"תכנית המיליון" של משרד התחבורה אושרה היום בישיבת הממשלה
ממשלת ישראל אישרה היום רגע לפני פיזור הכנסת המתוכנן את תכנית המיליון של משרד התחבורה בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי. מטרתה העיקרית של התכנית היא להביא להפחתת 5% מהנסיעות ברכב הפרטי, שהן מיליון נסיעות ביום, תוך שנה.
התוכנית, שגובשה יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, כוללת עשרות צעדים שיאפשרו את תיקון העיוותים המתמרצים שימוש ברכב פרטי, לצד חיזוק הזרועות המרכיבות את מערך התחבורה הציבורית והאצת פרוייקטים להפחתת הנסיעה ברכב הפרטי. התוכנית מחולקת למספר משפחות תוכן – שיפור מערך התחבורה הציבורית, ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי, שינויים בעולם העבודה והאצת תהליכים.
בין הצעדים:
הקמת 120 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צים ונר"תים) בכל רחבי הארץ, אשר יאכפו לראשונה על ידי יחידה לאכיפה בנתיבים יעודיים בין-עירוניים.
שיפור תנאי הנהגות והנהגים, לרבות חיזוק הביטחון האישי, הקמת עוד 100 חדרי מנוחה לנהגות ונהגים נוסף ל-85 שכבר הוקמו, והשקעת כסף מתקציב משרד התחבורה, שמתקיים לגביו בימים אלה שיח ומו"מ, לטובת שיפור תנאי ההעסקה.
עובדות ועובדי המגזר הציבורי יהיו זכאים לסעיף "ניידות", הזהה לרכיב אחזקת הרכב, זאת מבלי להחזיק רכב, צעד שיוביל בפועל לתוספת של כ-1000 ₪ לעובד/ת מדי חודש.
- למה באמת מוציאה ריסקיפייד את הכסף מישראל והאם מודי'ס באמת הורידה דירוג לישראל?
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בעולם העבודה:
תקודם תוכנית לעידוד נסיעות שיתופיות בעשרות מיליונים.
לא נסעת – לא שילמת: קידום מהלך עם רשות שוק ההון להטבות למי שלא עושה שימוש יוממי ברכב הפרטי.
הרחבת העבודה מהבית והקמת מרכזי יוממות.
הוספת תוספות שירות לאזורי תעסוקה.
האצת פרוייקטים:
הרחבת שעות עבודה בפרוייקטי הסעת המונים.
סילוק מהיר של מפגעי דרך, לרבות תאונות וחסמים שונים בכבישים לשחרור התנועה – בשיתוף משטרת ישראל.
מיצוי החדשנות הישראלית באמצעות זירוז ניסויים להטמעת טכנולוגיות תחבורתיות – רמזורים חכמים, מרכזי ניהול תנועה, ספירת רכבים, פרוייקטי רחפנים.
האצת שירותים דיגיטליים בכל משרדי הממשלה – להורדת הצורך בנסיעה לצורך קבלת שירות.
אוריינות תחבורתית לדור העתיד - חינוך לתחבורה ציבורית, רכיבה והליכה כבר מהגן ובית הספר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "תוכנית המיליון" היא בשורה לציבור הישראלי והיא צעד מיידי להורדת העומס והגודש בכבישים. התוכנית הזאת היא דוגמא מושלמת של היפוך הפירמידה שאנחנו מובילות מיומי הראשון במשרד, ששמה את התחבורה הציבורית בראש. הצעדים האלה מתוקצבים מתקציב משרד התחבורה, הם לא מושפעים מהמצב הפוליטי והם ישלימו את הצעדים שכבר עשינו ונעשה. אני שמחה וגאה בתוכנית מקצועית, כוללת ואפקטיבית שתצמצם את השימוש ברכב הפרטי ותסייע בהורדת הפקקים.
