אתמול ישראמקו יהש, היום אבנר ודלק קידוחים: יכולות להציג הסכם לביצוע קידוח ב'אוהד' עד יוני

כנראה שגילוי הגז ב'תמר 1' גרם לממונה על ענייני הנפט בישראל להקל על השותפויות לחיפוש גז בנפט בישראל ובין היתר לדחות את המועדים להצגת הסכם לביצוע קידוחים ברישיונות השונים
אריאל אטיאס |

כנראה שגילוי הגז ב'תמר 1' גרם לממונה על ענייני הנפט בישראל להקל על השותפויות לחיפוש גז בנפט בישראל ובין היתר לדחות את המועדים להצגת הסכם לביצוע קידוחים ברישיונות השונים. הבוקר, אבנר חיפושי נפט ודלק קידוחים הודיעו, כי המועד להצגת הסכם לביצוע קידוח בשטח רשיון 'אוהד' נדחה בארבעה חודשים.

השותפות היו אמורות להציג לממונה חוזה עם קבלן קידוח עד ל-1 בינואר 2009. כיוון שלא הוצג לו חוזה, התיר תחילה הממונה לבצע קידוח באמצעות אסדת ה-Hunter שהגיעה לישראל לצורך הקידוחים ב'תמר'. בספטמבר, הודיע הממונה לשותפות כי במידה ולא ינצלו את האופציה לקידוח ברשיון 'אוהד' יפוג הרשיון באופן מיידי. היום, כאמור, העניק הממונה דחייה להצגת החוזה עד ל-14 ביוני 2009.

הזכויות ברשיון 'אוהד', ניתנו לתקופה של 3 שנים ומכסים שטח של כ- 400 קמ"ר, כ-125 קילומטר מחופי תל אביב. ברשיון שותפות אבנר חיפושי נפט ודלק קידוחים, בהחזקה של 50% כ"א.

בעבר החזיקה ברשיון 'אוהד' גם השותפות ישראמקו. אך בחודש אוגוסט 2007 סוכם בין הצדדים, כי תבוצע הפרדה בזכויות ברשיונות ולפיה דלק ניהול קידוחים ואבנר נפט וגז יעבירו את זכויותיהם לישראמקו ברשיון "שמשון" וישראמקו תעביר את זכויותיה ברשיון "אוהד" להן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".