יח"צ - ניהול יחסים או ניהול עסקים? תהיות על המקצוע - והאפשרות לשנות
העובדה כי תחום יחסי הציבור עדיין לא נתפס כתחום המגלגל מחזורי ענק והעובדה כי בהשקעה קטנה יחסית יכול להפוך כל תקציבאי זב חוטם, עיתונאי מאותגר שכר או עורך מתוסכל בנקאית לבעל משרד יחסי ציבור, משאירים את המנהלים המקצועיים מחוץ לעולם העסקי של תחום יחסי הציבור.
אילן שילוח משך את איריס בק מאורנג' ומושיק תאומים שאב את מיכל המאירי מתנובה לתוך עולם הפרסום, בשכר מנכ"ל, מצנח זהב, מעמד נכבד ואתגרים חדשים. אך עולם יחסי הציבור עודו מסתפק במנהלים שהם בדרך כלל עיתונאים בדימוס, שהרזומה הניהולי שלהם לרוב מסתכם בניהול תיקיות הקבצים במחשב הרופס (אנדרטה בינארית לסדרת הקיצוצים האחרונה במערכת העיתון), או תקציבאים לשעבר, שהפסגה הניהולית שלהם לרוב הייתה הפקת מסיבת עיתונאים עתירת כתבים מנומנמים.
בתחום יחסי הציבור נפגוש לרוב משרדים שהם ONE MAN SHOW בראשם עומדים שליטים טוטליטריים שיצרו סביבם מעגל של תקציבאים/עוזרים אישיים/רובוטים משובטים בדמות האב הקדמון. המשרדים האלה בדרך כלל סובלים מתרבות ניהולית ריכוזית וצנטרליסטית אשר תתמקד בטיפוח מערכות יחסים אישיות עם הלקוחות ופחות בהשקעה במטודות תזרימיות ותהליכים ניהוליים בHזוריים רוחביים ומדידים.
על מנת לעמוד באתגרים של התחום המתפתח בגרף אנכי חד,יצטרכו רבים לפתור את סוגיית הניהול המקצועי. משרדים רבים כבר מונים עשרות עובדים, חלקם אף מחזיקים בחברות בנות כאלה ואחרות ועל מנת להמשיך ולהתפתח צריך לבנות יעדים, אסטרטגיה ותהליכים מובנים ומקצועיים.
גם שימור העובדים הוא תחום הדורש התייחסות מקצועית יותר, משימור על בסיס עלות שכר בלבד הנותן עדיפות למרבה במחיר, השימור יצטרך להשתנות ולהיות מושתת על תנאים כוללים, על יכולת לבנות לעובד אופק ניהולי, על סביבת עבודה נעימה ותומכת ועל רווחה, ימי כיף וגיבוש.
לצערנו, התדמית של הענף היא עדיין תדמית של תרבות ניהולית המאופיינת בכיבוי שריפות, בצרחות אימתניות במסדרונות החברה ובתרבות נדידה כלהקות אווזים נודדות של עובדים שחוקים ממשרד למשרד ומבוסית צווחנית אחת לבוס נוירוטי והפכפך אחר.
חשוב לזכור כי בסופו של יום,עסקים קמים ונופלים על ניהול, לא רק על הכישרון היצירתי או על הקשרים החמים עם עיתונאי כזה או אחר.
אם אנו, הדור שבו יחסי ציבור הפכו ממילה גסה לשירות חובה לכל פוליטיקאי, חבר כנסת, חברה מסחרית, בורסאית, פרטית, פילנתרופית, לעסקים קטנים וגדולים צעירים וזקנים, אם נשכיל להפנים זאת וננסה ללמוד ולהסיק מסקנות מהדרך שעשה עולם הפרסום,מתקופת 'דור המייסדים' - אליעזר ז'ורבין, אברהם לוינסון, חיים פלד, אמנון אריאלי ודומיהם שיצרו את התשתית המקצועית ל"דור הזהב" שבא אחריהם-חומסקי,כידון, תאומים, שילוח, באומן, ראובני וכו'... הדור שהשכיל למקצע ולהפוך אומנות, יצירתיות ו'פוייליש ביזנס' כמו שאהבו לקרוא לזה זקני השבט, לביזנס עסקי טהור ששווה מיליונים, אם נפנים להתפתח אולי נצליח גם אנחנו!.
