מתכוננים להאטה בארה"ב: מקאן אריקסון ניו יורק מקבוצת IPG מפטר 30 עובדים
משרד הפרסום מקאן אריקסון, ניו יורק מקבוצת IPG (אינטר פאבליק גרופ) עומד לפטר 25-30 מעובדיו. כך מדווחים מספר אתרים מארה"ב. הפיטורים מהווים קיצוץ של כ-5% מכוח האדם של המשרד. סבב הפיטורים מקבל משמעות חדשה ברקע לדיווחים על ההאטה הכלכלית המסתמנת בארה"ב אך מקור הסיבה העיקרית נעוץ בכישלונו של המשרד להשיג תקציבים חדשים במהלך השנה החולפת. כמו במקרים קודמים של אי ודאות כלכלית משרדי הפרסום הם תמיד הראשונים להיפגע. חברות הענק המטופלות במשרדים אלו מגיבות לרחשי השוק המאט ובצעד ישיר חותכות את תקציבי הפרסום בהתאם לתחושות הצרכנים. להבדיל ממקבילו המקומי מקאן אריקסון ישראל (כ-300 עובדים בקבוצה) הסניף הניו יורקי (כ-450 עובדים) רחוק מלהרשים בביצועיו בשנה האחרונה. למעט העובדה שהצליח לשמור על תקציב הפרסום של צבא ארה"ב המטופל במשרד ויצא למכרז, התמודד המשרד על 3 תקציבים: בורגר קינג, וודקה סטוליצ'ניה ו'הנסי' והפסיד בשלושתם. תקציב נוסף שנכנס למשרד רק לאחרונה הוא משימת המיתוג מחדש של קטלוג איקאה הבינלאומי המופץ במיליוני עותקים ברחבי העולם. הקיצוץ במכסת העובדים שבא לידי ביטוי במספק מחלקות במשרד מגיע לאחר שיחות שקיימה הנהלת IPG בשבועות האחרונים עם ראשי המשרד על התוצאות הפיננסיות הצפויות למחצית השנייה של 2011. יוזכר כי אינטר פאבליק גרופ (IPG), חברת אחזקות הפרסום הבינלאומית המחזיקה במקאן אריקסון ניו יורק מחזיקה בכ-80% ממקאן אריקסון ישראל ומעל ל-51% במשרד הפרסום ראובני פרידן.