנ"ל באופן עצמאי ובלתי תלוי, iRecord עושה שימוש במשדר/מקלט אינפרא אדום וע"י כך יש לה את היכולת ללמוד איך להקליט ואיך לעצור הקלטה של כל מכשיר ללא תלות ביצרן המכשיר. במקרה של ממיר דיגיטלי התוכנה תבחר גם את הערוץ המתאים.
התוכנה הזאת מצטרפת למגמה ההולכת וגוברת של אמצעים אלקטורניים להקלטת שידורי טלוויזיה תוך סינון הפסקות הפרסומות. כיום ניתן להקליט באמצעות מכשירי ה-tivo את המהדורות בשידור חי, להצטרף אליהן לאחר פרק זמן, ולצפות בהן תוך כדי דילוג על הפרסומות.
הסטודנטים גורסים כי בעת זיהוי פרסומות בזמן הקלטה התוכנה שלהם תעצור את ההקלטה וברגע שנגמרו הפרסומות התוכנה תמשיך את ההקלטה כרגיל. כמו כן בעת צפייה, כלומר כאשר לא מתבצעת הקלטה, לפי בחירתו של המשתמש התוכנה תוכל להשתיק את הטלוויזיה בזמן הפרסומות. אלגוריתם זיהוי הפרסומות מתבצע בזמן אמת על תמונת הטלוויזיה המוזנת דרך כרטיס לוכד וידאו.
פיתוח מעניין נוסף הוא יצירת התקשרות קבועה של התוכנה עם שרת אינטרנט מיועד בעזרת שם משתמש וסיסמא. דבר זה מאפשר שליטה מלאה מרחוק קביעת תוכניות הקלטה ממחשב מרוחק בנוחות של אתר אינטרנט ידידותי. כל זאת ע"י כניסה עם אותו שם וסיסמא לאתר האינטרנט המתווך המיועד. כלומר, תתאפשר הקלטת טלויזיה מהרשת מבלי להיות בבית, רעיון לא רע בכלל.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
