פתאל מאשרת כי גייסה מהמוסדיים 212 מיליון שקל בריבית קבועה של 5%
המוסדיים הזרימו ביקושים של 437 מיליון שקל לאג"ח המובטחות בשעבוד על נכסים בשווי 104 מיליון אירו; "למעלה מ-90% מבתי המלון של הקבוצה באירופה חזרו לפעילות ואנו מזהים גידול הדרגתי בביקושים מצד הלקוחות"
פתאל נכסים (אירופה) חברת הבת (100%) של פתאל החזקות 1.36% שבשליטת דוד פתאל, אישרה בסוף השבוע את הדיווח של ביזפורטל אודות ההצלחה בגיוס האג"ח. החברה המחזיקה ב-55 מלונות באירופה, השלימה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב סדרה ד' (סדרה חדשה) עם ביקושים של כ-437 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס סכום של כ-212 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר בהנפקה, נקבע לאיגרות החוב שיעור ריבית שקלית שנתית של 5.1% - נמוך משיעור הריבית המקסימלית שהוצע במכרז שעמד על 6%.
במסגרת ההנפקה, הציעה החברה למשקיעים איגרות חוב (סדרה ד') המדורגות על ידי חברת הדירוג 'מידרוג' בדירוג של A2 תחת בחינה עם השלכות שליליות ומובטחות בשעבוד ראשון על 7 נכסים, כאשר סך שווי הבטוחות מסתכם בכ-104 מיליון אירו. אגרות החוב נושאות ריבית שקלית קבועה עם מח"מ של כ-4.2 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי של איגרות החוב יהיה בחודש ספטמבר 2026.
לקראת ההנפקה הודיעה החברה כי בכוונתה לגייס אגרות חוב בהיקף של עד 200 מיליון שקל, אך לאור הביקושים הגבוהים בשלב המוסדי, החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס הכולל (מכרז ציבורי) לכ-250 מיליון שקל, בכפוף לקבלת אישור חברת הדירוג 'מידרוג'.
שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של רשת פתאל: "אנו מבקשים להודות למשקיעים על השתתפותם בהנפקה, ורואים בכך, היום יותר מתמיד, הבעת אמון של שוק ההון בחברה. נכון להיום, למעלה מ-90% מבתי המלון של הקבוצה באירופה חזרו לפעילות ואנו מזהים גידול הדרגתי בביקושים מצד הלקוחות. בתוך כך, לאחרונה דיווחנו על מכירה והשכרה מחדש של בית המלון 'לאונרדו רויאל' בברלין ובמקביל אנו מנהלים משא ומתן מתקדם למכירת 2 בתי מלון נוספים באירופה, וזאת כחלק מהיישום של התכנית האסטרטגית לחיזוק הנזילות והאיתנות הפיננסית של החברה בעת הנוכחית. אני מאמין שהשוק מבין היום יותר מתמיד את ערכה של הרשת שהוכיחה שהיא יודעת להתנהל גם בסביבה מאתגרת ולמצות את כל הצעדים הנדרשים ממנה לכך".
- אלה המנכ"לים החדשים של פעילות פתאל בישראל
- פתאל מעדכנת מטה את התחזית השנתית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את ההנפקה הובילו אוריון חיתום והנפקות.
- 10.דיין יצחק 10/08/2020 09:04הגב לתגובה זואופוריה של יחצנות בגרוש , אם ברבעון הראשון עבדו רגיל שני שליש מהזמן והפסידו 307 מליון הרבעון השני שהיו סגורים יגמר בהפסד של 1 מילארד וזה ייקח לו אלפיים שנה לתקן , לכן לא יעזרו סיפורי היחצנות הסוף ידוע והמכירות החפוזות של בתי המלון מראים זאת
- גודי 10/08/2020 22:05הגב לתגובה זולא בטוח, קודם כל לא היה סגר רוב הרבעון, וכאשר פתחו, אנשים הסתערו על בתי מלון...
- 9.[email protected] 09/08/2020 09:35הגב לתגובה זויאללה שהרוח הגבית תמשיך לנשוב... שבוע שבעבר עליה של מעל 30%... הייתי סקפטי לגביה אבל בנתיים הנהלת החברה מוכיחה את עצמה.. עכשיו מה שחסר זה רק חיסון יעיל
- 8.יניב 09/08/2020 09:17הגב לתגובה זוועוד ריבית של 5% . זה מוסדי ? זה כריש !
- 7.מי הם אותם מוסדיים? -חשוב, ביזפורטל... (ל"ת)משקיע 09/08/2020 09:05הגב לתגובה זו
- 6.פתאל בדרך לשער 35000 בשלב א (ל"ת)רו ח מקרן מפורסמת 09/08/2020 01:58הגב לתגובה זו
- 5.משחק אותה, כל הביקושחים מסגירה נתבג מתנקזים לאילת (ל"ת)אלמןנימי 08/08/2020 22:27הגב לתגובה זו
- 4.מחר המניה ממריאה 20-25% (ל"ת)אלכס 08/08/2020 17:40הגב לתגובה זו
- ענייין של זמן והשער 35000 (ל"ת)כלכלן בכיר 09/08/2020 01:59הגב לתגובה זו
- 3.לפני יומיים יצאה הוגעה במאיה על הגיוס (ל"ת)גבי 08/08/2020 17:21הגב לתגובה זו
- 2.שיהיה בהצלחה... (ל"ת)אסף 08/08/2020 16:43הגב לתגובה זו
- 1.ואם לא תעמוד ביעד, מי ישלם את המחיר? הפנסיה שלך חביבי.. (ל"ת)יורם 08/08/2020 16:34הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
