ועדת נגל הציעה הגדלה של 6 מיליארד שקל - באוצר מוכנים ל-4 מיליארד שקל; על כמה יעמוד תקציב הביטחון השנה?
מה יהיה תקציב הביטחון השנה, ומה ההסבר של הצבא על כך שהוא לא יכול לקצץ והתייעל?
הוועדה לתקציב הביטחון, בראשות פרופ' יעקב נגל, המליצה להוסיף 6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון השנה, אבל האוצר שם ברקס. עכשיו, מסתמן שהתוספת תהיה נמוכה יותר, כנראה סביב 4 מיליארד שקל. ובינתיים, במערכת הביטחון מתנגדים לכל מהלך שיצריך מהם לקצץ 3 מיליארד שקל מהתקציב הקיים – כך שהמו"מ תקוע. אחרי הכל, חלק מהתוסות הותנו בהתייעלות ובחיסכון עצמי.
האוצר לא מוכן לפתוח את הכיס, מערכת הביטחון לא מוכנה לקצץ
במשרד האוצר דורשים להצדיק כל שקל נוסף ולא מוכנים להפקיר את התקציבים האחרים למען הביטחון. הם טוענים שהתקציב הנוכחי מספיק, ושאם רוצים עוד כסף – שימצאו דרך לקצץ מבפנים. מערכת הביטחון, מנגד, טוענת שאין לה מאיפה לחתוך ושכל שקל חיוני לתחזוק הצבא. כך יוצא שהצדדים מתבצרים בעמדותיהם, וראש הממשלה יצטרך להכריע בקרוב.
כמה כסף יש באמת?
תקציב הביטחון ל-2025 עומד על 108 מיליארד שקל, ירידה קלה לעומת 117 מיליארד שקל ב-2024. מעבר לזה, יש רזרבה של 10 מיליארד שקל במקרה של הסלמה ביטחונית. בנוסף, מערכת הביטחון יכולה להשתמש בכ-30 מיליארד שקל נוספים מהסיוע האמריקאי.
דו"ח נגל: תוספת תקציב – אבל גם התייעלות
ועדת נגל המליצה על תוספת השנה של 6 מיליארד שקל להתעצמות צה"ל, אבל גם דרשה ממערכת הביטחון למצוא 3 מיליארד שקל מבפנים באמצעות התייעלות. במערכת הביטחון פחות התחברו לרעיון ומנסים לדחוף תוספת נטו, בלי התחייבות לקיצוצים. האוצר, כמובן, לא מוכן לזה בשום אופן.
- תקציב הביטחון תופס נפח: הגירעון יעמוד על 4.9% בשל לחצי המלחמה
- משרד האוצר: "המשך הלחימה תביא לחריגה מהתקציב תוך שבועות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות היא כנראה פשרה קרובה: כנראה שהתוספת תהיה רק עד 4 מיליארד שקל, והתייעלות פנימית תהיה נמוכה משמעותית מה-3 מיליארד שקל שדובר עליו. כך או אחרת, אין עדיין תקציב ולא בטוח שיהיה. בינתיים עובדים על סמך תקציב גמיש שלוקח בחשבון את מה שהיה שנה שעברה עם הקצאה בהינתן הערכה לתקציב החדש. זה דווקא טוב לצבא שכן אין התייחסות לקיצוצים שהוא צריך לעשות וכל חודש של דחיית קיצוצים טובה לו. במרץ אמורים להצביע על התקציב, אלא אם תהיה דחייה נוספת.
- 1.נחום 05/02/2025 00:44הגב לתגובה זועל גיוס האברכים החרדים לצהל

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.