הנפט יורד והדולר עולה. ניהול פוזיציות
השווקים בעולם משתוללים ומגלים עצבנות. מחירי הנפט שלא נרגעים משפיעים על התנודות בשוק המטבעות ולא מאפשרים מסחר רגוע ויציב כמו בחודש שעבר. עד שהסערה ובעיקר "גוסטב" תעבור סופית יש צורך בנקיטת משנה זהירות לצורך שמירה על ההון העצמי.
באופן עקרוני המשך היחלשות מחירי הנפט אמורים לתמוך בדולר חזק כנגד רוב הצמדים שכן מחיר חבית נפט מתומחרת בדולרים ומכירת החבית לצורך סגירת פוזיציות לונג או פתיחת פוזיציות שורט מצריכה קניית דולרים במקביל.
ניהול פוזיציות דולר-יין
"איתות מכירה לפוזיציות שורט (מכירת דולר –יין) יתקבל בפריצת 108.40 מטה. ההוראה לבלימת הפסד תמוקם ברמת ה 109.40 - סיכון של 100 פיפסים.
ההוראה ללקיחת רווח תמוקם ברמת ה 106.40 – רווח צפוי של 200 פיפסים."
27.08.08
מי שעקב אחר הצמד דולר-יין בשבוע האחרון שם לב שהפריצה אכן הגיעה, הוביל לירידה ואז טיפוס חד ומהיר קרוב מאוד לנקודה לבלימת הפסד. נכון לכתיבת שורות העסקה עדין מתגלגלת וההוראה לבלימת הפסד תישאר במקומה-109.40 עד להודעה חדשה.
ניהול פוזיציות דולר-שקל
"איתות כניסה לפוזיציות לונג ( קניית דולר –שקל) יתקבל בפריצת 3.5800 מעלה.הוראה לבלימת הפסד תמוקם ברמת ה 3.5300-סיכון של 500 פיפסים.
ההוראה ללקיחת רווח תמוקם ברמת 3.7500- רווח צפוי של 1700 פיפסים."
27.08.08
גם במקרה הנוכחי פרץ הצמד דולר-שקל, אותת קניה, הראה רווח נאה על הנייר ואז החל לגמגם. בנקודה זו הדבר הנכון לעשות הוא להצמיד את ההוראה לבלימת הפסד קרוב למחיר הכניסה 3.5600. הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על ההון העצמי ומכוון שלא ניתן להימנע באופן מוחלט מעסקאות כושלות, ניתן לפחות למזער למינימום האפשרי.
אסטרטגיית סווינג לדולר-פרנק שוויצרי
אתמול פרץ הצמד את רמת 1.1086 ובכך קבע שיא חדש. על פי מבנה המחירים ובהנחה ומחירי הנפט יוסיפו לרדת ולתמוך בהתחזקות הדולר ניתן לשקול כניסה לפוזיציות לונג. איתות לקניה יתקבל ברמת ה 1.1100.
ההוראה לבלימת הפסד תעמוד על 1.1050 ויעד הרווח יעמוד על 1.1250.
* רמות אלה הינן לאינדיקציה בלבד ועשויות להשתנות במהלך המסחר על פי
תנועות השוק ומבנה המחירים ומומלץ להקפיד על מינוף נמוך 1:5.
* מסחר במט"ח טומן בחובו פוטנציאל רווח גבוה אך מגלם סיכון רב לכן ניתוח מטבעות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.