"תכנית המיליון" של משרד התחבורה אושרה היום בישיבת הממשלה
ממשלת ישראל אישרה היום רגע לפני פיזור הכנסת המתוכנן את תכנית המיליון של משרד התחבורה בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי. מטרתה העיקרית של התכנית היא להביא להפחתת 5% מהנסיעות ברכב הפרטי, שהן מיליון נסיעות ביום, תוך שנה.
התוכנית, שגובשה יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, כוללת עשרות צעדים שיאפשרו את תיקון העיוותים המתמרצים שימוש ברכב פרטי, לצד חיזוק הזרועות המרכיבות את מערך התחבורה הציבורית והאצת פרוייקטים להפחתת הנסיעה ברכב הפרטי. התוכנית מחולקת למספר משפחות תוכן – שיפור מערך התחבורה הציבורית, ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי, שינויים בעולם העבודה והאצת תהליכים.
בין הצעדים:
הקמת 120 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צים ונר"תים) בכל רחבי הארץ, אשר יאכפו לראשונה על ידי יחידה לאכיפה בנתיבים יעודיים בין-עירוניים.
שיפור תנאי הנהגות והנהגים, לרבות חיזוק הביטחון האישי, הקמת עוד 100 חדרי מנוחה לנהגות ונהגים נוסף ל-85 שכבר הוקמו, והשקעת כסף מתקציב משרד התחבורה, שמתקיים לגביו בימים אלה שיח ומו"מ, לטובת שיפור תנאי ההעסקה.
עובדות ועובדי המגזר הציבורי יהיו זכאים לסעיף "ניידות", הזהה לרכיב אחזקת הרכב, זאת מבלי להחזיק רכב, צעד שיוביל בפועל לתוספת של כ-1000 ₪ לעובד/ת מדי חודש.
- למה באמת מוציאה ריסקיפייד את הכסף מישראל והאם מודי'ס באמת הורידה דירוג לישראל?
- מירי רגב הופכת את נתיב פלוס 3 בדרך מתל אביב לירושלים לפלוס 2
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בעולם העבודה:
תקודם תוכנית לעידוד נסיעות שיתופיות בעשרות מיליונים.
לא נסעת – לא שילמת: קידום מהלך עם רשות שוק ההון להטבות למי שלא עושה שימוש יוממי ברכב הפרטי.
הרחבת העבודה מהבית והקמת מרכזי יוממות.
הוספת תוספות שירות לאזורי תעסוקה.
האצת פרוייקטים:
הרחבת שעות עבודה בפרוייקטי הסעת המונים.
סילוק מהיר של מפגעי דרך, לרבות תאונות וחסמים שונים בכבישים לשחרור התנועה – בשיתוף משטרת ישראל.
מיצוי החדשנות הישראלית באמצעות זירוז ניסויים להטמעת טכנולוגיות תחבורתיות – רמזורים חכמים, מרכזי ניהול תנועה, ספירת רכבים, פרוייקטי רחפנים.
האצת שירותים דיגיטליים בכל משרדי הממשלה – להורדת הצורך בנסיעה לצורך קבלת שירות.
אוריינות תחבורתית לדור העתיד - חינוך לתחבורה ציבורית, רכיבה והליכה כבר מהגן ובית הספר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "תוכנית המיליון" היא בשורה לציבור הישראלי והיא צעד מיידי להורדת העומס והגודש בכבישים. התוכנית הזאת היא דוגמא מושלמת של היפוך הפירמידה שאנחנו מובילות מיומי הראשון במשרד, ששמה את התחבורה הציבורית בראש. הצעדים האלה מתוקצבים מתקציב משרד התחבורה, הם לא מושפעים מהמצב הפוליטי והם ישלימו את הצעדים שכבר עשינו ונעשה. אני שמחה וגאה בתוכנית מקצועית, כוללת ואפקטיבית שתצמצם את השימוש ברכב הפרטי ותסייע בהורדת הפקקים.
