ננו דיימנשן מדווחת: תוספת להסכם רישוי - מה הפוטנציאל החדש?

עמית דרור: "בעולם קיים ביקוש גובר לדיו מוליך ולננו חלקיקי כסף". ננו דיימנשן עוסקת בפיתוח מדפסות 3D
תומר קורנפלד | (5)
נושאים בכתבה ננו-דיימנשן

חברת ננו דיימנשן מספקת הבוקר חדשות משמעותיות אשר פורצות עבורה דרך לשווקים חדשים. ננו דיימנשן עוסקת בפיתוח מדפסות תלת מימד (3d) למעגלים מודפסים – וכעת החברה עשויה להפוך לחברת צריכה המספקת חומרי גלם לתעשיית הטלפונים החכמים, הפאנלים הסולאריים יצרני הרכב ועוד.

ננו דיימנשן דיווחה על קבלת "זכויות בלעדיות לשימוש בשיטה ייחודית לייצור ננו חלקיקי כסף לטובת ייצור דיו מוליך לכל מטרה ולכל שוק פוטנציאלי שיוגדר על ידה כשוק יעד".

על פניו, הדיווח שהחברה מספקת אינו נראה דרמטי אך ככל הנראה בדיווח החשוב ביותר אותו מספקת החברה מאז נכנסה לבורסה. כיום, מפתחת החברה את מדפסת התלת מימד על בסיס טכנולוגיה שרכשה מחברת יישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית. ננו דיימנשן הייתה יכולה להשתמש בטכנולוגיית ייצור ננו חלקיקי הכסף רק לטובת המדפסות – וכעת ההסכם בין הצדדים הורחב כך שננו דיימנשן תוכל למכור את חלקיקי הכסף לכל שוק פוטנציאלי.

מבחינת החברה מדובר בהרחבה משמעותית של ההסכם אשר עשוי להפוך אותה כספקית חומרי גלם לשווקים עצומים. ייצור ננו חלקיקי כסף של ננו דיימנשן מתבצע בעלויות זולות משמעותית מהטכנולוגיה הקיימת כיום והרווחיות שלה היא עצומה. הטכנולוגיה פותחה על ידי פרופ' שלמה מדגסי מהמכון לכימיה באוניברסיטה העברית בירושלים.

עמית דרור, מנכ"ל חברת ננו דיימנשן, ציין "בעולם קיים ביקוש גובר לדיו מוליך ולננו חלקיקי כסף. השימוש בכסף כמוליך נעשה בתהליכי ייצור של מסכים לטלפונים חכמים, פאנלים סולאריים, תעשיית האלקטרוניקה, תעשיית הרכב ועוד. המעבדה המתקדמת אותה הקמנו בחברה, מאפשרת לענות על ביקושים רבים ומייצרת כבר היום ננו דיו כסף ייחודי למדפסת התלת מימד הראשונה בעולם ל PCB שהשקנו לאחרונה".

חומר הכסף הינו מרכיב מרכזי בתהליכי ייצור. התהליכים המוכרים כיום הינם בעלי ניצולת נמוכה כאשר בטכנולוגיה של ננו דיימנשן שיעור הניצולת עומד על 85%. בחברה מציינים כי היעילות של הטכנולוגיה גבוהה פי חמש מאשר הטכנולוגיה הקיימת היום.

ננו דיימנשן לא ציינה את התנאים המסחריים של ההסכם בינה לבין יישום. עם זאת, ככל הנראה תהיה זכאית יישום לנתח קטן מהמכירות שתשיג ננו דיימנשן. כלומר, אם ננו דיימנשן תצליח להגיע לשווקים חדשים ולהפוך לחברת צריכה (מעבר להיותה חברה שמפתחת מדפסת תלת מימד), גם יישום וגם ננו דיימנשן ירוויחו מכך.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ניכר היה כי חברת ננו דיימנשן שאפה כבר תקופה ארוכה להרחיב בינה לבין יישום. לפני מספר חודשים חתמה החברה על הסכם להקמת מפעל לייצור דיו בסינגפור בהשקעה של 3 מיליון דולר. מי שתממן את ההשקעה היא השותפה של החברה – חברה סינית אשר תשקיע את הכסף ותחזיק ב-50% מן המיזם. ככל הנראה המיזם יהיה אחראי לייצור חלקיקי הננו כסף לטובת תחום הצריכה.

בתוך כך, נציין כי ננו דיימנשן הולכת ומתקדמת גם בתחום מדפסות התלת מימד אשר מיועדות להדפסת כרטיסים אלקטרוניים. מדפסות אלו עשויות לשפר בצורה משמעותית את עבודתם של מהנדסי פיתוח אשר כיום נאלצים להמתין כשבועיים מרגע תכנון כרטיס אלקטרוני ועד שחברת ייצור חיצונית מספקת דוגמת אבטיפוס. בננו דיימנשן מתכננים לעשות זאת באמצעות מדפסת אשר תדפיס את הכרטיס האלקטרוני בתוך מספר שעות.

ב-14 במארס תקיים החברה אירוע מיוחד בבורסה לניירות ערך ובו תחשוף את המדפסת לבכירי התעשייה. למדפסת מאפיינים חדשניים שטרם נראו בעולם המדפסות והיא תומכת בדרישות המקצועיות הגבוהות של עולם האלקטרוניקה: הדפסה של מעגל אלקטרוני בעל מספר רב של שכבות, הדפסה מדוייקת במרווחים של 30 מיקרון, רזולוציית עובי שכבה החל מ 3 מיקרון ועד 3 מ"מ, ורוחב מוליך של 100 מיקרון או יותר.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קוקו 08/04/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    קראתי רבות אודותייה ולפי דעתי פוטנציאל עצום
  • 2.
    אני בפנים מ265 יעד לפחות השיא ב 500 (ל"ת)
    Zסו 05/04/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ננו 05/04/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    המניה תזנק בקרוב!!!!!
  • או שמגיב 1 הוא נביא או שיש לו מידע פנים? (ל"ת)
    Shoiner 05/04/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
  • ננו 06/04/2015 00:29
    מה שהתכוון מגיב 1 זה שהמניה בשיא שלה (יוני 2014) הגיעה ל500 , עם ההודעה שפורסמה היום, שמשמעותה שנראה יותר הודעות חיוביות וצמיחה בתחומים נרחבים יותר, אין סיבה ואף צפוי בקרוב שתגיע לשיא הקודם שלה ואף תעלה מעל.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.