שקט, מתמתחים: וולוו מעדכנת את כל הדגמים, כמעט

וולוו מציגה מתיחות פנים לשניים מקווי הדגמים שלה – מכוניות המנהלים עם ה-S80, ה-V70 וה-XC70, ואת הקו המשפחתי-גדול-פרמיום עם ה-S60, ה-V60 וה-XC60
עמרי ספיר |

קצת אחרי שוולוו V40, מחליפת ה-S40 וה-C30, הוצגה (ונחתה כאן ממש השבוע) – מתעדכנות סדרות ה-60 וה-80. זאת אומרת שוולוו מעדכנת לא פחות מ-6 דגמים בבת אחת (על הנייר) – את ה-S60, ה-V60 (גרסת הסטיישן של ה-S60), גרסת הכלאיים פלאג-אין של ה-V60 וה-XC60, ואת וולוו S80, ה-V70 (גרסת הסטיישן) ואת ה-XC70 (גרסת הפנאי). בפועל, חולקת השישייה את אותה פלטפורמה והדימיון בין הדגמים בכל סדרה (או צביר, כפי שוולוו מכנה זאת) רב והם מהווים למעשה תצורות שונות של אותו הדגם.
 

60
את הטיפוס במעלה קו הדגמים נתחיל עם צביר ה-60, אשר כל חבריו משווקים גם בישראל. ב-S60 וב-V70 ניתן לראות עיצוב חדש לחזית שמקנה דווקא מראה סולידי יותר. הפנסים הקדמיים, שהיו מפוצלים עד כה, חוברו לצורה בודדת. ההשראה, כך וולוו, נשענת על צורת עיניהם של זאבים. לפנסים מלפנים (וגם מאחור ב-S) נוספו גם נורות LED לנסיעה ביום. אצל ה-XC60 מנסים המעצבים ליצור תחושה של רוחב ונוכחות, כיאה לרכב פנאי.
מבפנים, עודכנו וסודרו מחדש צבירי לחצנים בקונסולה, ולשלושת הדגמים נוספו גם מושבים ספורטיביים עם נוחות משופרת. אל כולם מצטרפת מערכת בידור ומידע עדכנית עם יכולת חיבור לאינטרנט (דור 3 או 4) ואף אפשרות לספק אינטרנט אלחוטי לנוסעים ברכב.
 
 
וולוו XC60

עוד ברשימת האבזור – אפשרות להעברת הילוכים (בגרסאות האוטומטיות, כמובן) באמצעות מנופים מאחורי ההגה, כאשר את האחרון ניתן גם להזמין עם אפשרות לחימום עבור מי שידיו נוטות לקפוא בימים (או בארצות) קרים במיוחד. מערכת חדשה תסייע בנסיעה בכבישים חשוכים, ותנמיך את עוצמת הפנסים כשתזהה כלי רכב מתקרבים, כך שתוכלו להישאר על מצב של אורות גבוהים בכל עת. ב-XC60 נוספו גם לרשימת האבזור חישוקי 20 אינץ'.

בתחום ההנעות התמקדו המהנדסים בשיפורים בתחומי צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בכל הנוגע לגרסאות המשווקות אצלנו כיום, ההבדלים נמצאים בפליטת המזהמים של מנוע הדיזל (D3) שב-S60 וב-V70, וכן ב-D5 אשר משווק ב-XC60. אצל לוגמי הבנזין, שופרה צריכת הדלק במנועי ה-T3 וה-T4 (אצלנו משווק רק ה-T4) כשבסדאן היא עומדת כעת על 14.7 ק"מ לליטר בממוצע (לעומת 13.5 עד כה) ובסטיישן על 13.8 ק"מ לליטר.
 
 
וולוו V70

80
בגזרת הקו הסאלוני, מתוכו רק ה-S80 משווקת כיום בישראל, נרשמים שינויים דומים בסך הכל. עיצוב חדש לפגושים הקדמי והאחורי נועד לתת תחושה של רוחב ב-S וב-V, וגריל חדש יספק מראה קשוח יותר ב-XC60.
צריכת הדלק בגרסת ה-T4 של ה-S80, המשווקת אצלנו כיום, שופרה ועומדת על 14 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 13.5 עד כה. בדיזל (D3) שופרה פליטת המזהמים.
גם כאן תמצאו את הטכנולוגיות המשודרגות, עם מערכת הבידור והמידע, מנופים להעברת הילוכים, גלגל הגה מחומם וכו'. אה, וגם חישוקי 19 אינץ' חדשים ב-S.

