אפריקה מצאה קונים: תמכור את מגדל השעון בניו יורק תמורת 165 מיליון דולר

בחודש שעבר בוטלה עסקה עם טומי הילפיגר לרכישת המגדל. אם תושלם העסקה ההתחיבויות של אפי ארה"ב ירדו ב-67.5 מיליון ד'
ג'וש דוקרקר | (24)

מגדל השעון הניו יורקי של אפריקה עשוי להמכר בקרוב. החברה מחפשת כבר זמן רב קונה לנכס שנרכש ב-2007 במחירים גבוהים ולאחר ביטול העסקה הקודמת מכיון שהרוכש לא הצליח לעמוד בתנאי החוזה, הניסיונות של החברה עשויים להגיע לקיצן.

חברת בת וחברה נוספת מוחזקת על ידי אפריקה השקעות הגיעו להסכמה עם חברה זרה אחרת להסכם רכישה תמורת סכום של 165 מיליון דולר. לרוכש תנתן תקופה בה יבצע בדיקת נאותות עד ל-12 בנובמבר השנה.

החברה הזרה כבר הפקידה 5 מיליון דולר בפיקדון נאמנות כאשר 2 מיליון מתוכם לא יוחזרו. לאחר תום תקופת בדיקת הנאותות, 3 מיליון הדולר נוספים לא יוחזרו. אם ההסכם יבשיל, העסקה עשויה להתבצע ב-15 בדצמבר. לאחר השלמת העסקה תרשום אפי ארה"ב תזרים נקי של 88 מיליון דולר ותפחית התחייבויות בסך 67.5 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    קובי בר 15/10/2011 15:10
    הגב לתגובה זו
    עכשיו יתחיל התרגיל של מר לבייב ,שורטיסטים תחנקו עוד מעט אמן אמן בעזרת השם הגדול אמן.
  • 16.
    יואב 15/10/2011 13:20
    הגב לתגובה זו
    מאחר וההפסד כבר מוכר 3 שניםוהמכירה מעל שווי בספרים אז חברים יקרים זה נקרא רווח ולא משנה מה היה לפני זה...בנוסף שהמכירה הקדמת נפלה המנייה התרסקה עתה צריכה לטוס...
  • פיני 15/10/2011 17:24
    הגב לתגובה זו
    העליות החזקות (מאות אחוזים) באפריקה יתחילו עם השלמת ההסדר (שנת 2013-2014) כאשר לבייב ירכוש בחזרה את המניות שלקחו ממנו בהסדר ויחזיר לעצמו את השליטה בחברה. אז גם יוכל לחלק דיבידנדים. לדעתי צריך לאסוף ולחכות שנתיים.
  • 15.
    דוד 15/10/2011 09:18
    הגב לתגובה זו
    אכן עסקה מאד מוצלחת, עלות הרכישה והשיפוץ 310 מיליון דולר, נמכר ב 165 מיליון דולר, תורידו עלוןית עסקה של כמה מיליוני דולרים וקבלו כ - 150 מיליון דולר פחות מהחסכונות שלכם !! מאד נחמד לשחק בכסף של אחרים ולגזור שכר והטבות של מיליונים ללא קשר לתוצאה.
  • למה אתה בודק לפני? 15/10/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    ה-200 היה מהלוואות כך שאפריקה השקעיה מהונה העצמי רק 110 ומקבלת חזרה 88 - אחרי כל מה שקרה שבשנים האחרונות הפסד של של 25% לא נורא בכלל
  • 14.
    מיקי 14/10/2011 13:36
    הגב לתגובה זו
    פשוט מחיר חינם למניית אפריקה ! המצב טוב יותר בהרבה ממשבר 2008 והמניה בפחות מחצי ממחירה ב 2008 פשוט טירוף !!!!!!
  • 13.
    אנליסט 14/10/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
    יצחק תשובה רכש 20% מחברת אלטרה שיפ
  • 12.
    הטיסה ממריאה-השנה של אפריקה ישראל ובגדול (ל"ת)
    אפריקה 14/10/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עובד אדמתו 14/10/2011 12:53
    הגב לתגובה זו
    כשכולם ממתינים למוצא פיהם, או לרכישת מניות ע" י בעל עניין הם ישבו בשקט ואיפשרו למניה להחתך לשפל. בלי להתבלבל המשיכו למשוך משכורות מנופחות ועוד מעט יצאו בהנפקה שתדלל עוד יותר את המשקיעים. צריך להיזהר מאד מהחברה האלה.
  • אסי דמארי 16/10/2011 07:09
    הגב לתגובה זו
    בוקר טוב החברה אז שלא נותן דיוידנד חברה לא טובה, פתח קניון ולא עזר שום דבר ואפילו מחיר מניה עד היום יורד ו כל הזמן יורד-כמה יש לו חובות רק נשאר לא לפתוח תחתון, מה אתם מדברים EASY ניהיה TOTAL LOSS