- 2.אנונימי 27/06/2022 07:32הגב לתגובה זותחבורה זמינה הקצעת נתיב בצורה חכמה
- 1.נוסעת 26/06/2022 23:41הגב לתגובה זותדירות האוטובוסים מאוד גרועה ולכן אין מנוס מרכב פרטי. אם צריך להמתין 20-30 דקות בין אוטובוס לאוטובוס זה המון סמן יקר. נהגים שעושים מה דבראש שלהם. חוסר איכפתיות של מדרד התחבורה לתלונות הנוסעים וכו. כל אלה גורמים לאנשים להחזיק רכב פרטי
רו"ח ענת דואני, צילום: כרמית קלייןהפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
חושבים שכבר שמעתם הכול על בדיקות סוף שנה? בראיון מקיף, רו"ח עינת דואני, מומחית למיסוי, מפרטת מה כדאי לעשות ב-15 ימים שנשארו לנו; עצות שרלוונטיות לשכירים, למשקיעים גם לבעלי חברות: דיברנו על חברות ארנק, רווחים כלואים
וגילוי מרצון, ועד מימוש ניירות ערך בהפסד ועסקאות קריפטו; מה אתם חייבים לבצע לפני סוף השנה ומה יכול להמתין להמשך
לפני שאתם ממשיכים הלאה וחושבים שכנראה שמעתם כבר את כל מה שאפשר לשמוע על "בדיקות סוף שנה" ואף אחד כבר לא יכול לחדש לכם, תעצרו. דווקא בחלון הזמן שאנחנו נמצאים בו, סה"כ 15 ימים לסוף שנת המס, יש לא מעט החלטות שיכולות להשפיע בפועל על חבות המס שלכם. בין אם
אתם משקיעים בשוק ובין אם אתם בעלי חברה. אגב, זה לא 'טריקים' ואין כאן חלילה עקיפה של החוק, אלא תכנון מס לגיטימי, כזה שהחוק מאפשר ובמקרים מסוימים יש אפילו צפיה שתעשו את זה. לחלק מכם המשמעות יכולה להיות חיסכון של אלפי שקלים, ולאחרים אפילו הרבה מעבר לזה.
סוף שנת מס תמיד מגיע עם אותה שאלה שחוזרת על עצמה: מה עוד אפשר לעשות עכשיו, רגע לפני שהשנה נסגרת, ומה כבר מאוחר מדי לדחות לינואר. אלא שלדברי רו"ח עינת דואני, מומחית לענייני מיסוי, השאלה הזאת רחוקה מלהיות רק שאלה טכנית
של תזמון. "יש פער מאוד גדול בין דברים שאפשר להשלים בדיעבד במסגרת הדוחות, לבין פעולות שאם לא נעשו בפועל בתוך שנת המס", היא אומרת. "יש דברים שאם לא עשיתם בשנת המס הקודמת, בדיקה בינואר לא תמיד תעזור, אפילו אם הכול היה נכון על הנייר".
יש מהלכים שאפשר
לסגור גם אחרי סיום השנה, דרך התאמות חשבונאיות, אבל יש לא מעט פעולות שבהן הזמן עצמו הוא הגורם המכריע. אם הן לא בוצעו עד 31 בדצמבר, הן לא ייספרו לשנה הזאת ולא משנה כמה מוקדם תפתחו את הדוחות בינואר.
אז מה חייב לקרות עכשיו כדי שישפיע על המס, ואיזה משימות אפשר להשאיר להמשך?
"יש דברים שמאחר והם נמדדים לפי תקופת שנת המס, אם אנחנו רוצים שהם ייכנסו לאותה משבצת, לאותה קופסה, אנחנו חייבים לבצע אותם עד ה-31 בדצמבר", היא מסבירה. "אם עושים אותם אחרי, זה כבר נכנס לשנה העוקבת, ואין דרך לתקן את זה בדיעבד" חשוב להבחין בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות משפטיות ומעשיות, "יש הפרשות שונות, כמו הפרשה לחוב אבוד או לירידת ערך, שאפשר לבצע לפני הגשת הדוחות, במסגרת התאמות חשבונאיות. אבל לא תמיד מכירים בהן לצורכי מס. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות שמשפיעות ישירות על המס, יש דברים שחייבים להיעשות בפועל בתוך שנת המס".
- תושב אילת חשוד בהעלמת הכנסות של מיליון שקל
- "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמה טובה לזה היא חלוקת דיבידנד. רבים מבעלי חברות מניחים שכל עוד את המס על הדיבידנד אפשר לשלם בתחילת השנה הבאה, גם עצם ההחלטה על החלוקה יכולה להמתין לינואר. בפועל, זה לא עובד כך. חלוקת דיבידנד אינה פעולה חשבונאית שניתן "להשלים בדיעבד", אלא החלטה משפטית לכל דבר. "גם אם את המס עצמו משלמים בינואר או בפברואר, ההחלטה המשפטית חייבת להתקבל עד סוף השנה. צריך פרוטוקול, החלטה של הדירקטוריון ושל האספה הכללית. מי שרוצה שדיבידנד ייחשב לשנת 2025, חייב שהמסמכים המשפטיים יראו שהחלוקה בוצעה השנה. אחרת זה פשוט לא זה".

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.
העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.
לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.
בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.
- ישראל נכנסת למירוץ - 120 מיליון שקל להקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית
- נתניהו: "ישראל בבידוד מדיני, ניאלץ להתנהל ככלכלה אוטרקית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
