ארז בלשה
צילום: אייל טואג

ג'נריישן מוכרת את חלקה בחברת הרכבות הבריטית תמורת 577 מיליון שקל

הקרן ממשיכה למקד את פעילותה בארץ ונמצאת במ"ומ למכור  את כלל החזקותיה (10%) בחברת התחבורה הבריטית תמורת שווי דומה לזה שבספרי הקרן, אשר יביא לרווח תזרימי כולל של 104 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (6)

קרן ג'נריישן ג'נריישן קפיטל 0%  בדרך למכור את כלל החזקותיה (10%) בחברת התחבורה הבריטית פורטרברוק (Porterbrook) תמורת כ-577 מיליון שקל, שווי דומה לזה שבספרי החברה. במידה והעסקה תצא לפועל, החברה תכיר ברווח תזרימי כולל של כ-104 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של 8% על ההשקעה. 

על פי הדיווח, הקרן התקשרה במזכר הבנות לניהול משא ומתן מול מנהל השקעות אירופאי למכירת מלוא השקעת הקרן בחברת התחבורה הרכבתית הבריטית פורטרברוק, תמורת סכום של כ-119 מיליון פאונד (577 מיליון שקל). בשנת 2021 רכשה קרן ג׳נריישן 10% מפורטרברוק תמורת סכום של כ-486 מיליון שקל, ומאז היא מכירה בחלקה בתוצאותיה.

שוויה של פורטרברוק בספרי ג'נריישן עומד על כ-586.4 מיליון שקל, אלא שברבעון האחרון כתוצאה מהפרשי שער הנמיכה הקרן את השווי ההוגן לכ-577 מיליון שקל, בדומה למחיר בעסקה המסתמנת. להערכת הקרן, העסקה המסתמנת משקפת שיעור תשואה פנימי שנתי (IRR) של 8% על השקעתה בפורטרברוק, אשר תביא את הרווח התזרימי הכולל של הקרן מההשקעה לכ-104 מיליון שקל.

העסקה המתגבשת הינה חלק מיישום התוכנית האסטרטגית של הקרן למקד את משאביה בפעילויות הליבה שלה בישראל, בדגש על תחומי האנרגיה, המים, הסביבה, התחבורה והלוגיסטיקה. העסקה מגיעה על רקע ההערכה של הקרן כי לנוכח השינויים בסביבת הריבית ומחירי ההון בכלכלה העולמית, צומצמה היכולת שלה להשיא תשואה נוספת מהשקעה בנכסי תשתיות ליבה סולידיים כדוגמת תחום התחבורה הרכבתית בבריטניה.

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן: ״מזכר ההבנות שנחתם היום משקף את מחויבותנו למשקיענו והינו המשך ישיר למספר מהלכים ריאלים ופיננסיים משמעותיים שביצענו בקרן מתחילת השנה, בהתאם לתוכניות העסקיות שהצגנו. מימוש ההשקעה בפורטרברוק צפוי להזרים לקופת הקרן סכום של כ- 577 מיליון ש"ח אשר יחזק את הנזילות ויגביר את הגמישות הפיננסית שלנו, וישמש אותנו בין היתר להמשך פיתוח הפלטפורמות והפרויקטים המשמעותיים שאנחנו מקדמים ולהחזר תשואה לבעלים. לקרן תוכנית עסקית סדורה ומפורטת שתכליתה שימור מעמדה כשחקן מרכזי בתחומי התשתיות והאנרגיה. בהתאם לכך, אנו פועלים למיקוד הפעילות בשוק הישראלי בתחומים עמידים לתנודות בכלכלה אשר נהנים מיציבות וצמיחה, מתוך תפישה כי בשלב זה טמון פוטנציאל רב שניתן לממש״. 

מנית ג'נריישן קפיטל נסחרת כיום במחיר של כ-0.5 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של 667 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה המניה בכ-19%, תוך שהיא משלימה ירידה של כ-23% בשנה האחרונה (12 חודשים).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טוהר 03/08/2024 07:35
    הגב לתגובה זו
    חברה מצוינת
  • 3.
    רפאל 02/08/2024 13:40
    הגב לתגובה זו
    מחזיק בגנריישן ומאמין שעוד תעלה...
  • 2.
    אומנות החירטוט 01/08/2024 15:59
    הגב לתגובה זו
    אם השקיעו 486 מ והרוויחו 91 מ- שח ב 3 שנים. אז הם עשו תשואה של 5.5% ברוטו. השקעה חלשה מאוד חלשה, וזה בכלל לא מפתיע, מה להם ולרכבות באנגליה?
  • משקיע 01/08/2024 21:39
    הגב לתגובה זו
    שכחת דיווידנדים שהגדילו את הרווחיות
  • מוישי זוכמיר 01/08/2024 16:17
    הגב לתגובה זו
    ב"ה. אבל......הלוואי מימוש כל הנכסים בשווי (יחסי כמובן) כזה. נסחרים בדיסאג'יו של כ 70%...לכן אשמח אם יממשו הכל לפי השווי בספרים.....שבת שלום.
  • 1.
    אביהו 01/08/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    מאמין מאוד בארז
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 0%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: ירידות מסביב לעולם; ת"א צפויה לפתוח בירידות

ירידות חדות באסיה, ירידות גם בחוזים על וול סטריט; ואיך ישפיע מדד המחירים על אגרות החוב?

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט ירדה גם אתמול - נעילה שלילית בוול-סטריט; צים זינקה ב-8%, מובילאיי נפלה ב-5%. המניות הדואליות צפויות לירידה קלה של 0.1% - לטבלת המניות הדואליות ופערי הארביטראז'. טאואר 0%  צפויה לרדת כ-1%, נייס 0%  תרד ב-1.7%, קמטק 0%  בקרוב ל-2%. 

השווקים באסיה בירידות חדות של 1.5%-2% והחוזים על וול סטריט ממשיכים להיות אדומים - החוזה על הנאסד"ק יורד ב-0.8%. זה מרמז על פתיחה שלילית בתל אביב. 

אתמול אחרי המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן - המדד ירד ב-0.5% וכך גם מחירי הדירות - מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%. המדד נמוך, אבל חשוב להבין שהוא לא הפתיע. הוא גלום במחירי האג"ח. התחזיות היו למדד שלילי של 0.4% עד 0.5% ולכן ההשפעה שלו על שוק האג"ח תהיה נמוכה.

רק להמחשה, אם למשל הוא היה יורד ב-0.8%, הרי שמדובר בהפתעה גדולה, וזה היה מחייב התאמה - בראש וראשונה במחירי אגרות החוב הצמודות שהיו יורדות כגודל ההפתעה, וכנראה גם אגרות החוב השקליות היו מושפעות - לכיוון החיובי. מדד כה נמוך מגדיל סיכויים להורדת ריבית והורדת ריבית מעלה את מחירי אגרות החוב השקליות.

המקום שבו כן צפויה השפעה הוא מניות יזמיות הנדל"ן. ירידת המחירים היא לא סוד, אבל ירידת המחירים לצד היקף עסקאות קטן, הבנה שהריבית לא תשפיע על מחירי הדירות בהמשך - כלומר הורדת ריבית לא תשפיע משמעותית על הציבור לרכוש דירה, מובילים למחשבה שיזמיות הנדל"ן המקומיות לא מגלמות את גודל המשבר. אולי הן חיות על ציפיות להיפוך המצב, אבל הנתונים מראים אחרת.