שקט, מתמתחים: וולוו מעדכנת את כל הדגמים, כמעט

וולוו מציגה מתיחות פנים לשניים מקווי הדגמים שלה – מכוניות המנהלים עם ה-S80, ה-V70 וה-XC70, ואת הקו המשפחתי-גדול-פרמיום עם ה-S60, ה-V60 וה-XC60
עמרי ספיר |

קצת אחרי שוולוו V40, מחליפת ה-S40 וה-C30, הוצגה (ונחתה כאן ממש השבוע) – מתעדכנות סדרות ה-60 וה-80. זאת אומרת שוולוו מעדכנת לא פחות מ-6 דגמים בבת אחת (על הנייר) – את ה-S60, ה-V60 (גרסת הסטיישן של ה-S60), גרסת הכלאיים פלאג-אין של ה-V60 וה-XC60, ואת וולוו S80, ה-V70 (גרסת הסטיישן) ואת ה-XC70 (גרסת הפנאי). בפועל, חולקת השישייה את אותה פלטפורמה והדימיון בין הדגמים בכל סדרה (או צביר, כפי שוולוו מכנה זאת) רב והם מהווים למעשה תצורות שונות של אותו הדגם.
 

60
את הטיפוס במעלה קו הדגמים נתחיל עם צביר ה-60, אשר כל חבריו משווקים גם בישראל. ב-S60 וב-V70 ניתן לראות עיצוב חדש לחזית שמקנה דווקא מראה סולידי יותר. הפנסים הקדמיים, שהיו מפוצלים עד כה, חוברו לצורה בודדת. ההשראה, כך וולוו, נשענת על צורת עיניהם של זאבים. לפנסים מלפנים (וגם מאחור ב-S) נוספו גם נורות LED לנסיעה ביום. אצל ה-XC60 מנסים המעצבים ליצור תחושה של רוחב ונוכחות, כיאה לרכב פנאי.
מבפנים, עודכנו וסודרו מחדש צבירי לחצנים בקונסולה, ולשלושת הדגמים נוספו גם מושבים ספורטיביים עם נוחות משופרת. אל כולם מצטרפת מערכת בידור ומידע עדכנית עם יכולת חיבור לאינטרנט (דור 3 או 4) ואף אפשרות לספק אינטרנט אלחוטי לנוסעים ברכב.
 
 
וולוו XC60

עוד ברשימת האבזור – אפשרות להעברת הילוכים (בגרסאות האוטומטיות, כמובן) באמצעות מנופים מאחורי ההגה, כאשר את האחרון ניתן גם להזמין עם אפשרות לחימום עבור מי שידיו נוטות לקפוא בימים (או בארצות) קרים במיוחד. מערכת חדשה תסייע בנסיעה בכבישים חשוכים, ותנמיך את עוצמת הפנסים כשתזהה כלי רכב מתקרבים, כך שתוכלו להישאר על מצב של אורות גבוהים בכל עת. ב-XC60 נוספו גם לרשימת האבזור חישוקי 20 אינץ'.

בתחום ההנעות התמקדו המהנדסים בשיפורים בתחומי צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בכל הנוגע לגרסאות המשווקות אצלנו כיום, ההבדלים נמצאים בפליטת המזהמים של מנוע הדיזל (D3) שב-S60 וב-V70, וכן ב-D5 אשר משווק ב-XC60. אצל לוגמי הבנזין, שופרה צריכת הדלק במנועי ה-T3 וה-T4 (אצלנו משווק רק ה-T4) כשבסדאן היא עומדת כעת על 14.7 ק"מ לליטר בממוצע (לעומת 13.5 עד כה) ובסטיישן על 13.8 ק"מ לליטר.
 
 
וולוו V70

80
בגזרת הקו הסאלוני, מתוכו רק ה-S80 משווקת כיום בישראל, נרשמים שינויים דומים בסך הכל. עיצוב חדש לפגושים הקדמי והאחורי נועד לתת תחושה של רוחב ב-S וב-V, וגריל חדש יספק מראה קשוח יותר ב-XC60.
צריכת הדלק בגרסת ה-T4 של ה-S80, המשווקת אצלנו כיום, שופרה ועומדת על 14 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 13.5 עד כה. בדיזל (D3) שופרה פליטת המזהמים.
גם כאן תמצאו את הטכנולוגיות המשודרגות, עם מערכת הבידור והמידע, מנופים להעברת הילוכים, גלגל הגה מחומם וכו'. אה, וגם חישוקי 19 אינץ' חדשים ב-S.

2014
וולוו מגדירה את השינויים כמיועדים לשנת הדגם 2014. בפועל, זה אומר שהשיווק צפוי להתחיל עוד השנה – גם אצלנו. כמו כן, עם העדכון עשוי הייבוא המקומי של ה-V70 ושל ה-XC70 להתחדש לאחר שהופסק לפני זמן מה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.