הערת אזהרה: חמשת המדינות עם כמות העיקולים הגדולה ביותר בארה"ב

במקום השלישי נמצאת אוהיו (OHIO) עם יחס של בית מעוקל על כל 584 בתים. אוהיו מדורגת במקום השלישי ו"המכובד" למרות שחלה ירידה של 27% בכמות הבתים המעוקלים ביחס לאפריל
דניאל קביליו | (6)

לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו כי יזמי נדל"ן רבים מאוכזבים מהיצע הנמוך של בתים מעוקלים בארה"ב ( לכתבה המלאה) היום רשת מרקט ווטש מפרסמת את חמשת המדינות בהן שיעורי העיקולים על בתים מהגבוהים בארה"ב.

במקום החמישי עם יחס של בית מעוקל אחד על כל 600 בתים קיימים נמצאת דרום קרולניה . למרות שחלה ירידה של 1.6% בכמות הבתים המעוקלים ו-11% ביחס לשנה שעברה, המדינה ממוקמת חמישית בין המדינות בעלות שיעורי העיקולים הגבוהים ביותר.

את המקום הרביעי תופסת מרילנד עם יחס של בית מעוקל על כל 587 בתים במדינה. סטטיסטית כמות העיקולים עלתה ב-11% ביחס לחודש אפריל ו-134% ביחס לחודש מאי של השנה שעברה. לעומת הנתון המדאיג המשרד למשרם אוכלוסין בארה"ב מאמין כי ההכנסה החציונית למשק בית במדינה היא בין הגבוהות בארה"ב.

במקום השלישי נמצאת אוהיו עם יחס של בית מעוקל על כל 584 בתים. אוהיו מדורגת במקום השלישי ו"המכובד" למרות שחלה ירידה של 27% בכמות הבתים המעוקלים ביחס לאפריל ו-15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. באוהיו אוכלוסיה המונה 11.5 מיליון נפשות - מקום 7 בארה"ב.

במקום השני, ובקפיצה משמעותית ביחס למדינות הקודמות נמצאת נאבדה עם יחס של בית מעוקל אחד על כל 305 בתים קיימים. סטטיסטית כמות העיקולים עלו ב-17% ביחס לחודש הקודם ו-1.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שטח המדינה נאמד ב-286 אלף קמ"ר (ישראל 22 אלף קמ"ר).

במקום הראשון נמצאת פלורידה עם יחס של בית מעוקל על כל 302 בתים קיימים. ביחס לחודש אפריל שיעור הבתים המעוקלים קפץ ב-20% ו-12% ביחס לתקופה הנוכחית אשתקד. מספר הבתים המעוקלים בפלורידה הוא גדול פי שלושה מהממוצע המדינתי הכללי. "בית המשפט שלנו מלא עד אפס מקום" אמר קארי פרנקל, קבלן מפלורידה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הזרקור 15/06/2013 07:17
    הגב לתגובה זו
    כשכותבים זאת פעמיים זו כבר לא טעות אלא חוסר ידיעה: חמש המדינות ולא חמשת המדינות.יש אצלכם עורך לשוני או שגם הוא שייך לדור ה"כזה, כאילו, סבבה ועושה לי"
  • 5.
    חשבתי 14/06/2013 20:42
    הגב לתגובה זו
    שאח"כ יופיעו בכלבוטק עם טלפונים מנותקים...
  • 4.
    גדווווווווווווווווול (ל"ת)
    יודע דבר 14/06/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אוהיו היא מקום לא טוב להשקעה (ל"ת)
    נדל"ן 14/06/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חיים 14/06/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    ענק, האמת אפשר לעשות שם 12% בשקקט
  • 1.
    מוישה 14/06/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    אבל אומר שהירוויח
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".