ג'נריישן מוכרת את חלקה בחברת הרכבות הבריטית תמורת 577 מיליון שקל
קרן ג'נריישן ג'נריישן קפיטל 0% בדרך למכור את כלל החזקותיה (10%) בחברת התחבורה הבריטית פורטרברוק (Porterbrook) תמורת כ-577 מיליון שקל, שווי דומה לזה שבספרי החברה. במידה והעסקה תצא לפועל, החברה תכיר ברווח תזרימי כולל של כ-104 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של 8% על ההשקעה.
על פי הדיווח, הקרן התקשרה במזכר הבנות לניהול משא ומתן מול מנהל השקעות אירופאי למכירת מלוא השקעת הקרן בחברת התחבורה הרכבתית הבריטית פורטרברוק, תמורת סכום של כ-119 מיליון פאונד (577 מיליון שקל). בשנת 2021 רכשה קרן ג׳נריישן 10% מפורטרברוק תמורת סכום של כ-486 מיליון שקל, ומאז היא מכירה בחלקה בתוצאותיה.
שוויה של פורטרברוק בספרי ג'נריישן עומד על כ-586.4 מיליון שקל, אלא שברבעון האחרון כתוצאה מהפרשי שער הנמיכה הקרן את השווי ההוגן לכ-577 מיליון שקל, בדומה למחיר בעסקה המסתמנת. להערכת הקרן, העסקה המסתמנת משקפת שיעור תשואה פנימי שנתי (IRR) של 8% על השקעתה בפורטרברוק, אשר תביא את הרווח התזרימי הכולל של הקרן מההשקעה לכ-104 מיליון שקל.
העסקה המתגבשת הינה חלק מיישום התוכנית האסטרטגית של הקרן למקד את משאביה בפעילויות הליבה שלה בישראל, בדגש על תחומי האנרגיה, המים, הסביבה, התחבורה והלוגיסטיקה. העסקה מגיעה על רקע ההערכה של הקרן כי לנוכח השינויים בסביבת הריבית ומחירי ההון בכלכלה העולמית, צומצמה היכולת שלה להשיא תשואה נוספת מהשקעה בנכסי תשתיות ליבה סולידיים כדוגמת תחום התחבורה הרכבתית בבריטניה.
- ג'נריישן קפיטל מגייסת 280 מיליון שקל בהנפקה פרטית למוסדיים
- קרן ג'נריישן רשמה זינוק ברווח הודות לשיערוכי נכסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן: ״מזכר ההבנות שנחתם היום משקף את מחויבותנו למשקיענו והינו המשך ישיר למספר מהלכים ריאלים ופיננסיים משמעותיים שביצענו בקרן מתחילת השנה, בהתאם לתוכניות העסקיות שהצגנו. מימוש ההשקעה בפורטרברוק צפוי להזרים לקופת הקרן סכום של כ- 577 מיליון ש"ח אשר יחזק את הנזילות ויגביר את הגמישות הפיננסית שלנו, וישמש אותנו בין היתר להמשך פיתוח הפלטפורמות והפרויקטים המשמעותיים שאנחנו מקדמים ולהחזר תשואה לבעלים. לקרן תוכנית עסקית סדורה ומפורטת שתכליתה שימור מעמדה כשחקן מרכזי בתחומי התשתיות והאנרגיה. בהתאם לכך, אנו פועלים למיקוד הפעילות בשוק הישראלי בתחומים עמידים לתנודות בכלכלה אשר נהנים מיציבות וצמיחה, מתוך תפישה כי בשלב זה טמון פוטנציאל רב שניתן לממש״.
מנית ג'נריישן קפיטל נסחרת כיום במחיר של כ-0.5 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של 667 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה המניה בכ-19%, תוך שהיא משלימה ירידה של כ-23% בשנה האחרונה (12 חודשים).
- 4.טוהר 03/08/2024 07:35הגב לתגובה זוחברה מצוינת
- 3.רפאל 02/08/2024 13:40הגב לתגובה זומחזיק בגנריישן ומאמין שעוד תעלה...
- 2.אומנות החירטוט 01/08/2024 15:59הגב לתגובה זואם השקיעו 486 מ והרוויחו 91 מ- שח ב 3 שנים. אז הם עשו תשואה של 5.5% ברוטו. השקעה חלשה מאוד חלשה, וזה בכלל לא מפתיע, מה להם ולרכבות באנגליה?
