הערת אזהרה: חמשת המדינות עם כמות העיקולים הגדולה ביותר בארה"ב

במקום השלישי נמצאת אוהיו (OHIO) עם יחס של בית מעוקל על כל 584 בתים. אוהיו מדורגת במקום השלישי ו"המכובד" למרות שחלה ירידה של 27% בכמות הבתים המעוקלים ביחס לאפריל
דניאל קביליו | (6)

לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו כי יזמי נדל"ן רבים מאוכזבים מהיצע הנמוך של בתים מעוקלים בארה"ב ( לכתבה המלאה) היום רשת מרקט ווטש מפרסמת את חמשת המדינות בהן שיעורי העיקולים על בתים מהגבוהים בארה"ב.

במקום החמישי עם יחס של בית מעוקל אחד על כל 600 בתים קיימים נמצאת דרום קרולניה . למרות שחלה ירידה של 1.6% בכמות הבתים המעוקלים ו-11% ביחס לשנה שעברה, המדינה ממוקמת חמישית בין המדינות בעלות שיעורי העיקולים הגבוהים ביותר.

את המקום הרביעי תופסת מרילנד עם יחס של בית מעוקל על כל 587 בתים במדינה. סטטיסטית כמות העיקולים עלתה ב-11% ביחס לחודש אפריל ו-134% ביחס לחודש מאי של השנה שעברה. לעומת הנתון המדאיג המשרד למשרם אוכלוסין בארה"ב מאמין כי ההכנסה החציונית למשק בית במדינה היא בין הגבוהות בארה"ב.

במקום השלישי נמצאת אוהיו עם יחס של בית מעוקל על כל 584 בתים. אוהיו מדורגת במקום השלישי ו"המכובד" למרות שחלה ירידה של 27% בכמות הבתים המעוקלים ביחס לאפריל ו-15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. באוהיו אוכלוסיה המונה 11.5 מיליון נפשות - מקום 7 בארה"ב.

במקום השני, ובקפיצה משמעותית ביחס למדינות הקודמות נמצאת נאבדה עם יחס של בית מעוקל אחד על כל 305 בתים קיימים. סטטיסטית כמות העיקולים עלו ב-17% ביחס לחודש הקודם ו-1.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שטח המדינה נאמד ב-286 אלף קמ"ר (ישראל 22 אלף קמ"ר).

במקום הראשון נמצאת פלורידה עם יחס של בית מעוקל על כל 302 בתים קיימים. ביחס לחודש אפריל שיעור הבתים המעוקלים קפץ ב-20% ו-12% ביחס לתקופה הנוכחית אשתקד. מספר הבתים המעוקלים בפלורידה הוא גדול פי שלושה מהממוצע המדינתי הכללי. "בית המשפט שלנו מלא עד אפס מקום" אמר קארי פרנקל, קבלן מפלורידה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הזרקור 15/06/2013 07:17
    הגב לתגובה זו
    כשכותבים זאת פעמיים זו כבר לא טעות אלא חוסר ידיעה: חמש המדינות ולא חמשת המדינות.יש אצלכם עורך לשוני או שגם הוא שייך לדור ה"כזה, כאילו, סבבה ועושה לי"
  • 5.
    חשבתי 14/06/2013 20:42
    הגב לתגובה זו
    שאח"כ יופיעו בכלבוטק עם טלפונים מנותקים...
  • 4.
    גדווווווווווווווווול (ל"ת)
    יודע דבר 14/06/2013 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אוהיו היא מקום לא טוב להשקעה (ל"ת)
    נדל"ן 14/06/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חיים 14/06/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    ענק, האמת אפשר לעשות שם 12% בשקקט
  • 1.
    מוישה 14/06/2013 18:58
    הגב לתגובה זו
    אבל אומר שהירוויח
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.