שקט, מתמתחים: וולוו מעדכנת את כל הדגמים, כמעט

וולוו מציגה מתיחות פנים לשניים מקווי הדגמים שלה – מכוניות המנהלים עם ה-S80, ה-V70 וה-XC70, ואת הקו המשפחתי-גדול-פרמיום עם ה-S60, ה-V60 וה-XC60
עמרי ספיר |

קצת אחרי שוולוו V40, מחליפת ה-S40 וה-C30, הוצגה (ונחתה כאן ממש השבוע) – מתעדכנות סדרות ה-60 וה-80. זאת אומרת שוולוו מעדכנת לא פחות מ-6 דגמים בבת אחת (על הנייר) – את ה-S60, ה-V60 (גרסת הסטיישן של ה-S60), גרסת הכלאיים פלאג-אין של ה-V60 וה-XC60, ואת וולוו S80, ה-V70 (גרסת הסטיישן) ואת ה-XC70 (גרסת הפנאי). בפועל, חולקת השישייה את אותה פלטפורמה והדימיון בין הדגמים בכל סדרה (או צביר, כפי שוולוו מכנה זאת) רב והם מהווים למעשה תצורות שונות של אותו הדגם.
 

60
את הטיפוס במעלה קו הדגמים נתחיל עם צביר ה-60, אשר כל חבריו משווקים גם בישראל. ב-S60 וב-V70 ניתן לראות עיצוב חדש לחזית שמקנה דווקא מראה סולידי יותר. הפנסים הקדמיים, שהיו מפוצלים עד כה, חוברו לצורה בודדת. ההשראה, כך וולוו, נשענת על צורת עיניהם של זאבים. לפנסים מלפנים (וגם מאחור ב-S) נוספו גם נורות LED לנסיעה ביום. אצל ה-XC60 מנסים המעצבים ליצור תחושה של רוחב ונוכחות, כיאה לרכב פנאי.
מבפנים, עודכנו וסודרו מחדש צבירי לחצנים בקונסולה, ולשלושת הדגמים נוספו גם מושבים ספורטיביים עם נוחות משופרת. אל כולם מצטרפת מערכת בידור ומידע עדכנית עם יכולת חיבור לאינטרנט (דור 3 או 4) ואף אפשרות לספק אינטרנט אלחוטי לנוסעים ברכב.
 
 
וולוו XC60

עוד ברשימת האבזור – אפשרות להעברת הילוכים (בגרסאות האוטומטיות, כמובן) באמצעות מנופים מאחורי ההגה, כאשר את האחרון ניתן גם להזמין עם אפשרות לחימום עבור מי שידיו נוטות לקפוא בימים (או בארצות) קרים במיוחד. מערכת חדשה תסייע בנסיעה בכבישים חשוכים, ותנמיך את עוצמת הפנסים כשתזהה כלי רכב מתקרבים, כך שתוכלו להישאר על מצב של אורות גבוהים בכל עת. ב-XC60 נוספו גם לרשימת האבזור חישוקי 20 אינץ'.

בתחום ההנעות התמקדו המהנדסים בשיפורים בתחומי צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בכל הנוגע לגרסאות המשווקות אצלנו כיום, ההבדלים נמצאים בפליטת המזהמים של מנוע הדיזל (D3) שב-S60 וב-V70, וכן ב-D5 אשר משווק ב-XC60. אצל לוגמי הבנזין, שופרה צריכת הדלק במנועי ה-T3 וה-T4 (אצלנו משווק רק ה-T4) כשבסדאן היא עומדת כעת על 14.7 ק"מ לליטר בממוצע (לעומת 13.5 עד כה) ובסטיישן על 13.8 ק"מ לליטר.
 
