פתאל מאשרת כי גייסה מהמוסדיים 212 מיליון שקל בריבית קבועה של 5%
המוסדיים הזרימו ביקושים של 437 מיליון שקל לאג"ח המובטחות בשעבוד על נכסים בשווי 104 מיליון אירו; "למעלה מ-90% מבתי המלון של הקבוצה באירופה חזרו לפעילות ואנו מזהים גידול הדרגתי בביקושים מצד הלקוחות"
פתאל נכסים (אירופה) חברת הבת (100%) של פתאל החזקות -0.02% שבשליטת דוד פתאל, אישרה בסוף השבוע את הדיווח של ביזפורטל אודות ההצלחה בגיוס האג"ח. החברה המחזיקה ב-55 מלונות באירופה, השלימה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב סדרה ד' (סדרה חדשה) עם ביקושים של כ-437 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס סכום של כ-212 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר בהנפקה, נקבע לאיגרות החוב שיעור ריבית שקלית שנתית של 5.1% - נמוך משיעור הריבית המקסימלית שהוצע במכרז שעמד על 6%.
במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב (סדרה ד') המדורגות על ידי חברת הדירוג 'מידרוג' בדירוג של A2 תחת בחינה עם השלכות שליליות ומובטחות בשעבוד ראשון על 7 נכסים, כאשר סך שווי הבטוחות מסתכם בכ-104 מיליון אירו. אגרות החוב נושאות ריבית שקלית קבועה עם מח"מ של כ-4.2 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש ספטמבר 2026.
לקראת ההנפקה הודיעה החברה כי בכוונתה לגייס אגרות חוב בהיקף של עד 200 מיליון שקל, אך לאור הביקושים הגבוהים בשלב המוסדי, החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס הכולל (מכרז ציבורי) לכ-250 מיליון שקל, בכפוף לקבלת אישור חברת הדירוג 'מידרוג'.
שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של רשת פתאל: "אנו מבקשים להודות למשקיעים על השתתפותם בהנפקה, ורואים בכך, היום יותר מתמיד, הבעת אמון של שוק ההון בחברה. נכון להיום, למעלה מ-90% מבתי המלון של הקבוצה באירופה חזרו לפעילות ואנו מזהים גידול הדרגתי בביקושים מצד הלקוחות. בתוך כך, לאחרונה דיווחנו על מכירה והשכרה מחדש של בית המלון 'לאונרדו רויאל' בברלין ובמקביל אנו מנהלים משא ומתן מתקדם למכירת 2 בתי מלון נוספים באירופה, וזאת כחלק מהיישום של התכנית האסטרטגית לחיזוק הנזילות והאיתנות הפיננסית של החברה בעת הנוכחית. אני מאמין שהשוק מבין היום יותר מתמיד את ערכה של הרשת שהוכיחה שהיא יודעת להתנהל גם בסביבה מאתגרת ולמצות את כל הצעדים הנדרשים ממנה לכך".
- פתאל מעמיקה את ההתרחבות באירופה
- אלה המנכ"לים החדשים של פעילות פתאל בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את ההנפקה הובילו אוריון חיתום והנפקות.
- 10.דיין יצחק 10/08/2020 09:04הגב לתגובה זואופוריה של יחצנות בגרוש , אם ברבעון הראשון עבדו רגיל שני שליש מהזמן והפסידו 307 מליון הרבעון השני שהיו סגורים יגמר בהפסד של 1 מילארד וזה ייקח לו אלפיים שנה לתקן , לכן לא יעזרו סיפורי היחצנות הסוף ידוע והמכירות החפוזות של בתי המלון מראים זאת
- גודי 10/08/2020 22:05הגב לתגובה זולא בטוח, קודם כל לא היה סגר רוב הרבעון, וכאשר פתחו, אנשים הסתערו על בתי מלון...
- 9.[email protected] 09/08/2020 09:35הגב לתגובה זויאללה שהרוח הגבית תמשיך לנשוב... שבוע שבעבר עליה של מעל 30%... הייתי סקפטי לגביה אבל בנתיים הנהלת החברה מוכיחה את עצמה.. עכשיו מה שחסר זה רק חיסון יעיל
- 8.יניב 09/08/2020 09:17הגב לתגובה זוועוד ריבית של 5% . זה מוסדי ? זה כריש !
- 7.מי הם אותם מוסדיים? -חשוב, ביזפורטל... (ל"ת)משקיע 09/08/2020 09:05הגב לתגובה זו
- 6.פתאל בדרך לשער 35000 בשלב א (ל"ת)רו ח מקרן מפורסמת 09/08/2020 01:58הגב לתגובה זו
- 5.משחק אותה, כל הביקושחים מסגירה נתבג מתנקזים לאילת (ל"ת)אלמןנימי 08/08/2020 22:27הגב לתגובה זו
- 4.מחר המניה ממריאה 20-25% (ל"ת)אלכס 08/08/2020 17:40הגב לתגובה זו
- ענייין של זמן והשער 35000 (ל"ת)כלכלן בכיר 09/08/2020 01:59הגב לתגובה זו
- 3.לפני יומיים יצאה הוגעה במאיה על הגיוס (ל"ת)גבי 08/08/2020 17:21הגב לתגובה זו
- 2.שיהיה בהצלחה... (ל"ת)אסף 08/08/2020 16:43הגב לתגובה זו
- 1.ואם לא תעמוד ביעד, מי ישלם את המחיר? הפנסיה שלך חביבי.. (ל"ת)יורם 08/08/2020 16:34הגב לתגובה זו

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
