היציאה מסחורות ומניות מחזירה את הסוחרים אל הדולר

רובי סלם, מנהל תחום המט"ח במרכז להשכלה פיננסית, מבית מטריקס, בונה אסטרטגיות SWING לניצול תנועות בשוק המט"ח
רובי סלם |

"איתות לקניה יתקבל בפריצת רמת ה 1.0900. ההוראה לבלימת הפסד ברמת ה 1.0800-1.0850, סיכון של 50-100 פיפס." 24.09

"איתות למכירה יתקבל בפריצת רמת ה 1.4600. ההוראה לבלימת הפסד ברמת ה 1.4700, סיכון של 100 פיפס....יעד הרווח הרביעי ימוקם ברמת ה 1.3700- פוטנציאל רווח של 900 פיפס." 24.09

לפני שבועיים סיקרתי את הצמד דולר-פרנק ויורו-דולר. האיתות הראשון על הפרנק נסגר בהפסד של 100 פיפס כתוצאה מפריצה לא אמינה. לעומת זאת האיתות על היורו-דולר היה מוצלח, יעד הרווח נכבש והרווח על העסקה הסתכם ב 900 פיפס מה שמעמיד את הרווח נטו בשתי העסקאות על 800 פיפס!!!

יש לציין שאנו בתקופה היסטורית. בדרך כלל בשוק רגיל יש צורך במספר חודשי דשדוש לפני פריצה שמובילה בממוצע למהלך של 500 פיפס וגם אז צריך השוק לפחות שבועיים כדי לכבוש את היעד. היום זה קורה בשבוע בקושי. היציאה המבוהלת מסחורות ומניות מחזירה את הסוחרים באופן טבעי לדולר ובנוסף קשיי הנזילות והמצוקה לכסף הופכים את השטר הירוק לזהב שחור.

דולר-פרנק שווצרי

בשבוע שעבר פרץ הפרנק את רמת ה 1.09 אך ביצע תנועת מספריים וגזר הרבה סטופים. אולם בימים שאחרי זינק הצמד וכעת נסחר ברמות ה 1.14 כך שהכיוון היה נכון אך העיתוי היה שגוי. ולכן גם השבוע בניתי אסטרטגיה במטרה לנסות לחבור לגל המתהווה:

- איתות לקניה יתקבל בפריצת רמת ה 1.1500.

- ההוראה לבלימת הפסד ברמת ה 1.1350-1.1400, סיכון של 150-100 פיפס.

- יעד הרווח הראשון ימוקם ברמת ה 1.1800- פוטנציאל רווח של 300 פיפס.

- יעד הרווח שני ימוקם ברמת ה 1.2000- פוטנציאל רווח של 500 פיפס.

הערות לגבי הפוזיציה

- יעדי המחירים הינם לטווחי זמן שונים-מספר ימים עד מספר שבועות בהתאם ליעד.

- את ההוראה לבלימת הפסד יש להצמיד על פי נקודות השיא והשפל לצורך טיפול באירועים לא צפויים והגנה על הקרן. דרך נוספת וסולידית לניוד הסטופ היא הצמדתו בסוף כל יום 100 פיפס משיא או שפל חדש שנקבע.

- מומלץ להקפיד על מינוף נמוך מקסימאלי של 1:5 בעסקאות מסוג זה.

- רמות אלה הינן לאינדיקציה בלבד ועשויות להשתנות במהלך המסחר על פי

תנועות השוק ומבנה המחירים.

* מסחר במט"ח טומן בחובו פוטנציאל רווח גבוה אך מגלם סיכון רב לכן ניתוח מטבעות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.