הסוחרים מהמרים על קריסה נוספת? פעילות ערה באופציות המכר של UBS לחודש אפריל

"סוחרי האופציות מתמחרים סיכון של 40% יותר לנפילה במניותיה של UBS בחודש הקרוב, בהשוואה לפעילות ההיסטורית באופציות על המניה," אמר הסוחרת רבקה דראסט
שהם לוי |

אם שוק האופציות אכן מהווה אינדיקציה לפעילות העתידית במניות, בנקי ההשקעות אכן צפויים לספוג עו מהלומות קשות בחודש הקרוב, במיוחד UBS, זאת על פי Rebecca Darst מ- Interactive Brokers.

"סוחרי האופציות מתמחרים סיכון של 40% יותר לנפילה במניותיה של UBS בחודש הקרוב, לעומת היסטורית ההימורים," אמרה הברוקרית רבקה דראסט בראיון ל-CNBC.

הסוחרת ציינה פעילות ערה במניות בפוזיציית ה-PUT על המניה. באופציות אלה קונים המשקיעים את הזכות למכור את המניה בזמן ומחיר ומסויים. אופציות מאין אלה משמשות לרוב את המשקיעים כאמצעי הגנה במקרה והמניה צונחת באופן משמעותי.

אופציות ה-PUT הפוקעות בחודש אפריל למניותיה של UBS הן המעוררות את תשומת הלב של הקונים. אלה נקנו אתמול תמורת 2.45 דולר, כלומר כדי שהאופציה תכנס לתוך הכסף יהא על המנייה לצנוח לשפל של 52 שבועות, במידה ויתרחש הדבר מניות הבנקים תגענה לשפל של חמש שנים.

פעילות דומה ניכרת גם במניות הפיננסים האחרות גם כן, הזכירה הסוחרת, וזאת על אף הדיווחים החיובים במהלך השבוע. כל זאת בניגוד להערכות כי הבעיות הקשות בסקטור הפיננסים טרם הסתיימו.

ההפתעה הגדולה שמספקת הסוחרת היא שעדיין ניכרת פעילות ערה גם באופציות המכר של בנקי ההשקעות ג'י פי מורגן ובר סטרנס, למרות העסקה השבוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל 150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.