אסטרטגיית לונג ושורט: מניה שקרובה להכרעה
מניית השבוע היא חברת הנסן נצ'וראל (סימול: HANS), העוסקת בפיתוח, שיווק, מכירה והפצת משקאות קלים בארה"ב וקנדה. קו המוצרים כולל משקאות מוגזים טבעיים, מיצי פירות, משקאות אנרגיה וספורט, סויה, תה קר, משקאות ויטמינים לילדים ומשקאות מי אנרגיה בטעמים קלים וכן חטיפי בריאות ודגני בריאות. החברה מפיצה את מוצריה לרשתות מזון, חנויות מועדונים, סיטונאים, חנויות מכולת, מפיצי משקאות ומפיצי מזון בריאות. הנסן נצ'וראל הוקמה בשנת 1985 ומרכזה בקורונה, קליפורניה.
בגלי העליות הגדולים של שנת 2006 כיכבה המניה וביצעה מהלכים מטורפים. היום לאור מצב השוק מגיבה המניה בהתאם ונמצאת בדיוק בנקודה בה כדאי לעקוב.
ניתוח מצב
בשלושת החודשים האחרונים נסחרת המניה בין 20$ גבול תחתון המשמש תמיכה ו32$ גבול עליון המשמש התנגדות. נכון לכתיבת שורות אלה נסחרת המניה ברמת ה 21$ ולכן קרובה מאוד לנקודת הכרעה. דרך הפעולה הנכונה בנקודות אלה היא לא להמר על הכיוון אלה לחכות לפריצה ולפעול בהתאם.
במידה ותשבור המניה את רמת 20$ פריצה אמינה עם מחזור מכירות גדול סביר ותמשיך להידרדר מטה במהלך מתגמל מאוד. יעד המחיר לטווח קצר של מספר ימים מרגע הפריצה עומד על 18$ למניה ומספק רווח של 10% לערך. בטווח ארוך יותר עשויה המניה גם לצלול עד רמת ה 12$ למניה אולי הדבר יצריך קצת יותר סבלנות.
מנגד במידה ובימים הקרובים תחל להתחזק המניה ותפרוץ את רמת ה 24$ ישנו סיכוי למהלך עליות. יעד המחיר הראשון עומד על 27$ למניה בטווח של ימים מרגע הפריצה. בטווח זמן ארוך קצת יותר עשויה המניה להגיעה גם לרמת 32$-גבול הדשדוש העליון.
יש לציין שבכל כניסה לפוזיציה חובה לבחון את כיוון השוק שיאשר את הפריצה. בפריצת המניה מטה צריך השוק לרדת במקביל ובפריצת המניה מעלה צריך השוק לעלות כדי להוסיף סיכוי להצלחת העסקה באופן משמעותי.
בנוסף בכל כניסה לעסקה יש לקבוע יעד לבלימת הפסד שיהיה לפחות ביחס רווח של 1:2 –על פוטנציאל רווח של 2$ נסכן מקסימום 1$ בסטופ. הסיבה היא שיחס רווח שכזה ישאיר את המשקיע עם רווח בסוף החודש גם במידה וב 50% מהעסקאות כשל.
** מניות אלה מסוכנות ביותר ויחד עם פוטנציאל רווח גבוה מגלמות סיכון רב. לכן ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.