  • 10.
    אפריקה שלי שנה טובה לך הפנסיה שלי (ל"ת)
    קובי 14/10/2011 11:51
    הגב לתגובה זו
  • בני 14/10/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    אזי הוא נוכל הוריד את אפריקה לשפל קנה בזול ימכור ביוקר בשער 3500
  • מוכיר ומעריך את איזי 15/10/2011 09:16
    מי שחושב שאיזי נוכל הוא בור מושלם!, בזכותו לא קרסו עוד חברות וה" פנדורה" שהייתה קרובה כל כך ...התרחקה מהאומץ שהוא גילה. חודשיים -60 יום לאחר שהוא מונה לתפקיד מנכ" ל, הוא בא בעצמו ואמר " הולכים להסדר" , כל זאת לאחר שהסתירו ממנו את המידע ומי שגרם " לבור" הגדול באפריקה אלו ארז מלצר וקוטלר ויורם קרן. פשוט דאגו אך ורק לעצמם ולא לעתיד החד ברה. העבודה הקשה של איזי -מלמדים אותלה יום במוסדות הגבהים לתואר שני במימון! האיש בעמל קשה מאוד, בכישוריו וחוכמתו הציל!! פשוט הציל את אפריקה ואת המשק הישראלי. באם אפריקה היתה נופלת חס וחליליה , תשובה, נוחי ופישמן היו מתרסקים!!! ואז כל הבנקים והמשק אחריהם! אז בבקשה לך- קנאי, קטן ושפל שלא מבין כלל בכלכלה ובהלך הדברים. אזי נכנס לאפריקה שהיא היתה כבר במצב ההוא הקשה. היום הוא איזי הצעיד אותה ברום והערכה במשק!!!
  • 9.
    בכסף הזה לקנות אפריקה דחוף שמעת מר לבייב מהר (ל"ת)
    קובי 14/10/2011 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איציק 14/10/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
    מעבירים כסף איך שךוצים ומקרקסים את המשקיעם הקטנים
  • 7.
    שרפון 14/10/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    עלות 310 מליון דולר הפסד 145 מליון חצי כסף עף ירחם השם
  • 6.
    הפסידו כמעט 50%..... (ל"ת)
    ל-4 14/10/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
  • אפריקה 14/10/2011 11:55
    הגב לתגובה זו
    הנכס נקנה מ 10% כספי אג" ח ו 90% משכנתא. היה הסדר חוב עם בעלי האג" ח. ובעיקר הסדר עם הבנק המלווה שבו הבנק ספג את רוב ההפסד. צריך לראות את כל התמונה נכון להיום הנכס נמכר לפי שווי בספרי החברה וזו עסקה מצויינת לאפריקה. שבו היא מורידה את החוב ב 250 מיליון ש" ח ועוד כ 400 מיליון אג" ח כו.
  • 5.
    רוני 14/10/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    לבייב, שילמת 200 110 , מכרת 165 !
  • 4.
    אמנם הפסידו 20 אחוז מההשקעה אבל חדשות מצוינות (ל"ת)
    יוכלו לשלם לאגח כו 14/10/2011 11:00
    הגב לתגובה זו
  • חלש בחשבון 14/10/2011 13:32
    הגב לתגובה זו
    איך מכירה של נכס שעלה 310 ב- 165 זה הפסד של 20%. אתה מוכן להסביר לי?
  • 3.
    יום ראשון טיסה כל הכבוד לאפריקה (ל"ת)
    יוני 14/10/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זיפו 14/10/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
    את אפריקה מנכסיה. מוכר נכסים איכותיים כדי להחיות את התזרים אך בשום אופן לא עולה בדעתו לקצץ מעט במשכורתו שעומדת על 300 אלף שח לחודש. עוד שנתיים עם איזי לא ישאר לאפריקה מה למכור ע" מ לממן את משכורתו.
  • 1.
    רונן 14/10/2011 10:47
    הגב לתגובה זו
    תקנו בדחיפות אג" ח אפריקה כ" ו. תמורת המכירה תוסב לרכישת אג" ח ע" י אפריקה וזה יטיס את האג" ח לכיוון הפארי שהוא 108 אג' , כלומר כמעט 40% מעל לשער הנוכחי
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.