סמוטריץ': "העברת התקציב מתעכבת בגלל היועצים המשפטיים"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסיר הבוקר את הכפפות, במה שהוא מכנה "קמפיין השקר נגד 'הכספים הקואליציוניים'". סמוטריץ' כתב את הדברים כשברקע דיווחים על עיכובים בהעברת התקציב. "העברת התקציב בוועדת הכספים מתעכבת בגלל קשיים שמערימים פקידים ויועצים משפטיים על תקציב למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון. לא מדובר בשקל אחד נוסף אלא ביישום החלטת הממשלה שכבר עברה ובה אושרו כלל תקציבי המלחמה", כתב סמוטריץ' בחשבון הפייסבוק שלו. "חודשיים לתוך מלחמת חרבות ברזל ששינתה לחלוטין את תרחישי הייחוס הביטחוניים גם ביהודה ושומרון, חודשיים אחרי שכולם מבינים שצריך לחזק את מערכות ההגנה האזרחיות, חודשיים אחרי שמאות רבות של מיליוני שקלים (יותר ממיליארד!) הועברו לתקצוב מרכיבי ביטחון וכיתות כוננות בכל רחבי הארץ, חודשיים אחרי ושקל אחד עוד לא הועבר למרכיבי ביטחון בהתיישבות ביהודה ושומרון", הוא המשיך. "ולמה? כי כמה פקידים ויועצים משפטיים החליטו כנראה שהדם של המתיישבים פחות חשוב ושמה שבכל הארץ מוגדר כסף מקצועי ומועבר די בקלות, ביהודה ושומרון מוגדר כסף קואליציוני ודורש שורה של פרוצדורות וחוות דעת שעד כה לא בוצעו". "אם בישראל היתה תקשורת אמיתית היא היתה שואלת איך יתכן שחצי מיליון אזרחים ביהודה ושומרון מופקרים והתקציבים הביטחוניים הנדרשים להם מתעכבים כבר חודשיים. היא היתה תוקפת את הפקידים שמערימים קשיים ולא את הממשלה שמנסה לקדם", סיכם שר האוצר. "אני לא אתן להבחין בין דם לדם ולא אסכים להפלות לרעה חצי מיליון מתיישבים ביהודה ושומרון ולסכן את חייהם. לא במשמרת שלי. כשכל התקציבים שהוקצו בממשלה יכנסו לתוך התקציב שאמור להיות מאושר בימים הקרובים בכנסת התקציב יעבור. מציאות שבה פקידים ויועצים משפטיים מסכלים את מדיניות הממשלה ונמנעים מלהכניס לחוק תקציבים שהממשלה הורתה להם להכניס היא בלתי מתקבלת על הדעת, ובהקשר הנוכחי גם מסכנת חיים. "ושוב, לא מדובר על שקל אחד נוסף. הכל אושר בממשלה וצריך להיות בחוק. מרבית הסכום במשרד הפנים (לתקצוב שוטף של הרשויות כמו שנעשה בכל הארץ) ומיעוטו דרך החטיבה להתיישבות (מרכיבי ביטחון להתיישבות הצעירה בהתאם לתכנית שהוכנה בפיקוד המרכז). כל מי שאומר משהו אחר פשוט משקר. אני מקווה שביום הקרוב נסיים את כל הפרוצדורות והבירוקרטיות הנוראיות שמעמיסים עלינו הפקידים והיועצים המשפטיים והתקציב כולו יאושר".
- 6.לוחם במילואים 10/12/2023 18:15הגב לתגובה זוהיידה סמוטריץ. לא לוותר אני ומשפחתי לא סוג ב וחיינו גם חשובים. אני מתגורר בשומרון בזכות ולא בחסד. שומר על עם ישראל 24.7 ביחד עם כל משפחתי גם שאני לא במילואים. אם לא אנחנו מיישבים את השומרון יש מדינת חמאס על פאתי ראש העין תוך חמש דקות וכל דביל עם מרגמה 60 מנטרל את נתב"ג . וכן אני כבר 60 ומשהו יום במילואים (הצלתי בפועל אנשים בכפר עזה) וממש מתבאס לראות איך כלום לא השתנה. עדיין אני סוג ב והדם שלי שווה פחות בעינכם. כנראה שאם היה טבח 7.10 בשומרון אף אחד לא היה בא לעזור לנו
- 5.דרור 10/12/2023 17:13הגב לתגובה זוכסף קואליציוני עדיפות ראשונה, כספים למלחמה ולמשרתי מילואים ותושבי הדרום נדחקו לצד.
- המגיב 11/12/2023 19:54הגב לתגובה זו20 מיליארד כל שנה - מחצית מסך הגירעון השנתי
- 4.תפסיק להיות איגיוט ולחשוב שאנחנו כולנו מטומטמים . 10/12/2023 16:35הגב לתגובה זותפסיק להיות איגיוט ולחשוב שאנחנו כולנו מטומטמים . זה הכב שלנו ממסים שאתה גונב לטובת הסקטור שלך . כתה שר אוצר פושע
- 3.מירית 10/12/2023 16:24הגב לתגובה זוהבוזזים הדתיים השתלטו על הקופה.
- המגיב 11/12/2023 19:56הגב לתגובה זו20 מיליארד כל שנה
- 2.שקרן, הפקרתם את הקיבוצים כי הם לא בוחרים שלכם, נבלות! (ל"ת)מישל 10/12/2023 16:19הגב לתגובה זו
- המגיב 11/12/2023 19:55הגב לתגובה זוונפנף את ההתראות שקיבל מצתפיתניות
- 1.טל גת 10/12/2023 15:52הגב לתגובה זואיו"ש - המון מאחזים מבודדים לא חוקיים, לוקחים המון משאבים מהמדינה. ואתה מספר לי סיםורים ומאשים את הפקידים ?
