בנק הפועלים מוריד המלצה לדלק רכב ל"תשואת שוק"
במחלקת המחקר של בנק הפועלים הורידו היום את ההמלצה למניית דלק רכב מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". מחיר היעד עודכן מ-45 שקל ל-51 שקל. בבנק ציינו מספר דברים עקריים:
גל השקות צפוי להגדיל את מכירות החברה
בחודשים הקרובים צפויה דלק רכב להשיק מספר דגמים חשובים. הדגם החשוב ביותר, מאזדה 2, יושק באוגוסט וצפוי להערכתנו לתרום גידול של כמה אלפי מכוניות מכורות בשנה. דגמים חשובים נוספים, שבראשם מאזדה 6 ופורד מונדאו החדשות, צפויים אף הם לשפר את מעמדה של החברה.
שוק הרכב הישראלי משגשג
ככלל, שוק הרכב הישראלי נהנה בחודשים האחרונים מהתעוררות, כשבין היתר תרמה לכך הירידה באי הודאות סביב שוק הציים. אנו מעריכים כי יעד מכירות של 180 אלף מכוניות בכל השוק השנה הינו בר השגה, כשדלק רכב צפויה להערכתנו למכור ב-2007 כ-43 אלף מכוניות חדשות.
שערי המטבע והגידול בביקושים בציים משפרים את הרווחיות
דלק רכב נהנית משני גורמים שמשפרים את שולי הרווח הגולמי: התחזקות השקל למול היין מחד (אם כי חלק הרווח מגולגל גם ליצרן היפני), וגידול בביקושים בציים ובשוק הפרטי, אשר מאפשרים לחברה להקטין את ההנחה המוענקת לשוק המוסדי מאידך. התוצאה: מרווח גולמי של 14.5% ברבעון הראשון השנה, לעומת 12.1% בלבד ברבעון המקביל אשתקד.
תשואת דיבידנד גבוהה
הרווחיות הגבוהה ותזרים המזומנים האיתן מאפשרים לדלק רכב חלוקת דיבידנדים נדיבה. ב-12 חודשים האחרונים לחברה תשואת דיבידנד מרשימה של כ-13%.
הבעיה המרכזית – העדר היצע
בתמונת המצב הנוכחית, הדבר העיקרי שעלול להעיב על ביצועי דלק רכב בשנה הקרובה הינו בעיית היצע. היצרנים מעדיפים לשלוח מכוניות לשוק האירופאי, שמאופין בשער גבוה מאוד של האירו למול היין, ולכן נוצר מצב שבו היבואן המקומי אינו זוכה לקבל את מלוא ההזמנות שהוא שולח למאזדה ביפן. בחברה מתאמצים להגדיל את ההיצע, אולם נכון להיום הם מוגבלים, מה שמצנן את הגידול במכירות.
מבחינת מצבה העסקי, נהנית כיום דלק רכב משגשוג מרשים. עם זאת, הדבר תורגם לעליה חדה בשער המניה בחצי השנה האחרונה, אשר הביאה אותה להסחר ברמה המשקפת מכפיל 12 על הרווח החזוי השנה (המכפיל הממוצע של החברה בשנים עברו הינו בין 9-11). בבנק סבורים כי מכפיל זה מגלם את השווי הנאות לחברה, ומורידים לפיכך את המלצתנו למניה ל"תשואת שוק" בסיכון גבוה, ובמחיר יעד של 51 שקל.