- 2.אנונימי 27/06/2022 07:32הגב לתגובה זותחבורה זמינה הקצעת נתיב בצורה חכמה
- 1.נוסעת 26/06/2022 23:41הגב לתגובה זותדירות האוטובוסים מאוד גרועה ולכן אין מנוס מרכב פרטי. אם צריך להמתין 20-30 דקות בין אוטובוס לאוטובוס זה המון סמן יקר. נהגים שעושים מה דבראש שלהם. חוסר איכפתיות של מדרד התחבורה לתלונות הנוסעים וכו. כל אלה גורמים לאנשים להחזיק רכב פרטי
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
ילד משקיע בשוק ההון צילום: ביזפורטל38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
בתוך 3 שנים בלבד - 92% מהישראלים כבר משתמשים ב-AI, לפי דוח"ח האינטרנט של בזק אנחנו מבלים 1.5 שעות ביום בממוצע בלדבר עם הצ'אט; אחד מכל חמישה ישראלים משלם על כלי AI; השימוש מתרחב גם לתחומים רגישים: 38% קיבלו עצה רפואית; 59% בני נוער קיבלו תמיכה רגשית;
78% אומרים שהם פונים לאלגוריתם לפני בכלל ששוקלים לגשת לאיש מקצוע
בזק מפרסמת את דו"ח האינטרנט השנתי והמספרים בו מראים כמה אנחנו אימצנו את הבינה המלאכותית, זה אולי כמעט ללא תקדים אם נשווה למהפכות הטכנולוגיות הקודמות. סקר מקיף שכלל 4,750 ישראלים מגיל 13 ומעלה בשיתוף עם KANTAR ישראל, חושף כיצד ה-AI הפך מכלי ניסיוני למלווה יומיומי שמשפיע על כל תחום בחיים שלנו. מבריאות מתמיכה רגשית, דרך קניות, לימודים, ועד להורות ולתעסוקה.
92% מהישראלים השתמשו לפחות בכלי AI אחד בשלוש השנים האחרונות, שזה גידול של כ-33% בהשוואה לשנה שעברה, והוא עוקף בהרבה טכנולוגיות אחרות למשל לפלטפורמת המסרונים שאין מי מאיתנו שלא משתמש בה כיום, וואטסאפ, נדרשו 10 שנים כדי להגיע לאימוץ דומה כמו לכלי ה-AI ולעשיית קניות באתרי האונליין לקח אפילו שני עשורים כדי להגיע לאותן רמות.
הישראלי הממוצע משתמש כיום ב-2.7 כלי AI שונים, לעומת 1.8 בשנה שעברה. כל אחת מאיתנו מבלה בצ'אטים למיניהם כ-1.5 שעות ביום בממוצע, וזה קורה בעיקר בנייד. מי מוביל? ChatGPT בראש, אבל גם Gamma, Perplexity, Gemini ו-Canva מטפסים.
הנתונים מראים שה-AI לא רק מוסיף זמן מסך (70% מהמשתמשים הגבירו את השימוש בכלים כאלה בהשוואה לשנה שעברה) אלא הוא גם מחליף פעילויות אחרות: אצל 50% הוא בא על חשבון גלישה כללית באינטרנט, אצל 35% זה מגיע על חשבון רשתות חברתיות, ואצל 33% על חשבון צפייה בסטרימינג. אחד מכל חמישה ישראלים גם משלם על מנוי ל-AI, מה שמעיד על כמה השימוש חשוב לישראלים שמוכנים גם לשלם כדי לנצל את היכולות המוגברות ואת המודלים המשופרים.
- בזק מעלה את תחזית הרווח ל-1.55 מיליארד שקל
- בי-קום מממשת: סרצ'לייט ופורר מפיצים מניות בזק בהיקף של כ-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התוכן באינטרנט "מתלכלך"
אבל לצד ההתלהבות, יש גם משבר אמון. 67% מהישראלים מודים שהם מתקשים להבחין בין תוכן שנוצר על ידי אדם לבין כזה שיוצר על ידי AI, ו-71% מהישראלים רוצים שתוכן שיוצר על ידי בינה מלאכותית יסומן ככזה.