 
וולוו V70

80
בגזרת הקו הסאלוני, מתוכו רק ה-S80 משווקת כיום בישראל, נרשמים שינויים דומים בסך הכל. עיצוב חדש לפגושים הקדמי והאחורי נועד לתת תחושה של רוחב ב-S וב-V, וגריל חדש יספק מראה קשוח יותר ב-XC60.
צריכת הדלק בגרסת ה-T4 של ה-S80, המשווקת אצלנו כיום, שופרה ועומדת על 14 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 13.5 עד כה. בדיזל (D3) שופרה פליטת המזהמים.
גם כאן תמצאו את הטכנולוגיות המשודרגות, עם מערכת הבידור והמידע, מנופים להעברת הילוכים, גלגל הגה מחומם וכו'. אה, וגם חישוקי 19 אינץ' חדשים ב-S.

2014
וולוו מגדירה את השינויים כמיועדים לשנת הדגם 2014. בפועל, זה אומר שהשיווק צפוי להתחיל עוד השנה – גם אצלנו. כמו כן, עם העדכון עשוי הייבוא המקומי של ה-V70 ושל ה-XC70 להתחדש לאחר שהופסק לפני זמן מה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשות המסים
צילום: רשות המסים

"לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"

חוק הרווחים הכלואים מאפשר לשלם קנס של 2% על הרווחים הכלואים או מס על דיבידנדים של 5% מהרווחים הכלואים - מה עדיף, והאם יש בכלל העדפה?

רן קידר |

השאלה שעסקים וראי החשבון שלהם מתעסקים בה כעת היא האם לשלם מס-קנס של 2% על הרווחים העודפים או לחלק דיבידנד מתוך הרווחים העודפים? תזכורת מהירה: חוק הרווחים הכלואים מגדיר רווחים מהעבר תחת חישובים והגדרות כרווחים שמחוייבים בחלוקה כדיבידנד באופן מדורג - 5% השנה, 6% בשנה הבאה.  אם לא מחלקים משלמים קנס-מס של 2% על יתרת הרווחים האלו.

המטרה של האוצר ורשות המסים היתה להגדיל את הקופה ולצד מהלכים נוספים הם הצליחו - ""אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?". השאלה מה צריך לעשות בעל עסק שנכנס להגדרה הזו שהיא אגב כוללנית מאוד ועל פי ההערכות יש מעל 300 אלף גופים כאלו. בפועל, כל בעל שליטה שהעסק שלו לא ציבורי (חברות ציבוריות), לא עולה על מחזור של 30 מיליון שקל ומרוויח מעל 25% הוא בפנים.

יש הגדרות מדויקות לרווחיות, אבל ככלל אלו ההגדרות ואם תחשבו על זה - כמעט כל עסקי מתן השירותים והייעוץ בפנים, סיכוי טוב שגם עסקים קטנים, חנויות, רשתות, אפילו מאפיות, מסעדות וכו' בפנים. המונים בפנים והם מקבלים את ההודעות מרואי החשבון שלהם בשנה האחרונה.

ברגע שהם בפנים שי שני סוגי מיסוי - הראשון על הרווחים של שנים קודמות והשני על השוטף. נתחיל בשני - אם אתם עומדים בהגדרות האלו, אז המיסוי השוטף שלכם יהיה לפי המס השולי, יעלו בעצם את הרווחים מהעסק אליכם, יורידו את "המחיצה" שבינכם לבין העסק. המיסוי יהפוך להיות אישי, לא "ישותי". 

חוץ מזה, ממסים כאמור את העודפים. מגדירים מה הם הרווחים העודפים, אלו לא הרווחים החשבונאיים, ואת הסכום הזה רוצים שתחלקו כדיבידנד כדי שקופת המדינה תתמלא במס. יש שתי אפשרויות - תחלקו 5% שיעלו ל-6% מסכום הרווחים העודפים או תשלמו קנס של 2% על העודפים. מה עדיף, שואלים בעלי החברות: "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"


בזן
צילום: שגיא מורן

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה

עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת הסביבה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בזן

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 0.87%   , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".

על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.

בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.

בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.