
ארגון מנהלי התחבורה לאוצר - נדרשת מדיניות ארוכת טווח
במכתב שהופנה לועדת הכספים, משרדי האוצר, האנרגיה, איכות הסביבה והתחבורה מבקשים בארגון מנהלי התחבורה בישראל קביעת מדיניות ארוכת טווח שתאפשר ניהול מושכל ויעיל של ציי רכב.
בארגון מאוגדים מנהלי תחבורה בישראל המנהלים במצטבר כ - 300,000 כלי רכב.
העדר מדיניות שכזו פוגעת ביעדי המדינה בכל הקשור בצמצום התלות בדלקים, מעבר לאנרגיה ירוקה, הפחתת פליטת מזהמים, לרבות פגיעה בשכבות הביניים.
עם הצגת מתווה המיסוי העדכני שהוצג בוועדת הכספים לאחרונה הוזמן גם הציבור למסור את עמדתו לגורמים המעורבים.
מי שהרים את הכפפה אלו הם חברי ארגון מנהלי התחבורה בישראל, ארגון המאגד בתוכו מעל 200 חברות המפעילות את ציי הרכב הגדולים בישראל, עם למעלה מ 300,000 כלי רכב.
במכתב שנשלח אתמול (רביעי 19.11.25) אל ועדת הכספים וכן אל משרדי הממשלה המעורבים – אוצר, אנרגיה, איכות הסביבה, והתחבורה משיגים בארגון מנהלי התחבורה על המתווה המוצע ומעלים סוגיות קריטיות החשובות בניהול צי רכב מורכב.
עיקר ההשגות נוגעות לפגיעה הקשה בכלי הרכב החשמליים המאפשרים גם חסכון אנרגיה משמעותית למשק כולו, גם הפחתת פליטות מזהמים המשפיעים על כולנו וגם הגדלת הוצאות לשכירים (הגדלת מיסוי) ולחברות (הוצאות דלק).
- אושרה ערבות של 200 מיליון ש' לקרנות בתחום הביטחוני
- תקנות חדשות לחלוקת דיבידנדים בין חברות נכנסו לתוקף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העדר יכולת לתכנן לטווח ארוך עקב העדר מדיניות ברורה
בארגון מנהלי התחבורה מעלים את העדר היכולת לבצע תכנון ארוך טווח של צי כלי רכב שכן עסקת חכירה (ליסינג) היום היא עסקה הנמשכת על פני שלוש או ארבע שנים. בהעדר מתווה מיסוי מסודר, בעיקר בכל הקשור לשווי שימוש, המעסיק והעובד לא מסוגלים לבצע תכנון ארוך טווח ולבחור במתווה המתאים בהיבטי מיסוי.
הגדלת מס הקניה מביאה עימה הכבדת נטל המס על העובדים בצורת 'שווי שימוש'
הגדלת מס הקניה המוטל על רכב חשמלי מ 45% היום ל 52% בתחילת 2026 מביא עימו בהכרח גם עליה בשווי השימוש של כלי הרכב הנגזר ממחיר המחירון של הרכב (2.48%). כאשר הטבת שווי השימוש לרכב חשמלי נותרת ללא שינוי, כלומר 1350 ₪, ובהינתן התייקרות של הרכב החשמלי, כפועל יוצא הרכב החשמלי מתייקר לאחזקה לעובד ולמעסיק. בסוף העובד מוותר על היתרונות של הרכב החשמלי רק על מנת להישאר עם וודאות בכל הקשור לגובה המס אותו הוא משלם, ובכך המשק מפסיד גם את הפחתת התלות בדלקים מיובאים, וגם נמנעת הפחתת פליטת המזהמים הכוללת. אם ברכב יחיד מדובר באירוע זניח, כאשר מדברים על עשרות אלפי כלי רכב בשנה, מדובר כבר במספרים גדולים.
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- רווח ראשון לשיאומי ברכב החשמלי - אבל מה עם המניה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
פגיעה בכלי הרכב הזולים
בנוסף מציינים בארגון מנהלי התחבורה כי ההתייקרות תפגע בעיקר בדגמים החשמליים הזולים יותר, כלומר פגיעה באוכלוסיות שרוכשות כלי רכב עממיים יותר, ולא בכלי הרכב היקרים יותר שהם פחות עממיים ונגישים לציבור הרחב.
לפי ניתוח של ארגון מנהלי התחבורה, עליית מסי הקניה יחד עם הורדת תקרת ההטבה מ 35,000 ש"ל ל – 30,000 ₪ תביא להתייקרות בפועל של כ 7% במחיר כלי הרכב, וההשפעה תהיה חזקה יותר על כלי הרכב העממיים, ופחות על סגמנט היוקרה או כלי הרכב היקרים.
העדר העדפה לכלי רכב מסחריים חשמליים
עוד מצביעים בארגון מנהלי התחבורה על אנומליה בכל הקשור לרכבי עבודה מונעים חשמל. כלי רכב אלה מסוג N1 מתייחס בעיקר לרכבי הובלה קלה. מס הקניה על כלי רכב אלה עומד על 35% בלבד שכן רכב שכזה אינו מעודד נסיעות פרטיות, ומחירו הבסיסי יקר משמעותית מזה של רכב חשמלי פרטי. כלי רכב אלה אחראים לכשליש מזיהום האוויר בתחבורה, אולם אחוז החדירה בישראל נמוך מאוד בהשוואה לאירופה (4% בישראל לעומת 84% באירופה). גם כאן ממליצים בארגון מנהלי התחבורה לקבוע מדיניות מיסוי שקופה וארוכת טווח.
את המכתב חותמים בארגון מנהלי התחבורה "לסיכום, עמדתנו שיש לקבוע מדיניות מיסוי ברורה ולטווח תלת שנתי. הטבת שווי שימוש לרכב חשמלי צריכה להיות תואמת למדד מחירי המכוניות החשמליות ולאור רמת המיסוי המוטלת עליהם."
הכותב הוא חבר בארגון מנהלי התחבורה בישראל.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
