הערת אזהרה: חמשת המדינות עם כמות העיקולים הגדולה ביותר בארה"ב
לאחר שבשבוע שעבר פרסמנו כי יזמי נדל"ן רבים מאוכזבים מהיצע הנמוך של בתים מעוקלים בארה"ב (
במקום החמישי עם יחס של בית מעוקל אחד על כל 600 בתים קיימים נמצאת דרום קרולניה . למרות שחלה ירידה של 1.6% בכמות הבתים המעוקלים ו-11% ביחס לשנה שעברה, המדינה ממוקמת חמישית בין המדינות בעלות שיעורי העיקולים הגבוהים ביותר.
את המקום הרביעי תופסת מרילנד עם יחס של בית מעוקל על כל 587 בתים במדינה. סטטיסטית כמות העיקולים עלתה ב-11% ביחס לחודש אפריל ו-134% ביחס לחודש מאי של השנה שעברה. לעומת הנתון המדאיג המשרד למשרם אוכלוסין בארה"ב מאמין כי ההכנסה החציונית למשק בית במדינה היא בין הגבוהות בארה"ב.
במקום השלישי נמצאת אוהיו עם יחס של בית מעוקל על כל 584 בתים. אוהיו מדורגת במקום השלישי ו"המכובד" למרות שחלה ירידה של 27% בכמות הבתים המעוקלים ביחס לאפריל ו-15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. באוהיו אוכלוסיה המונה 11.5 מיליון נפשות - מקום 7 בארה"ב.
במקום השני, ובקפיצה משמעותית ביחס למדינות הקודמות נמצאת נאבדה עם יחס של בית מעוקל אחד על כל 305 בתים קיימים. סטטיסטית כמות העיקולים עלו ב-17% ביחס לחודש הקודם ו-1.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שטח המדינה נאמד ב-286 אלף קמ"ר (ישראל 22 אלף קמ"ר).
במקום הראשון נמצאת פלורידה עם יחס של בית מעוקל על כל 302 בתים קיימים. ביחס לחודש אפריל שיעור הבתים המעוקלים קפץ ב-20% ו-12% ביחס לתקופה הנוכחית אשתקד. מספר הבתים המעוקלים בפלורידה הוא גדול פי שלושה מהממוצע המדינתי הכללי. "בית המשפט שלנו מלא עד אפס מקום" אמר קארי פרנקל, קבלן מפלורידה.
- 6.הזרקור 15/06/2013 07:17הגב לתגובה זוכשכותבים זאת פעמיים זו כבר לא טעות אלא חוסר ידיעה: חמש המדינות ולא חמשת המדינות.יש אצלכם עורך לשוני או שגם הוא שייך לדור ה"כזה, כאילו, סבבה ועושה לי"
- 5.חשבתי 14/06/2013 20:42הגב לתגובה זושאח"כ יופיעו בכלבוטק עם טלפונים מנותקים...
- 4.גדווווווווווווווווול (ל"ת)יודע דבר 14/06/2013 19:01הגב לתגובה זו
- 3.אוהיו היא מקום לא טוב להשקעה (ל"ת)נדל"ן 14/06/2013 19:00הגב לתגובה זו
- 2.חיים 14/06/2013 19:00הגב לתגובה זוענק, האמת אפשר לעשות שם 12% בשקקט
- 1.מוישה 14/06/2013 18:58הגב לתגובה זואבל אומר שהירוויח
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי
דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות
הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.
לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור.
- פורטינט משיקה מוצר אבטחה חדש לדאטה סנטרס
- מהמחיר של חוק הגיוס ועד המחיר של ה-AI: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.
