ארז בלשה
צילום: אייל טואג

ג'נריישן מוכרת את חלקה בחברת הרכבות הבריטית תמורת 577 מיליון שקל

הקרן ממשיכה למקד את פעילותה בארץ ונמצאת במ"ומ למכור  את כלל החזקותיה (10%) בחברת התחבורה הבריטית תמורת שווי דומה לזה שבספרי הקרן, אשר יביא לרווח תזרימי כולל של 104 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (6)

קרן ג'נריישן ג'נריישן קפיטל -1.23%  בדרך למכור את כלל החזקותיה (10%) בחברת התחבורה הבריטית פורטרברוק (Porterbrook) תמורת כ-577 מיליון שקל, שווי דומה לזה שבספרי החברה. במידה והעסקה תצא לפועל, החברה תכיר ברווח תזרימי כולל של כ-104 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של 8% על ההשקעה. 

על פי הדיווח, הקרן התקשרה במזכר הבנות לניהול משא ומתן מול מנהל השקעות אירופאי למכירת מלוא השקעת הקרן בחברת התחבורה הרכבתית הבריטית פורטרברוק, תמורת סכום של כ-119 מיליון פאונד (577 מיליון שקל). בשנת 2021 רכשה קרן ג׳נריישן 10% מפורטרברוק תמורת סכום של כ-486 מיליון שקל, ומאז היא מכירה בחלקה בתוצאותיה.

שוויה של פורטרברוק בספרי ג'נריישן עומד על כ-586.4 מיליון שקל, אלא שברבעון האחרון כתוצאה מהפרשי שער הנמיכה הקרן את השווי ההוגן לכ-577 מיליון שקל, בדומה למחיר בעסקה המסתמנת. להערכת הקרן, העסקה המסתמנת משקפת שיעור תשואה פנימי שנתי (IRR) של 8% על השקעתה בפורטרברוק, אשר תביא את הרווח התזרימי הכולל של הקרן מההשקעה לכ-104 מיליון שקל.

העסקה המתגבשת הינה חלק מיישום התוכנית האסטרטגית של הקרן למקד את משאביה בפעילויות הליבה שלה בישראל, בדגש על תחומי האנרגיה, המים, הסביבה, התחבורה והלוגיסטיקה. העסקה מגיעה על רקע ההערכה של הקרן כי לנוכח השינויים בסביבת הריבית ומחירי ההון בכלכלה העולמית, צומצמה היכולת שלה להשיא תשואה נוספת מהשקעה בנכסי תשתיות ליבה סולידיים כדוגמת תחום התחבורה הרכבתית בבריטניה.

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן: ״מזכר ההבנות שנחתם היום משקף את מחויבותנו למשקיענו והינו המשך ישיר למספר מהלכים ריאלים ופיננסיים משמעותיים שביצענו בקרן מתחילת השנה, בהתאם לתוכניות העסקיות שהצגנו. מימוש ההשקעה בפורטרברוק צפוי להזרים לקופת הקרן סכום של כ- 577 מיליון ש"ח אשר יחזק את הנזילות ויגביר את הגמישות הפיננסית שלנו, וישמש אותנו בין היתר להמשך פיתוח הפלטפורמות והפרויקטים המשמעותיים שאנחנו מקדמים ולהחזר תשואה לבעלים. לקרן תוכנית עסקית סדורה ומפורטת שתכליתה שימור מעמדה כשחקן מרכזי בתחומי התשתיות והאנרגיה. בהתאם לכך, אנו פועלים למיקוד הפעילות בשוק הישראלי בתחומים עמידים לתנודות בכלכלה אשר נהנים מיציבות וצמיחה, מתוך תפישה כי בשלב זה טמון פוטנציאל רב שניתן לממש״. 

מנית ג'נריישן קפיטל נסחרת כיום במחיר של כ-0.5 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של 667 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה המניה בכ-19%, תוך שהיא משלימה ירידה של כ-23% בשנה האחרונה (12 חודשים).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טוהר 03/08/2024 07:35
    הגב לתגובה זו
    חברה מצוינת
  • 3.
    רפאל 02/08/2024 13:40
    הגב לתגובה זו
    מחזיק בגנריישן ומאמין שעוד תעלה...
  • 2.
    אומנות החירטוט 01/08/2024 15:59
    הגב לתגובה זו
    אם השקיעו 486 מ והרוויחו 91 מ- שח ב 3 שנים. אז הם עשו תשואה של 5.5% ברוטו. השקעה חלשה מאוד חלשה, וזה בכלל לא מפתיע, מה להם ולרכבות באנגליה?
  • משקיע 01/08/2024 21:39
    הגב לתגובה זו
    שכחת דיווידנדים שהגדילו את הרווחיות
  • מוישי זוכמיר 01/08/2024 16:17
    הגב לתגובה זו
    ב"ה. אבל......הלוואי מימוש כל הנכסים בשווי (יחסי כמובן) כזה. נסחרים בדיסאג'יו של כ 70%...לכן אשמח אם יממשו הכל לפי השווי בספרים.....שבת שלום.
  • 1.
    אביהו 01/08/2024 14:41
    הגב לתגובה זו
    מאמין מאוד בארז
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.