טסים לחופש בחו"ל? תיזהרו שלא יעבדו עליכם; פער של מעל 100% בביטוח החופשות בין החברות
ישראלים אוהבים לטוס לחו"ל, זה לא סוד. מחירי החופשות בחוץ לארץ זולים יותר באתרים הקרובים לישראל מהעלויות של חופשה בארץ, ולכן חופשה בחו"ל בשנים האחרונות הפכה לחיסכון כספי לישראלים שנוסעים לנופש עם המשפחה בחו"ל. כבר לא מדובר בפינוק של עשירים כמו בעבר.
אתר WOBI בדק את עלויות הביטוח לטסים לחופשה בחו"ל הקיץ וגילה פער של יותר מ-100% במחיר ביטוח הנסיעה לחו"ל. כך בהשוואת מחיר ביטוח לחופשה של 10 ימים בתאילנד, לזוג הורים ו-2 ילדים, ההצעה הזולה ביותר שהתקבלה עמדה על 178 דולר בעוד שההצעה היקרה ביותר עמדה על 358 דולר.
הצעות הביטוח משקפות פער של יותר מפי 2, פער של 180 דולר לביטוח הכולל ביטוח בסיס, תוספת כבודה, איתור וחילוץ, צד ג', ספורט אתגרי, ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור, קיצור או ביטול הנסיעה.
- סקר AON חושף: 100 מיליארד דולר של נזק ביטוחי מאסונות טבע
- טענה שאיבדה צמיד יקר - כלל טענה שזה ניסיון למרמה; מה קבעה השופטת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צילום: FREEPIK
בהשוואה נוספת שערכו באתר לביטוח נסיעה שכולל את אותם הסעיפים בנוסף להרחבת דברי ערך ל-2 פריטים (מחשב נייד + טלפון נייד), לחופשה של 11 ימים בהולנד, של זוג הורים ו-2 ילדים, ההצעה הזולה ביותר עמדה על 224 דולר, בעוד הצעה היקרה ביותר עמדה על 423 דולר, פער של 88%, דהיינו 199 דולר בין הצעות חברות הביטוח.
מדובר בפערים לא קטנים גם כאשר מדובר בחופשה קצרה יותר לזוג ללא ילדים, שנוסע לאיטליה למשך 4 ימים, בהשוואת המחיר לביטוח שכולל כבודה ואת סעיף קיצור-ביטול, הצעת הביטוח הזול ביותר עמדה על 25 דולר לעומת 60 דולר שהייתה ההצעה היקרה ביותר פער של 140%, 35 דולר עבור אותה ההצעה.
- מודיס מתעלמת מהמציאות; הדירוג של ישראל צריך לעלות וזו עובדה
- הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה...
צילום: PEXELS
פערים עצומים בכיסוי של מאות אחוזים
גם בתנאי כיסויי הביטוח עולים פערים ולאו דווקא לטובת הביטוח היקר יותר אלא בדיוק להיפך באופן מפתיע. הביטוחים היקרים יותר נותנים לכם כיסוי קטן יותר באופן משמעותי.
בסעיף כיסוי טיפולי החירום בשיניים, חברת הביטוח שמציעה את הביטוח היקר יותר, מגבילה את סכום הכיסוי לטיפול חירום בשיניים עד לסכום של 550 דולר, בעוד שהחברה עם מחיר הביטוח הזול ביותר, מאפשרת כיסוי עד לסכום 1,500 דולר וחברה נוספת, אינה מגבילה את סכום הכיסוי.
כמו כן, בסעיף 'דברי ערך', אחת החברות עם הצעת הביטוח הזולה יותר, מאשרת כיסוי של עד 2,000 דולר במקרה של אבדן או גניבת הטלפון הנייד, בעוד שהחברה עם הצעת הביטוח היקרה יותר מגבילה את סכום הכיסוי ל-800 דולר כלומר, פער של 1,200 דולר בכיסוי עצמו.
