"תכנית המיליון" של משרד התחבורה אושרה היום בישיבת הממשלה
ממשלת ישראל אישרה היום רגע לפני פיזור הכנסת המתוכנן את תכנית המיליון של משרד התחבורה בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי. מטרתה העיקרית של התכנית היא להביא להפחתת 5% מהנסיעות ברכב הפרטי, שהן מיליון נסיעות ביום, תוך שנה.
התוכנית, שגובשה יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, כוללת עשרות צעדים שיאפשרו את תיקון העיוותים המתמרצים שימוש ברכב פרטי, לצד חיזוק הזרועות המרכיבות את מערך התחבורה הציבורית והאצת פרוייקטים להפחתת הנסיעה ברכב הפרטי. התוכנית מחולקת למספר משפחות תוכן – שיפור מערך התחבורה הציבורית, ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי, שינויים בעולם העבודה והאצת תהליכים.
בין הצעדים:
הקמת 120 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צים ונר"תים) בכל רחבי הארץ, אשר יאכפו לראשונה על ידי יחידה לאכיפה בנתיבים יעודיים בין-עירוניים.
שיפור תנאי הנהגות והנהגים, לרבות חיזוק הביטחון האישי, הקמת עוד 100 חדרי מנוחה לנהגות ונהגים נוסף ל-85 שכבר הוקמו, והשקעת כסף מתקציב משרד התחבורה, שמתקיים לגביו בימים אלה שיח ומו"מ, לטובת שיפור תנאי ההעסקה.
עובדות ועובדי המגזר הציבורי יהיו זכאים לסעיף "ניידות", הזהה לרכיב אחזקת הרכב, זאת מבלי להחזיק רכב, צעד שיוביל בפועל לתוספת של כ-1000 ₪ לעובד/ת מדי חודש.
- למה באמת מוציאה ריסקיפייד את הכסף מישראל והאם מודי'ס באמת הורידה דירוג לישראל?
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בעולם העבודה:
תקודם תוכנית לעידוד נסיעות שיתופיות בעשרות מיליונים.
לא נסעת – לא שילמת: קידום מהלך עם רשות שוק ההון להטבות למי שלא עושה שימוש יוממי ברכב הפרטי.
הרחבת העבודה מהבית והקמת מרכזי יוממות.
הוספת תוספות שירות לאזורי תעסוקה.
האצת פרוייקטים:
הרחבת שעות עבודה בפרוייקטי הסעת המונים.
סילוק מהיר של מפגעי דרך, לרבות תאונות וחסמים שונים בכבישים לשחרור התנועה – בשיתוף משטרת ישראל.
מיצוי החדשנות הישראלית באמצעות זירוז ניסויים להטמעת טכנולוגיות תחבורתיות – רמזורים חכמים, מרכזי ניהול תנועה, ספירת רכבים, פרוייקטי רחפנים.
האצת שירותים דיגיטליים בכל משרדי הממשלה – להורדת הצורך בנסיעה לצורך קבלת שירות.
אוריינות תחבורתית לדור העתיד - חינוך לתחבורה ציבורית, רכיבה והליכה כבר מהגן ובית הספר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "תוכנית המיליון" היא בשורה לציבור הישראלי והיא צעד מיידי להורדת העומס והגודש בכבישים. התוכנית הזאת היא דוגמא מושלמת של היפוך הפירמידה שאנחנו מובילות מיומי הראשון במשרד, ששמה את התחבורה הציבורית בראש. הצעדים האלה מתוקצבים מתקציב משרד התחבורה, הם לא מושפעים מהמצב הפוליטי והם ישלימו את הצעדים שכבר עשינו ונעשה. אני שמחה וגאה בתוכנית מקצועית, כוללת ואפקטיבית שתצמצם את השימוש ברכב הפרטי ותסייע בהורדת הפקקים.
- 2.אנונימי 27/06/2022 07:32הגב לתגובה זותחבורה זמינה הקצעת נתיב בצורה חכמה
- 1.נוסעת 26/06/2022 23:41הגב לתגובה זותדירות האוטובוסים מאוד גרועה ולכן אין מנוס מרכב פרטי. אם צריך להמתין 20-30 דקות בין אוטובוס לאוטובוס זה המון סמן יקר. נהגים שעושים מה דבראש שלהם. חוסר איכפתיות של מדרד התחבורה לתלונות הנוסעים וכו. כל אלה גורמים לאנשים להחזיק רכב פרטי
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.
מילואימניקים. קרדיט: Xהבנות בין האוצר למשרד הביטחון - תקציב של 112 מיליארד שקל בשנה
משרדי האוצר והבטחון הגיעו להבנות: חיזוק בטחון המדינה לצד שמירה על איתנות כלכלית אחרי שיח ממושך ודיונים מקצועיים רבים שנערכו בשבועות האחרונים בין נציגי מערכת הבטחון לנציגי משרד האוצר, הבוקר הגיעו המשרדים לסיכום תקציבי של גובה הוצאות הבטחון לשנת 2026, והוא יעמוד על 112 מליארד ש"ח. מדובר בתוספת של 47 מליארדי ש"ח ביחס לתקציב הבטחון לשנת 2023 ערב המלחמה.
המסגרת שאושרה מאפשרת שלא להשית העלאת מיסים על אזרחי ישראל בשנה הקרובה ואף להביא במסגרת תקציב המדינה הקלות במיסים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני מברך את מערכת הבטחון על הסיכומים. אנחנו מקצים תקציב עתק להתעצמות הצבא השנה, אך גם כזה שמאפשר לנו להחזיר את מדינת ישראל למסלול של צמיחה והקלה על האזרחים".
הסכום שנקבע - 112 מיליארד שקל נמוך בכ־32 מיליארד שקל מדרישות הצבא המקוריות, שהסתכמו ב‑144 מיליארד שקל. טיוטת חוק ההסדרים המקורית כללה ביטול הטבה מיוחדת שניתנה לגמלאי מערכת הביטחון, קיזוז חלק מההיוון או מענקי הפרישה מתקרת ההון הפטורה ממס. בפועל, מדובר על המרה שבמקרה של גמלאים רבים הייתה מורידה את המס באופן משמעותי. בסוף הדיונים הוסרו כל הסעיפים האלה מהנוסח. גם סעיף שדיבר על קיזוז קצבת פנסיה כשבאותו זמן מקבלים קצבת עבודה מחדש, נפל, מה שמשאיר את המצב הקיים ללא שינוי.
