תדיראן – שיפור ברווחיות התפעולית וירידה קלה בהכנסות; המניה מזנקת 9%
תדיראן תדיראן גרופ 2.45% מדווחת על קיטון של 6.8% בהכנסות לצד קיטון של 18% ברווח הנקי. הקיטון בהכנסות בתקופת הדוח נבע מירידה במכירות מגזר האנרגיה, הקיטון ברווח נקי הושפע מהוצאות מימון גבוהות לצד ירידת ערך מוניטין.
מאידך תדיראן שיפרה את הרווחיות הגולמית והתפעולית: שיעור הרווח התפעולי עמד ברבעון השלישי על 8.9% לעומת 7.7% ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ–599 מיליון שקל, השיפור ברווחיות התפעולית בא לידי ביטוי בשני מגזרי הפעילות של החברה: מגזר מוצרי הצריכה ומגזר האנרגיה.
הרווח הגולמי הסתכם לכ-124.7 מיליון שקל; גידול של 17.7%. ה-EBITDA הסתכם בכ–67.2 מיליון שקל; גידול של 9.2%. שיעור ה-EBITDA עמד ברבעון השלישי על 11.2% לעומת 9.6% ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה בשיעורי הרווחיות נבעה בעיקרה משיפור בעלויות הרכש וההובלה, אך הירידה ברוויחיות נטו נבעה מהוצאות מימון גבוהות בעקבות הנפקת אג״ח ד׳ לצד הכנסות גידור מט״ח נמוכות יחסית לרבעון המקביל. לצד ירידת ערך מוניטין.
- המגזר המקומי דחף את קבוצת מר לרבעון חזק
- שיערוכי נדל"ן ומכירת אחזקות העלו את רווחי אספן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכנסות מגזר מוצרי הצריכה ברבעון השלישי צמחו בשיעור של כ-5.7% לעומת תקופה מקבילה אשתקד ועמדו על כ-318.4 מיליון ש"ח
תוצאות כספיות
מחזור המכירות ברבעון השלישי של שנת 2024 קטן בשיעור של כ-6.8% והסתכם לכ-599.0 מיליון ש"ח לעומת כ-642.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברבעון נובע בעיקר מעיתוי ההכרה בהכנסה של פרויקטי אגירה.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-124.7 מיליון ש"ח (שיעור של כ-20.8%), גידול של כ-17.7% לעומת כ-105.9 מיליון ש"ח (שיעור של כ-16.5%) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע משיפור בעלויות הרכש וההובלה.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
הכנסות (הוצאות) אחרות – ההוצאות בתקופת הדוח נבעו בעיקר מירידת ערך מוניטין שנבע מרכישת חברת Solar VP ברבעון השני של שנת .2024 ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד נבעו בעיקר מהכנסות חד פעמיות הנובעות ממכירת הפעילות של תדיראן פרוייקטים
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-53.5 מיליון ש"ח (שיעור של כ-8.9%), גידול של כ-8.4% לעומת כ-49.3 מיליון ש"ח (שיעור של כ-7.7%) ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-9.2% והסתכם לכ-67.2 מיליון ש"ח (שיעור של כ-11.2%), לעומת כ-61.6 מיליון ש"ח (שיעור של כ-9.6%) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון קטן בכ-18% והסתכם לכ-32.8 מיליון ש"ח (שיעור של כ-5.5%) לעומת כ-40 מיליון ש"ח (שיעור של כ-6.2%) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הקיטון ברווח הנקי נבע בעיקר מרווח כתוצאה משיערוך התחייבות בגין אופציה ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי ליום 30.9.2024 הסתכם בכ-549.2 מיליון ש"ח לעומת כ-510.2 מיליון ש"ח ליום 31.12.2023.
להלן תמצית התוצאות של תדיראן ברבעון השלישי של השנה לעומת 2023:
משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו ממשיכים לראות את מגמת השיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית שלנו. זאת לצד המשך השיפור בהיקף ההכנסות של מגזר הצריכה, לאור גידול כמותי במכירות המזגנים והעונתיות המאפיינת את המגזר. במגזר האנרגיה ראינו שיפור בשיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי, שנבע בעיקר משיפור עלויות הרכש בפרוייקטי אגירה ומערכות סולאריות."

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"
מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות
חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"
אבוג'ן אבוג'ן 0.83% הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass
AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.
אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".
הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?
"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל.
- אבוג'ן נסחרת מתחת למזומן - הזדמנות או מלכודת?
- אבוג׳ן מזנקת 150% - השלימה פיתוח בשת״פ עם גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".