2014
וולוו מגדירה את השינויים כמיועדים לשנת הדגם 2014. בפועל, זה אומר שהשיווק צפוי להתחיל עוד השנה – גם אצלנו. כמו כן, עם העדכון עשוי הייבוא המקומי של ה-V70 ושל ה-XC70 להתחדש לאחר שהופסק לפני זמן מה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

שירות התעסוקה: יותר משכילים ובעלי מיומנויות הפכו לדורשי עבודה

ניתוח נתוני השנים האחרונות מראה כי דורשי העבודה לא מגיעים רק מהשכבות המוחלשות אלא ישנם יותר משכילים, בעלי משלחי יד אקדמאיים ומאשכולות גבוהים שמחפשים עבודה


הדס ברטל |

הבוקר מפרסם שירות התעסוקה את דופק שוק העבודה המסכם את התנועות שנרשמו בשוק העבודה הישראלי במהלך חודש נובמבר, כאשר עולה מהם כי מספר דורשי העבודה שנרשמו, דומה למספר דורשי העבודה בשגרה שקדמה למתקפת ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, גם אם נדמה כי השוק התאושש לגמרי מהשפעות המלחמה, עיון בתמהיל דורשי העבודה מלמד על עקבותיה. כך, למשל,  עלה שיעורם של היהודים שאינם חרדים בקרב דורשי העבודה בהשוואה לשיעורם קודם למלחמה. מגמות אלו ואחרות משקפות את השפעת המלחמה על הרכבה האנושי של מצבת דורשי העבודה.  נתון בולט נוסף הוא עלייה בשיעור דורשי העבודה מאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים, 8 עד 10, לעומת ירידה בשיעור דורשי העבודה מהשכבות המוחלשות, אשכולות 1-3. הנתון עולה ממבט על  התפלגות דורשי העבודה מחודש נובמבר 2022, המלמדת על הצטרפותם של עוד ועוד דורשי עבודה בעלי מיומנויות גבוהות.

מנהלים עסקיים לעומת פועלים בתעשייה

לפי נתוני לשכת התעסוקה נראה כי תמהיל דורשי העבודה השתנה באופן משמעותי, כאשר ישנם יותר אקדמאים ומנהלים ופחות עובדים בלתי מקצועיים. כך, שאף שבמספר הכולל ניכר דמיון בין חודשי נובמבר בזמני שגרה לנובמבר השנה, נראה כי השפעת המלחמה ובכלל השפעת השנים האחרונות ניכרת בתמהיל דורשי העבודה.

מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומים הוכפל בכפי 2.5 ממספרם בנובמבר 2019, זה שקדם למשברי השנים האחרונות- מכ-3.3 אלף ב-2019 לכ-8,000 השנה, ושיעורם עלה מ-2.3% ב-2019 לכ-6.3% השנה. בדומה, נרשמה עלייה משמעותית בשיעור המנהלים מקרב דורשי העבודה ובמספרם- מ-17.3 אלף  ב-2019 לכדי 22.8 אלף (מ-12.2% ל-18%) השנה. העלייה ניכרת יותר בקרב מנהלים בתחום השירותים העסקיים והמנהלים האדמינסטרטיביים, מ-6.2 אלף  ב-2019 ל-9.6 אלף (מ-4.4% ל-7.6%)   השנה. מגמה הפוכה נרשמה בקרב בעלי משלחי יד מרוויחי שכר נמוך.כך למשל, ירד מספר דורשי העבודה שהם עובדי ניקיון ועוזרים בבתים פרטיים, בתי מלון ומשרד מכ-9.8 אלף ב-2019 לכדי 6.1 אלף ( מ-6.9% ל-4.8% השנה). בדומה, ירד מספר דורשי העבודה שהם פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה מ-5.7 אלף ל-3.8 אלף (מ-4% ל-3%) השנה.

 

אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה - קרדיט: שירות התעסוקה




יותר אבטלה בערים חרדיות וערביות

כבמרבית חודשי השנים האחרונות, גם בנובמבר 2025 הובילו את הרשימה אום אל פחם ורהט (6.1% ו-5.8%, בהתאמה), רהט ואום אל פחם (שיעור זהה של 5.7%), שאחריהן עכו (4.9%) ועפולה (4.6%), כערים הגדולות שבהן יש מספר הרבה דיותר של דורשי עבודה. עפולה היא העיר היהודית בעלת שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר. ככלל, גם החודש הערים עם שיעור דורשי העבודה הגבוהים ביותר הן פריפריאליות, חרדיות או ערביות, כשמנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו גם החודש בערים החזקות יותר כרעננה, כפר סבא ורמת השרון. בהשוואה לחודש שקדם, במרבית הערים נרשמה עלייה, אשר עמדה בממוצע על 2.9% - הבולטות ביותר נרשמו בראש פינה (17.8%), קריית גת (9.8%), ובאום אל פחם ורמלה (7.8%, כל אחת). מנגד, בחלק מהערים נרשמה ירידה, כאשר לרוב דובר בערים חזקות מהמרכז.

עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: