פלסאון
צילום: פלסאון

תמורת 60 מליון שקל: פלסאון רוכשת שליטה בחברת פתרונות ההשקיה גלקון

החברה שבשליטת קיבוץ מעגן מיכאל תחזיק ב-60% מהמניות של גלקון, שצפויה לחוות השנה ירידה ברווח התפעולי
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה גלקון פלסאון

יצרנית המוצרים הטכניים מפלסטיק, חברת פלסאון תעשיות -0.89% , רוכשת את השליטה בחברת גלקון. התמורה: 60 מיליון שקל. פלסאון נמצאת בשליטת קיבוץ מעגן מיכאל (69%) וגלקון בשליטה של קיבוץ כפר בלום. 

לאחר הרכישה פלסאון תחזיק ב-60% מהמניות של חברת גלקון. על פי הדוח, 40% מהרכישה, 23.5 מיליון שקל, יהיו דרך הקצאת מניות לפלסאון. היתרה, 36.5, יהיה דרך רכישת מניות קיימות בתוך החברה.

גלקון עוסקת בפתרונות השקיה ממוחשבים. היא מתמחה בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ממוחשבות לשימוש בגינות ביתיות, בגינון מקצועי ומוניציפאלי, בחקלאות ובתשתיות קרקע. פלסאון תעשיות עוסקת בייצור ושיווק מוצרי חיבור לצנרת להובלת מים וגז. כמו כן, היא מספקת מוצרים לענף הלול ומוצרים סניטריים. מדובר באחת החברות הגדולות בישראל בענף תעשיית הפלסטיק.

בדוח צוין כי החברה מתכננת לממן את העסקה ממקורות עצמיים. בנוסף, עד למועד השלמת העסקה, יוחלט האם לממן את העסקה גם באמצעות קבלת אשראי מבנקים.

עוד צוינו בדוח, הנתונים הכספיים של חברת גלקון. לפי הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי, החברה רשמה ירידה משמעותית של 50% ברווח הנקי - 17.9 מיליון לעומת 34 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, הרווח התפעולי של החברה ירד ל-3.4 מיליון שקל (בששת החודשים הראשונים של השנה). בשנת 2021 החברה רשמה רווח תפעולי של 10.5 מיליון שקל ולכן היא צפויה לחוות ירידה השנה. בשנת 2020 הסתכם הרווח התפעולי ב-9.4 מיליון שקל.

בשנה האחרונה צנחה מניית פלסאון ב-40% למחיר של 13.7 שקל למניה. גם הדוחות הכספיים שהציגה החברה ברבעון השלישי הראו ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון השלישי של 2022 (17.9 מיליון שקל) לעומת 34 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד הרווח הנקי של החברה ב-37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (76 מיליון שקל). את עיקר השחיקה ברווחים מסבירים בחברה עקב הגידול בעלויות ההובלה בשנה האחרונה.

מניית פלסאון רשמה השנה ירידה של 37%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.