קרן לובינסקי, חתמת ראשית בחברת Wobi: "חשוב לשים לב לא לבחון רק את עלות הביטוח אלא גם את הכיסויים עצמם להשוות בין - עלות הביטוח, גובה הכיסוי וגובה ההשתתפות העצמית. רכישת הביטוח המתאים ביותר עשויה להיות קריטית במקרה בו נדרשים להפעיל את הביטוח, כך שמאוד חשוב לבדוק, להשוות ולוודא חסכון כספי וכיסוי מיטבי לכל ימי החופשה".
- 2.zev 31/07/2023 15:36הגב לתגובה זוהאם נלקח בחשבון הגיל של המבוטח
- 1.אחד העם 11 31/07/2023 09:50הגב לתגובה זואיזו חברה נותנת הכיסוי הרחב ביותר ?

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מודיס מתעלמת מהמציאות; הדירוג של ישראל צריך לעלות וזו עובדה
בסוכנות הדירוג מודי'ס מציינים כי ההסכם בעזה הוא התפתחות חיובית אם כי בסוכנות לא משנים את הדירוג; במשרד האוצר מרוצים: השווקים כבר משקפים אמון בכלכלה הישראלית; למה במודיס מנותקים מהמציאות?
חברת הדירוג מודי'ס פרסמה אמש עדכון על ישראל הכולל ניתוח כלכלי בעקבות חתימת ההסכם בין ישראל לחמאס בשבוע שעבר.
בדו"ח נכתב כי ההסכם מהווה התפתחות חיובית לדירוג האשראי של ישראל (Baa1, תחזית שלילית), שכן הוא מאפשר לממשלה
להפנות משאבים חזרה לכלכלה ולצמצום הגירעון. עם זאת, במודי'ס מבהירים כי השפעה ממשית על הדירוג תגיע רק אם ההסכם יישמר לאורך זמן ויעבור מעבר לשלב הראשון, כולל שיקום בעזה, ומעלים את התחזיות לצמיחה בהמשך.
מודיס מנותקים
במבט ראשוני נראה שההודעה של מודי'ס חיובית למרות שבקריאה מעמיקה יותר עולות שתי נקודות שמחלישות את אמינות המסר: התחזית המאוחרת מדי להורדת הריבית, והקישור התמוה בין דירוג האשראי של ישראל לשיקום הכלכלה בעזה.
ראשית, ההנחה שהורדת ריבית בישראל תתרחש
רק בתחילת 2026 נראית מנותקת מהמציאות בשטח. סביבת האינפלציה כבר מתמתנת וקיבלנו הפתעה חיובית במיוחד במדד המחירים האחרון, השקל התחזק, והפעילות הריאלית מראה סימני האטה בנתוני התמ"ג של הרבעון השני, כל אלה מגבירים את הסבירות שבנק ישראל יחל בצעדים מוקדמים יותר, כנראה
כבר בהחלטה הקרובה. התחזית של מודי'ס, שמרמזת בעקיפין על רצון לראות מדיניות מוניטרית זהירה יותר, עשויה להתפרש כלחץ עקיף על הבנק המרכזי דווקא בשלב שבו הוא שוקל להקל על המשק.
בעיה נוספת היא הקישור שמודי'ס עושה בין התאוששות כלכלית בישראל לבין שיקום עזה. נכון ששקט ביטחוני ויציבות אזורית תורמים לסנטימנט, אך הצגת השיקום בעזה כתנאי מרכזי לשיפור בדירוג האשראי של ישראל נראית שנויה במחלוקת במקרה הטוב. הכלכלה הישראלית מבוססת על מנועי צמיחה פנימיים, טכנולוגיה, יצוא וחדשנות, והיא אינה תלויה באופן ישיר במידת ההתקדמות בשיקום הכלכלה העזתית. הקישור הזה מעלה סימני שאלה לגבי סדרי העדיפויות של מודי'ס וההבנה של מבנה הכלכלה המקומית ואת רמת ההפרדה בין השיקולים הכלכליים לבין הפוליטיים-אזוריים.
- מודיס והדירוג, ריבית בנק ישראל ושאר ירקות
- מודי'ס לא מתרגשת מעובדות ובוחרת לראות שחורות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7