ולא נעבור ל..פרסומות: תוכנה ישראלית תסנן תשדירים
בעוד הברנז'ה הפרסומית מתכנסת בזכרון יעקב, מתפרסם היום כי סטודנטים מהמכללה למנהל פתחו תוכנה ייחודית, לדבריהם, שיכולה לסנן פרסומות טלוויזיה בזמן אמת. התוכנה הנקראת iRecord יכולה להשתלב בוידאו, ב-DVD המקליט, ואפילו במקליט הוידאו (PVR) הקיים, לדברי הסטודנטים.
על מנת להשמיש את המכשירים הנ"ל באופן עצמאי ובלתי תלוי, iRecord עושה שימוש במשדר/מקלט אינפרא אדום וע"י כך יש לה את היכולת ללמוד איך להקליט ואיך לעצור הקלטה של כל מכשיר ללא תלות ביצרן המכשיר. במקרה של ממיר דיגיטלי התוכנה תבחר גם את הערוץ המתאים.
התוכנה הזאת מצטרפת למגמה ההולכת וגוברת של אמצעים אלקטורניים להקלטת שידורי טלוויזיה תוך סינון הפסקות הפרסומות. כיום ניתן להקליט באמצעות מכשירי ה-tivo את המהדורות בשידור חי, להצטרף אליהן לאחר פרק זמן, ולצפות בהן תוך כדי דילוג על הפרסומות.
הסטודנטים גורסים כי בעת זיהוי פרסומות בזמן הקלטה התוכנה שלהם תעצור את ההקלטה וברגע שנגמרו הפרסומות התוכנה תמשיך את ההקלטה כרגיל. כמו כן בעת צפייה, כלומר כאשר לא מתבצעת הקלטה, לפי בחירתו של המשתמש התוכנה תוכל להשתיק את הטלוויזיה בזמן הפרסומות. אלגוריתם זיהוי הפרסומות מתבצע בזמן אמת על תמונת הטלוויזיה המוזנת דרך כרטיס לוכד וידאו.
פיתוח מעניין נוסף הוא יצירת התקשרות קבועה של התוכנה עם שרת אינטרנט מיועד בעזרת שם משתמש וסיסמא. דבר זה מאפשר שליטה מלאה מרחוק קביעת תוכניות הקלטה ממחשב מרוחק בנוחות של אתר אינטרנט ידידותי. כל זאת ע"י כניסה עם אותו שם וסיסמא לאתר האינטרנט המתווך המיועד. כלומר, תתאפשר הקלטת טלויזיה מהרשת מבלי להיות בבית, רעיון לא רע בכלל.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
