הדולר מבסס את מעמדו: סיכום עסקאות ואחת חדשה

הטור השבועי של רובי סלם בנושא מסחר בשוק המט"ח
רובי סלם |

"באופן עקרוני המשך היחלשות מחירי הנפט אמורים לתמוך בדולר חזק כנגד רוב הצמדים שכן מחיר חבית נפט מתומחרת בדולרים ומכירת החבית לצורך סגירת פוזיציות לונג או פתיחת פוזיציות שורט מצריכה קניית דולרים במקביל." 3.09

נכון לעכשיו ואולי קצת משעמם, ההקדמה של הסקירה הקודמת מתאימה בדיוק להקדמה הנוכחית. שום דבר משבוע שעבר לא השתנה מבחינת התנאים הכלליים השוררים בשוק וכל עוד ימשיך מחיר הנפט להיחלש, ימשיך הדולר להתחזק. לכן חשוב לנתח ולעקוב אחר מחיר החבית לצורך הערכה כללית של הכיוון הצפוי בשוק המטבעות.

סיכום פוזיציות דולר-יין

"איתות מכירה לפוזיציות שורט (מכירת דולר –יין) יתקבל בפריצת 108.40 מטה. ההוראה לבלימת הפסד תמוקם ברמת ה 109.40-סיכון של 100 פיפסים.

ההוראה ללקיחת רווח תמוקם ברמת ה 106.40 –רווח צפוי של 200 פיפסים."

27.08.08

מי שעקב אחר הצמד דולר-יין בשבוע האחרון שם לב שהפריצה אכן הגיעה, הצמד כבש את יעד המחירים ובכך נחתם מבצע נוסף עם רווח של 200 פיפסים.

סיכום פוזיציות דולר-שקל

"איתות כניסה לפוזיציות לונג ( קניית דולר –שקל) יתקבל בפריצת 3.5800 מעלה. הוראה לבלימת הפסד תמוקם ברמת ה 3.5300-סיכון של 500 פיפסים.

ההוראה ללקיחת רווח תמוקם ברמת 3.7500- רווח צפוי של 1700 פיפסים."

27.08.08

בשבוע שעבר העלנו את ההוראה לבימת הפסד לרמת ה 3.5600 אולם מספר ימים אחרי צנח הצמד ופגע בסטופ ובכך נסגרה העסקה בהפסד. יש לציין ש 200 הפיפסים שהקרבנו בעסקה זו הינם שווי ערך ל 60 פיפסים בלבד מבחינה כספית. הסיבה היא שחישוב כל פיפס מחושב בשקלים בניגוד לצמדים אחרים בהם המטבע המשני חזק יותר מהשקל.

סיכום פוזיציות לדולר-פרנק שוויצרי

"אתמול פרץ הצמד את רמת 1.1086 ובכך קבע שיא חדש. על פי מבנה המחירים ובהנחה ומחירי הנפט יוסיפו לרדת ולתמוך בהתחזקות הדולר ניתן לשקול כניסה לפוזיציות לונג. איתות לקניה יתקבל ברמת ה 1.1100, ההוראה לבלימת הפסד ותעמוד על 1.1050,

ויעד הרווח יעמוד על 1.1250." 3.09

גם עסקה זו נסגרה בהפסד של 50 פיפס כגודל הסטופ ולמרות שמספר ימים אחרי אכן טס הצמד מעלה והשאיר את יעד המחירים. ולמרות זאת אין פרס למקום שני בשוק המט"ח.

סיכום הרווח בשלושת העסקאות האחרונות עומד על 90 פיפס רווח לערך.

פוזיציות השבוע: דולר-דולר קנדי

השבוע בחרתי בדולר הקנדי לסיבוב נוסף. כזכור מהסיבוב הקודם בחודש שעבר נשאר עדין טעם טוב של כמה מאות פיפסים ויש סיכוי למהלך נוסף בפתח.

כאמור כיוון הדולר אמור להיות מעלה בימים הקרובים ובצמד הנסחר ברמת ה 1.0695 נכון לכתיבת שורות אלה ניתן למצוא מבנה מחירים חזק המעיד על מהלך חד בפתח. בגרף 4 שעות לעמודה נוכל לזהות תחתית כפולה וממנה לבנות אסטרטגיה לשבוע הקרוב:

• איתות לקניה יתקבל בריצת רמת ה 1.0730.

• ההוראה לבלימת הפסד ברמת ה 1.0630- סיכון של 100 פיפס.

• יעד הרווח ימוקם ברמת ה 1.1030- פוטנציאל רווח של 300 פיפס.

יחס הרווח הפסד עומד על 1:3 ולכן העסקה שווה את הסיכון. בכל מקרה בשבוע הבא אחזור ואעדכן לגבי ההמשך והדרך הנכונה לניהול העסקה.

הכותב משמש כמנהל תחום המט"ח במרכז להשכלה פיננסית, מבית מטריקס

• רמות אלה הינן לאינדיקציה בלבד ועשויות להשתנות במהלך המסחר על פי

תנועות השוק ומבנה המחירים ומומלץ להקפיד על מינוף נמוך 1:5.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.