הדולר עבר תיקון אך האם שינה מגמה?
שבוע המסחר האחרון מתאפיין בתנודתיות רבה בעקבות האירועים הדרמאטיים בעולם. אולם מגמת התחזקותו של הדולר בעולם עודנה בתוקף והתיקון שעבר השבוע נראה נכון לעכשיו כבר חלוף. בסיומו סביר ונראה את הדולר חוזר להתחזק כנגד רוב הצמדים. יש לציין שאתמול החליט הנגיד האמריקאי להשאיר את הריבית ללא שינוי ברמת 2%. ההחלטה סתרה את הספקולציות בדבר הורדת ריבית לצורך הקלה על השווקים והדבר אמור להחזיר את הדולר למסלולו.
דולר-דולר קנדי
בשבוע שעבר, 10.09,בניתי אסטרטגיה לצמד דולר –דולר קנדי: "בגרף 4 שעות לעמודה נוכל לזהות תחתית כפולה וממנה לבנות אסטרטגיה לשבוע הקרוב:
• איתות לקניה יתקבל בריצת רמת ה 1.0730.
• ההוראה לבלימת הפסד ברמת ה 1.0630- סיכון של 100 פיפס.
• יעד הרווח ימוקם ברמת ה 1.1030- פוטנציאל רווח של 300 פיפס."
בסוף השבוע האחרון הייתי בחו"ל ותוך כדי עדכונים לגבי מצב השווקים ב CNN הבנתי שסערה רצינית ולא צפויה שינתה מסלול לכיוון טקסס. ברגע זה הבנתי שהפוזיציה על הדולר קנדי כנראה נסגרה בסטופ. הסיבה היא שפגיעה בתפוקת הנפט מעלה את מחירו והסוחרים שקונים את הזהב השחור מוכרים במקביל דולר. כמו שזה נראה עכשיו הירידה שחווה הצמד הינה זמנית ונבעה מהסערה שחלפה. ולכן כדאי להמשיך לעקוב אחר הקנדי שכן השבוע בנה מבנה יהלום המאפשר לבנות אסטרטגיה חדשה:
• איתות לקניה יתקבל רק בפריצת רמת ה 1.0800.
• ההוראה לבלימת הפסד תמוקם ברמת ה 1.0700- סיכון של 100 פיפס.
• יעד הרווח הראשוני ממוקם ברמת ה 1.1100- פוטנציאל רווח של 300 פיפס.
את ההוראה לבלימת הפסד יש להרים על פי נקודות השיא והשפל לצורך טיפול באירועים לא צפויים והגנה על הקרן. דרך נוספת וסולידית לניוד הסטופ היא הצמדתו בסוף כל יום בתנאי שהצמד קבע שיא חדש, 100 פיפס מתחת לשיא.
מאת: רובי סלם, המשמש כמנהל תחום המט"ח במרכז להשכלה פיננסית, מבית מטריקס
* רמות אלה הינן לאינדיקציה בלבד ועשויות להשתנות במהלך המסחר על פי
תנועות השוק ומבנה המחירים ומומלץ להקפיד על מינוף נמוך 1:5.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.