- מונה 10/12/2023 16:22הגב לתגובה זואכן מיותרים. כמו גם התמיכות לאברכים הפרזיטים.
- על איזה משאבים אתה מדבר ???הם לא מקבלים שקל מהמדינה!!! (ל"ת)ר 10/12/2023 16:19הגב לתגובה זו
- זה העוטף שלך.יה מהעבולתגיד תודה זה העוטף שלך.תתעורר (ל"ת)כ.ד 10/12/2023 16:18הגב לתגובה זו
רו"ח ענת דואני, צילום: כרמית קלייןהפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
חושבים שכבר שמעתם הכול על בדיקות סוף שנה? בראיון מקיף, רו"ח עינת דואני, מומחית למיסוי, מפרטת מה כדאי לעשות ב-15 ימים שנשארו לנו; עצות שרלוונטיות לשכירים, למשקיעים גם לבעלי חברות: דיברנו על חברות ארנק, רווחים כלואים
וגילוי מרצון, ועד מימוש ניירות ערך בהפסד ועסקאות קריפטו; מה אתם חייבים לבצע לפני סוף השנה ומה יכול להמתין להמשך
לפני שאתם ממשיכים הלאה וחושבים שכנראה שמעתם כבר את כל מה שאפשר לשמוע על "בדיקות סוף שנה" ואף אחד כבר לא יכול לחדש לכם, תעצרו. דווקא בחלון הזמן שאנחנו נמצאים בו, סה"כ 15 ימים לסוף שנת המס, יש לא מעט החלטות שיכולות להשפיע בפועל על חבות המס שלכם. בין אם
אתם משקיעים בשוק ובין אם אתם בעלי חברה. אגב, זה לא 'טריקים' ואין כאן חלילה עקיפה של החוק, אלא תכנון מס לגיטימי, כזה שהחוק מאפשר ובמקרים מסוימים יש אפילו צפיה שתעשו את זה. לחלק מכם המשמעות יכולה להיות חיסכון של אלפי שקלים, ולאחרים אפילו הרבה מעבר לזה.
סוף שנת מס תמיד מגיע עם אותה שאלה שחוזרת על עצמה: מה עוד אפשר לעשות עכשיו, רגע לפני שהשנה נסגרת, ומה כבר מאוחר מדי לדחות לינואר. אלא שלדברי רו"ח עינת דואני, מומחית לענייני מיסוי, השאלה הזאת רחוקה מלהיות רק שאלה טכנית
של תזמון. "יש פער מאוד גדול בין דברים שאפשר להשלים בדיעבד במסגרת הדוחות, לבין פעולות שאם לא נעשו בפועל בתוך שנת המס", היא אומרת. "יש דברים שאם לא עשיתם בשנת המס הקודמת, בדיקה בינואר לא תמיד תעזור, אפילו אם הכול היה נכון על הנייר".
יש מהלכים שאפשר
לסגור גם אחרי סיום השנה, דרך התאמות חשבונאיות, אבל יש לא מעט פעולות שבהן הזמן עצמו הוא הגורם המכריע. אם הן לא בוצעו עד 31 בדצמבר, הן לא ייספרו לשנה הזאת ולא משנה כמה מוקדם תפתחו את הדוחות בינואר.
אז מה חייב לקרות עכשיו כדי שישפיע על המס, ואיזה משימות אפשר להשאיר להמשך?
"יש דברים שמאחר והם נמדדים לפי תקופת שנת המס, אם אנחנו רוצים שהם ייכנסו לאותה משבצת, לאותה קופסה, אנחנו חייבים לבצע אותם עד ה-31 בדצמבר", היא מסבירה. "אם עושים אותם אחרי, זה כבר נכנס לשנה העוקבת, ואין דרך לתקן את זה בדיעבד" חשוב להבחין בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות משפטיות ומעשיות, "יש הפרשות שונות, כמו הפרשה לחוב אבוד או לירידת ערך, שאפשר לבצע לפני הגשת הדוחות, במסגרת התאמות חשבונאיות. אבל לא תמיד מכירים בהן לצורכי מס. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות שמשפיעות ישירות על המס, יש דברים שחייבים להיעשות בפועל בתוך שנת המס".
- תושב אילת חשוד בהעלמת הכנסות של מיליון שקל
- "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמה טובה לזה היא חלוקת דיבידנד. רבים מבעלי חברות מניחים שכל עוד את המס על הדיבידנד אפשר לשלם בתחילת השנה הבאה, גם עצם ההחלטה על החלוקה יכולה להמתין לינואר. בפועל, זה לא עובד כך. חלוקת דיבידנד אינה פעולה חשבונאית שניתן "להשלים בדיעבד", אלא החלטה משפטית לכל דבר. "גם אם את המס עצמו משלמים בינואר או בפברואר, ההחלטה המשפטית חייבת להתקבל עד סוף השנה. צריך פרוטוקול, החלטה של הדירקטוריון ושל האספה הכללית. מי שרוצה שדיבידנד ייחשב לשנת 2025, חייב שהמסמכים המשפטיים יראו שהחלוקה בוצעה השנה. אחרת זה פשוט לא זה".

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי
דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות
הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.
לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.
