"יש מכונות שטובות לנזילות בבורסה, ויש מכונות רעות"
זיו פניני, מנהל סיכונים פיננסים של בית ההשקעות אי.בי.אי, בשיחה על פעילות הרובוטים בבורסה על רקע קריאת בנק ישראל להגביל את פעילות המכונות שמבצעות פעולות במסחר.
- 18.יוסף 27/08/2018 19:29הגב לתגובה זואת הסוגיה עד כמה שהוא מורשה לסביר
- 17.יוסף 27/08/2018 19:10הגב לתגובה זומשוכללת או מהירה יותר - אם בעבר היה איזה שהוא יתרון מינורי לניתוח הטכני (אני חושב שמעולם לאדם לא היה ) היום אין שום אפשרות להסיק מסקנה מנפחי המסחר של המניות מכוון שהם משתנות בשניות מעל תגובה נורמלית של האדם וזה שרואים נפח מסחר בנייר ערך שעולה המצב הנתון יכול להשתנות בשניות בודדות באלגו טריידר
- 16.אחד 23/08/2018 06:40הגב לתגובה זוסלפש קרש כמו שהיה בדאו גונס
- 15.פינוקיו 22/08/2018 20:33הגב לתגובה זואיביאי בגין כתבני האופציות על מדד הויקס. מדוע לא דאג מנהל הסיכונים הנכבד שיעמידו בטחונות מספקים ? או לחילופין לסגור להם את הפוזיציה במיידי ? פשלה בסדר גודל ענק של אדם ולא של מכונה.
- אחד מבפנים 23/08/2018 06:39הגב לתגובה זואירוע מאוד קשה שנמצא בתחקור ובדיקה. ופניני מונה למנהל סיכונים פיננסי רוחבי אחרי האירוע וכנראה בגללו. לפני כן עשה זאת רק במעוף בישראל
- 14.מומחה לקנוניות 22/08/2018 19:59הגב לתגובה זוכל סוגי הפקודות. מה זה להעניש. מותר להטעות,גם בחיים אנשים מטעים כל הזמן אחד את השני ויוצרים מצגי שווא. מה רע בזה שאתה רוצה לקנות ואתה שם הרבה מכירות בלימיט גבוה בשביל ליצור מצג שווא של לחץ מכירות? כל הפטרונות של מה רע ומה טוב מיותר וגם מזיק. זה שוק וכל מילה אחרת מיותרת.
- 13.זי"פ 22/08/2018 19:54הגב לתגובה זוגופים שקונים או פודים ולכן "קל" לאותה מכונה מחופשת לשחקן ארבטראז להחזיק או להזיז את השוק.. להוריד או להעלות את התנודתיות ואת מהירות השוק.. 11. נכון. תודה.
- 12.זי"פ 22/08/2018 19:53הגב לתגובה זו1- זה ממש נכון (אפילו בווטסאפ) 2 -5–ריבוי מסחר וריבוי מכונות מצטטות מעבה את ספר הפקודות ומצר את הספרד, ללא קשר ציטוטים אלו גם מסמנים את השווי הנכון וההוגן של הנייר ומכונות ארבטרז' אחרות מעבירות נזילות משווקים/ניירות/מכשירים נזילים לשווקים ומכשירים שאינם נזילים. 6-קייץ 8- אין המכונה ממש מזהה את הפוזיציה שלך.. פשוט מאוד רוב הסוחרים של הכיוון סוחרים את מה ש"הגיוני" ו "מסתמן" ואז רובם מופתע מהטיימינג שהארועים משפיעים על הבורסה.. למעשה ניירות הערך לא יודעים מה קורה בכלכלה או במדינה הם פשוט מושפעים מעודף היצע או ביקוש..זה הכל. אם אתה סטחר את החדשות הרי שהמחירים כבר מגלמים אותם.. 9 – לעיתים בין אם זה בשלב הטרום- פתיחה, ובין אם זה רציף מכונות המסחר מזהות קונה גדול יחסית או כמה כאלה -, חוטפות לפניו את הסחורה, שמות הוראות קניה נוספות ומוכרות לו את הסחורה אט אט וגבוה יותר..זה נכון שהם מסתכנות שימכרו להם אבל אם בנייר יש כרגע קונים.. הם לוקחות את הסיכון.. 10- זה לא לגמרי לא נכון אבל זה תולדה של שוק קטן שאינו נזיל ואין בו משחק של גופים גדולים שצוברים או פודים ולכן "קל" לאותה מכונה מחופשת לשחקן
- 11.סוחר ותיק 22/08/2018 19:29הגב לתגובה זואבל קיים בכל העולם
- 10.סוחר 25 שנה 22/08/2018 17:40הגב לתגובה זוהרסו את המסחר.תמיד מנצחים את השוק האומלל כיוון שאין שחקנים מוסדיים.הפקירו שוק למכונה אחת שלוקחת את כל הכסף.כשהם רוצים שורט סטייה כשהם רוצים לונג..והעדר אחריהם.עצוב ומופקר כולל השבועיות המטורפות.
- אבנר 22/08/2018 19:11הגב לתגובה זוכולם מדברים עליה שנים אף אחד לא נוקב בשמה. פאנטום האופרה.
- מכונה 22/08/2018 21:17יש מוכרי סטיה לפעמים הולך לפעמים לא ויש עושי שוק כאלה ואחרים. אין פה מכונות על.
- 9.פילוס 22/08/2018 17:11הגב לתגובה זולמה מכונה שרוצה לקנות תצתת מכירה ולמה מכונה שרוצה למכור תצתת קניה? מה הם מרוויחים מזה? מה זה ציתותים פיקטיביים? הרי אם אני רוצה אני יכול ישר לסגור איתם עיסקה. מה פיקטיבי בזה?
- 8.סוחר קטן באופציות 22/08/2018 16:27הגב לתגובה זואני סוחר קטן ידני. מדי פעם כשפתחתי פוזיציה (כתיבה בעיקר) היתה לי תחושה שהשוק הולך נגדי ממש בסמוך לפתיחת הפוזיציה. האם המכונות יכולות לזהות פתיחת פוזיציה של סוחר ? והאם התחושה שלי הגיונית ?
- 7.מכונה 22/08/2018 15:16הגב לתגובה זומדבר מפוזיציה. תתקדם.
- 6.יועץ אופנה 22/08/2018 15:09הגב לתגובה זוסתם , אחלה כתבה פניני.
- 5.המכונות באגח ובאופציות זה עושי שוק (ל"ת)סוחר אגח 22/08/2018 15:06הגב לתגובה זו
- 4.איילת 22/08/2018 14:38הגב לתגובה זואיך ממש עוזרות המכונות? לנו זה רק פוגע כי הם מהירות מאיתנו. איך זה עוזר?
- 3.רוני 22/08/2018 14:34הגב לתגובה זותצליחו חבר'ה
- 2.אחד העם 22/08/2018 14:33הגב לתגובה זולפני המכונות היה מסחר ער ונזיל בהרבה.
- 1.נראה לי קושרים לו את הידיים הוא לא יכול לדבר (ל"ת)ממי 22/08/2018 13:58הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