גילי כהן הוא יועץ תקשורת ומבעלי גיל-עד תקשורת וקבוצת G GROUP
- 14.יאיר 12/02/2011 19:41הגב לתגובה זווזהו האתגר האמיתי של אנשי יחסי הציבור. מסר אסטרטגיה תקשורתית http://www.public-relations.org.il
- 13.אחד שיודע 25/01/2011 11:21הגב לתגובה זובושה. מעולם לא כתב קומוניקט!
- 12.אחד מבפנים 25/01/2011 09:58הגב לתגובה זואו שמתפטרים או שגורמים להם לפטר כדי לקבל את בפיצויים איזה שטויות שאצלנו טוב... צא למסדרונות אולי תקבל קצת תמונה אחרת!
- 11.לצערנו במסדרונות שלך כלום ממה שכתבת לא מיושם ויותר מכך (ל"ת)עובדת ב G GROUP 25/01/2011 09:47הגב לתגובה זו
- 10.צרחות במסדרונות ועובדים שחוקים (ל"ת)גילי יכול לרשום על זה פטנט! 24/01/2011 19:46הגב לתגובה זו
- 9.ליה 24/01/2011 19:29הגב לתגובה זוהחל מההגדרה הראשונית של: "העובדה כי בהשקעה קטנה יחסית..יכול להפוך כל יחצן מועדונים לבעל משרד יחסי ציבור.."
- 8.טוטאליטרי במיטבו! 24/01/2011 19:24הגב לתגובה זומר כהן היקר, איך קיימת בך התעוזה לשים עצמך בין הגדולים? בין אנשים שעשו באמת משהו בחייהם, שהניעו ועודם מניעים גלגלים, בעוד שאתה רוכב על השם של ג.יפית בדרכך לעוד לקוחות-פח לא מרוצים. שב בצד בשקט, גם לנהל אתה לא יודע. רק לפרוש משנה שבטח גם אותה הבאת מאיזה קופי פייסט שמצאת בגוגל...
- 7.זמר מתחיל 24/01/2011 14:09הגב לתגובה זואז חבל שלא עזרת לאחיך בבית קפה זו היתה לבסוף בדיחה מצחיקה מאוד
- 6.די לשרלטנות 20/01/2011 09:36הגב לתגובה זו1. גש לאופנת סגל, קנה חליפה ולך להצטלם 2. גבב שורת הגיגים שטחיים ואינטרסנטיים ושלח לאתר 3. רפד את הכתבה בשורת טוקבקים מטעם 4. ותור ארוך של לקוחות חדשים יתדפקו על דלתך. עאלק....
- 5.הטור הכי שנון! (ל"ת)19/01/2011 19:03הגב לתגובה זו
- 4.זווית מעניינת. נלקח לתשומת הלב (ל"ת)יאיר 19/01/2011 18:34הגב לתגובה זו
- 3.תענוג צרוף... (ל"ת)במבי 4 19/01/2011 17:16הגב לתגובה זו
- 2.רעות 19/01/2011 16:26הגב לתגובה זוהפוסל במומו פוסל
- 1.מהתחום 19/01/2011 15:39הגב לתגובה זוגם אירנה שלמור חושבת ככה לפי הטור שלה בגלובס..
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״
בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס
ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.
אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.
הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה.
הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%
- מס על שכר דירה - "הגבייה שלנו עלתה ב-10%"; והאם מס רכוש יחזור?
- הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות
לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.