- משקיע 01/08/2024 21:39הגב לתגובה זושכחת דיווידנדים שהגדילו את הרווחיות
- מוישי זוכמיר 01/08/2024 16:17הגב לתגובה זוב"ה. אבל......הלוואי מימוש כל הנכסים בשווי (יחסי כמובן) כזה. נסחרים בדיסאג'יו של כ 70%...לכן אשמח אם יממשו הכל לפי השווי בספרים.....שבת שלום.
- 1.אביהו 01/08/2024 14:41הגב לתגובה זומאמין מאוד בארז
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
מנכ"ל שהציל חברה והביא אותה לשווי של 11 מיליארד דולר, מניה שמזנקת למכפילי רווח שלא היו בעבר, מסיבת AI ענקית שלא ברור אם אנחנו בתחילתה, באמצע או בסופה
הדוחות של טאואר טאואר 0% טובים מאוד, התחזית חזקה (מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"). המניה זינקה ב-17% ל-98.2 דולר, שווי של 11 מיליארד דולר. דווקא בשווי הזה כדאי להזכיר לכולם שהקמת טאואר בארץ בתחילת שנות ה-90', שזה אומר הקמת מפעל ייצור שבבים בישראל היה רעיון כושל. כוח העבודה פה יקר ואין שום יתרון תחרותי מול המפעלים בעולם. טאואר הקימה מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה ואחר כך עוד מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה. היא הרוויחה כששוק השבבים המחזורי היה טוב והפסידה פי 5 כשהוא היה למטה.
היא עברה הסדר חוב. היא קיבלה הנשמה מהמדינה וממשפחת עופר. ואז הדירקטוריון קיבל את ההחלטה שבדיעבד הצילה את החברה והפכה אותה לענקית במונחים מקומיים - לגייס את ראסל אלוונגר כמנכ"ל. אלוונגר קיבל לפני 20 שנה חברה כושלת וידע לנתב אותה לשני מקומות שהצילו אותה - לנישות שבהן יש לה מומחיות (כי הגדולות לא פעלו בנישות) ולפעילות ייצור בחו"ל. טאואר בזכותו היא חברה גלובלית, רווחית, צומחת, עם נוכחות באחד התחומים החשובים בעולם - שבבים.
מניית טאואר זינקה פי 2 מאז פרסום הדוח הקודם, והיא במחיר של יותר מכפול מזה שאינטל רצתה לרכוש את החברה. רכישה שלא יצאה לפועל כי הסינים התנגדו. בהתחלה המשקיעים חששו והמניה ירדה מתחת ל-30 דולר, שנתיים אחרי, הם מאוד מרוצים.
תחום השבבים מחולק באופן גס לשניים - תחום הייצור ותחום הפיתוח. הפיתוח הוא הקצפת. אנבידיה מפתחת שבבי AI ומוכרת אותם ברווחיות גולמית של מעל 80% כי יש למוצר-לשבב ערך גדול ויתרונות טכנולוגיים. בייצור יש לרוב תחרות גדולה. יש טכנולוגיות ייצור שונות, אבל בסוף מזמין השבב יכול לעשות זאת בכמה מקומות. זאת פעילות שלא אמורה להניב רווחיות גבוהה, סוג של קומודיטיס. אבל, על רקע המחסור בשבבים, הרווחיות עלתה בשנים האחרונות. טאואר גם פועלת כאמור בנישות שם רווחיות טובה יותר, ומסתבר שיש בכל זאת הבדלי איכות משמעותיים בין יצרנים שונים.
- טאואר מכה את הצפי בשורה העליונה ובשורה התחתונה
- "אפסייד של 48% במניית טאוואר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוץ מזה, אלו הסכמים שעוטפים את הלקוח. חברה שרוכשת שבבים מיוחדים שהיא עיצבה וטאואר ייצרה תמשיך לרכוש את השבבים האלו מטאואר במקביל לגידול בהיקף המכירות שלה וזה יחלחל לגידול בפעילות טאואר. כלומר כשמארוול שהיא לקוחה מדווחת על גידול במכירות זה יכול לחלחל לטאואר.
